Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Do domorosłych i nie tylko mechaników - pytanie o turbinę.

22.01.2015 07:44
1
zanonimizowany858626
26
Senator

Do domorosłych i nie tylko mechaników - pytanie o turbinę.

Zbliza sie moment regeneracji turbiny w moim klekocie. Zaczyna świszczeć mocno i lekko pluje olejem.

Regeneracja około 1500zł z montażem i demontażem. Przy okazji wymiana oleju i filtrów - 300zł. Co jeszcze zrobić przy okazji regeneracji? Czyszczenie dolotu + EGR? Zaślepić EGR? Co do czyszczenia skoro już widać olej w okolicach turbiny patrząc od spodu? Jak już będę regenerował to się ożenię z autem na kolejne powiedzmy 2-3 lata więc chciałbym by było zrobione porządnie. Na blacie 230.000km, realnie pewnie ze 280 jak nie więcej. Turbina była regenerowana w 2009 roku przez poprzedniego właściciela przy przebiegu około 120.000km (a przynajmniej tyle było wtedy na liczniku).

22.01.2015 08:08
2
odpowiedz
LuBeK
114
Generał

Jesteś pewien, że to turbina? Miałem identyczne objawy (świst przy dodawaniu gazu, mało mocy, wszystko usrane mazią w okolicach turbiny) i okazało się, że miałem przerwany przewód pomiędzy turbiną, a filtrem powietrza. Do tego wymieniłem przewód łączący intercooler z EGR bo również była dziura. Wyczyściłem dokładnie kolektor dolotowy i EGR i samochód śmiga jak trzeba, a też już zabierałem się za wymianę turbiny.

22.01.2015 09:40
Predi2222
3
odpowiedz
Predi2222
101
CROCHAX velox

Tak z ciekawości, co to za klekot?

22.01.2015 10:16
MiniWm
😈
4
odpowiedz
MiniWm
243
PeaceMaker

LuBeK --> Mialem identyczna sytuacje :) a kazali wymieniac w aso zlodzieje jedne.... :)

22.01.2015 10:20
legrooch
5
odpowiedz
legrooch
241
MPO Squad Member

1) regeneracja VTG za 1500zł to drogo! :O
2) Wymień filtr odmy, niezależnie od turbo, bo to może być problem
3) Intercooler i EGR powinieneś odkręcić sam w ciągu 20 minut maks. Później wypłukać benzyną i zostawić do wyschnięcia
4) EGR możesz zaślepić, jak masz sterowny podciśnieniem, a nie elektronicznie (dostanie ECU fioła)
5) olej z turbo - patrz punkt 2).

22.01.2015 11:09
jasonxxx
6
odpowiedz
jasonxxx
155
Szeryf

Sprawdź sobie potem auto na hamowni po tej regeneracji, bo nieczęsto się zdarza, żeby po takim zabiegu trzymało moc.

22.01.2015 11:17
bisfhcrew
7
odpowiedz
bisfhcrew
173
oversteer

U moich rodziców olej w turbo właśnie odma wrzuca. A gwizd był jak się peszel rozszcelnił. Fajnie się latem jeździło z otwartym szyberem, gdy gwizd odbijał się od drzew nad drogą.

22.01.2015 12:22
8
odpowiedz
zanonimizowany858626
26
Senator

Czyli najpierw i tak sprawdzic czy to na bank turbina czy cos innego sie popuszcza...spoko, poki co nie bylo jeszcze ekspertyzy tylko domniemania. Ktos sie pytal co to za silnik - 1.9TiD 8v 120KM. Hmm...w poniedzialek zostawie auto na ogledziny, w taka pogode nie chce mi sie samemu nic na kanale za blokiem robic....lenistwo i wygodnictwo zimowe.

22.01.2015 12:31
wysiak
9
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

http://bosch-service.pl/search/
Sprawdz gdzie masz najblizszy punkt, najlepiej Diesel Service albo Diesel Centrum (tam siedza mechaniorzy mocno wyspecjalizowani w dieslach), i podrzuc im auto do sprawdzenia.

22.01.2015 12:53
przemek__
10
odpowiedz
przemek__
134
F1 2016

Miałem podobną historię jak Panowie wyżej. Turbina świszczała coraz mocniej, aż w końcu spadł wąż łączący z turbiną, okazało się, że spadła obejma, która go trzymała. Po naprawie turbina dmuchała jak nowa.

W obecnym aucie wymieniałem turbinę. Też zastanawiałem się nad regeneracją, ale znalazłem używaną. 3 razy zamawiałem i odsyłałem, bo przychodziły śmietniki, ale w końcu dostałem ładną i lata aż miło już pół roku,

22.01.2015 13:51
legrooch
11
odpowiedz
legrooch
241
MPO Squad Member

hohner ==> Tak czy inaczej zacznij od wymiany filtra odmy. Podstawa podstawy, a pewnie tego nie robiłeś. Zwiększa Ci ciśnienie (brak prawidłowego odpowietrzenia skrzyni korbowej) i będzie powodowało objaw wycieków - najpierw przez turbo, później bokami silnika spod uszczelek/uszczelniaczy.

Po wymianie poobserwuj turbo (wszelkie szczelności muszą być zachowane idealnie - gumy z turbo do IC, z IC do ssącego(i pewnie masz przez EGR), szczelność ssącego. Jak dalej będzie gwizdać, to zdejmij ujście z turbo i sprawdź ręką, czy masz luzy w poziomie wirnika.

przemek__ ==> Twardy ryzykant jesteś :) Ja w życiu używki bym nie kupił - wywalenie kasy w błoto. Zapieczona, mająca już luzy - pytanie ile pochodzi. W regenerowanych wiadomo, że nie bierze się tych po 300zł uszczelnianych na chińczykach, tylko coś porządniejszego. Obecnie w regeneracji zaczynają być używane wirniki ze stopu aluminium z jakimś metalem. Ostre jak brzytwa, lekkie jak cholera (w ręce uczucie trzykrotności minimum). Dzięki takim rozwiązaniom turbo wcześniej wstaje (lżejsze) i mniej wywali luzu po czasie, bo drgania ewentualne na wirniku będą delikatniejsze.

22.01.2015 15:07
12
odpowiedz
zanonimizowany858626
26
Senator

Grucha - dziekuje podzialam z tym :)

Edit: szukam szukam i nigdzie nie widze filtrow odmy w tym silniku...

22.01.2015 15:15
przemek__
13
odpowiedz
przemek__
134
F1 2016

legrooch ---> Zaryzykowałem raz się żyje ;) Chociaż muszę powiedzieć, że turbina na prawdę wyglądała bardzo ładnie, a tak jak pisałem miałem kilka i te faktycznie wyglądały na takie wyjęte z auta o podobnym przebiegu do mojego. Chciałem regenerować, ale właśnie kilku mechaników mi odradziło, są na ten temat różne teorie. Mam stare auto, które niedługo chcę wymienić na nowe, więc kupno nowej odpadało, regeneracji jakoś nie zaufałem, a akurat (co prawda nie za 1. razem) trafiłem ładną używkę.

22.01.2015 15:19
legrooch
14
odpowiedz
legrooch
241
MPO Squad Member

Daj model silnika

22.01.2015 15:20
15
odpowiedz
zanonimizowany858626
26
Senator

Z19DT

22.01.2015 15:31
legrooch
16
odpowiedz
legrooch
241
MPO Squad Member

Dobrze mi się wydaje, że to silnik Opla?

22.01.2015 15:34
wysiak
17
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Dobrze.

22.01.2015 15:39
legrooch
18
odpowiedz
legrooch
241
MPO Squad Member

Rzeczywiście nigdzie nie widzę odmy poza zaworkiem upustowym. Ile ma nabite filtr oleju?

22.01.2015 15:57
19
odpowiedz
Wiarołomca
85
Senator

Regeneracja turba z czesciami zamiennymi powinna oscylowac 600-800 zl ...ktos cie chce zrobic w mega wala chcac za to 1500 zl

22.01.2015 16:00
legrooch
20
odpowiedz
legrooch
241
MPO Squad Member

Dobra, chwilę podoktoryzowałem temat i tak:
1) wszyscy z wyciekami idą w stronę mojego punktu 1, czyli filtra odmy
2) ten silnik nie ma niestety filtra, więc ratują się inaczej \/
3) montują oil catch tank - jest to zdrowsze dla silnika, bo wiadomo - EGR czystszy i przepustnica

Więc musisz rozważyć. Jest to niby partyzantka, ale dziwne że nie ma jej w oryginale.
Jeden z wątków masz poniżej:
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/vectra-cdti-150-inlet-manifold-turbo-problems.297764/
http://allegro.pl/listing/listing.php?sg=0&order=m&string=oil+catch+tank&bmatch=seng-v6-p-sm-isqm-2-mt-0113
http://astraklubpolska.pl/viewtopic.php?f=157&t=818450

22.01.2015 17:29
21
odpowiedz
zanonimizowany858626
26
Senator

150KM silnik to zupelnie co innego :) konstrukcja Opla a nie Fiata :)

Wiarolomca - w Warszawie regeneracja to 600-1200zl brutto plus wyjecie/zamontowanie.

Co do filtra oleju to wymiana byla z miesiac temu.

22.01.2015 17:38
22
odpowiedz
Wiarołomca
85
Senator

InGen - to wyjmij sam, albo idz do emchana by wyjal , i wyslij gdzies np do malopolski czy slaska i ci zrobia taniej ;]

22.01.2015 17:44
23
odpowiedz
zanonimizowany858626
26
Senator

Super, wole miec 12 miesiecy gwarancji na cala usluge i zrobione w dwa dni. Jakby to lato bylo i mialbym urlop to bym sie zastanowil a tak to nawet nie mysle by samemu pod blokiem w deszczu i sniegu sie za to brac.

22.01.2015 21:21
legrooch
24
odpowiedz
legrooch
241
MPO Squad Member

Więc tak:
1) Czy to silnik Opla czy Fiata to jeden pies - zasada działania jest identyczna. Nie wiem czemu, ale dam sobie łeb obciąć, że tam coś musi być. Nie dopuścili by tego do poruszania się zgodnie z normami europejskimi - a to dodatkowo "szwed" ekologiczno-pro.

2) Tu regeneruj jakby coś - http://www.turbopik.pl/contact.html
Dowieź im turbo i odwieź do mechanika jak nie chcesz sam tego zrobić (robota prosta, tylko upierdliwa jeżeli chodzi o dostęp do śrubek). Turbo swoje robiłem u nich jak i pół okolicy.
W dwóch samochodach z VTG nalatane mamy na każdym ponad 70tys od regenery i zero objawów. Lat odpowiednio 6 i 4 temu.

22.01.2015 22:16
25
odpowiedz
zanonimizowany858626
26
Senator

Hmmm, teraz pracuję na Parzniewskiej w Pruszkowie, może to dobry pomysł tam oddać...

PS. o ile się nie mylę to ten silnik to któraś tam wersja silnika z Alfy z bodaj 1997 roku ;) OLD SHIT IS OLD ;)

22.01.2015 23:30
legrooch
26
odpowiedz
legrooch
241
MPO Squad Member

Odmy nie miałeś w f125p - tam się to wyprowadzało poza samochód ;)

Forum: Do domorosłych i nie tylko mechaników - pytanie o turbinę.