Chcę kupić kompa tak wydajnego jak PS4 czy X1. Jakie podzespoły wybrać?
Konkretnie. Jaki procesor, grafika, ram?
odeślę Cię tutaj: https://www.gry-online.pl/forum/skladamy-komputer-czesc-71/z3c30edd?N=1 bo to właściwy wątek. "SZUKAJ" nie boli.
To zwykły troll czeka, aż kolejna dyskusja i hejt się rozrodzi dlatego zamaist tam pisać pisze tutaj...
pejpos --> Po co mam tam pytać, skoro mój post zniknie wśród tych setek innych. Już kiedyś poruszałem temat odsyłania wszystkich do wątków seryjnych. Może tak stworzyć, takich ze 10, każdy do jednej kategorii i po sprawie. Każdego odsyłać do któregoś z nich.
Jakie podzespoły masz wybrać? Tego nie da się określić. Poczekaj z zakupem jakiś rok czasu od premiery nowych konsol i wszystko stanie się jasne. Kupowanie nowego sprzętu teraz to jak branie kota w worku.
Czyli pewnie jakieś i5, do tego HD 7870/GTX 660 i 8 GB RAMu - będzie to nieco wydajniejsze od PS4, od XOne tym bardziej
aope - czasy się zmieniają, a konsole upodabniają się do pecetów - tym bardziej, że od teraz pracować będą w wysokich rozdzielczościach, a nie w 720p, przez co nie będzie im tak łatwo jak za czasów X360 i PS3.
Mr. JaQb - tylko na papierze. W rzeczywistości to porównanie będzie ma zerową wartość i tylko wprowadza potencjalnego nabywcę w błąd.
[edit] Upodobniają do pecetów? IMO w druga stronę to idzie :] Niemniej rozumiem, że masz na myśli m.in. architekturę. No cóż. Dla przykładu dzisiejsze maki napędza Intel i "pecetowe" podzespoły, a w grach wygląda to tak jak wygląda, czyli mizernie. Proces tworzenia konwersji również trwa długo. Wnioski są oczywiste :]
aope --> Możesz jaśniej? Ja nie bardzo siedzę w temacie nowych konsoli i przyznam się, że jestem zdziwiony tą specyfikacją. Wydawało mi się, że aby nowe konsole przetrwały następne 7 lat, to muszą to być potężne maszyny, a z tego artykułu wynika, że jest to wydajność w miarę dobrego peceta, ale bez szału.
krukilis - specyfikacja konsol nigdy nie była jakaś oszałamiająca, i dotyczy to zarówno nadchodzących zabawek, jak i choćby tych obecnych (256 MB RAM, karta grafiki na poziomie GeForce'a 7600). Diabeł tkwi w szczegółach, w tym, co programiści są w stanie wycisnąć z tej jednej konfiguracji (przecież na bazie PS3 to nawet Windows by się dławił, a gdzie jeszcze do tego gry). Dlatego porównania konfiguracji "na papierze" kompletnie nie mają sensu.
Po prostu programistom łatwiej jest stworzyć grę na konsolę, której na świecie jest X sztuk i każda jest taka sama, nie różnią się sterownikami, ani specyfikacją. Do tego kosola zużywa większość mocy na gry, a PC w tle ma jeszcze Windowsa, antywirusa, Skajpa itd. itd.
wejdź na wikipedię, sprawdź podzespoły konsol i kup odpowiedniki na PC, przy karcie graficznej masz na wiki podaną moc obliczeniową karty graficznej, karty na pc od kilku lat mają taką moc (a net kilkukrotnie wyższą, ale drogie są). Dodaj do tego, że twórcy gier piszą grę pod jeden sprzęt, czyli pod np. XBox One więc gra na tym xbox musi być idealnie zoptymalizowana, wtedy 100% ludziom gra działa idelanie. W przypadku PC, każdy ma komponenty innych producentów, a twórcy gier robią zwykły port z konsoli i często ignorują optymalizowanie gry pod pc, bo wychodzą z założenia, że "w razie czego kupią sobie lepszą kartę, nie będziemy tracić czasu by na geforce gra chodziła super, na amd też, na procesorach takich i takich, szkoda czasu" i później masz grę słabą graficznie, która jest tragicznie zoptymalizowana i wymagania ma dość duże, a inna gra z piękną grafiką pisana specjalnie pod PC ma wymagania mniejsze od tej z brzydką grafiką i niezoptymalizowanym wszystkim. Takie cuda masz dzięki konsolom i głupim portom, gdzie czasem twórcom nie chce się zmieniać opisu klawiszy i masz znaczki z pada, trójkąt i inne symbole LOL! (chyba w ninja blade tak było i w paru innych grach), do tego są gry, gdzie pod myszkę sterowania nie chciało im się robić i jest wtedy automatyczna kamera LOL, albo menu w grze itd konsolowe, bo nie chciało im się na PC zrobić lepszego menu. A gdybym miał się jeszcze czepiać, to czasem twórcy olewają nawet wielkość czcionek pod daną rozdzielczość i np. w 1366x768 (laptopy niektóre) masz czcionkę bardzo malutką, różne rzeczy się zdarzają. Po prostu twórcy to lenie, nieroby, wolą na łatwiznę pójść i zrobić szybki port z konsoli.
[7] Konsola- Podzespoły niezmienne przez cały czas trwania generacji.
Komputer praktycznie cały czas rozwijające się podzespoły i co chwila są wypuszczane wydajniejsze od poprzednich, sorry ale konsole nie są w stanie doścignąć PC. A jeśli będzie możliwośc wymiany podzespołów w konsoli to sorry ale wole kupić PC niż wymieniać w konsoli to samo co wymienię w bardziej funkcjonalnym PC, i nie jest to fanboystwo. Po 2 Wiesz to że PS 4 ma DDR 5 nie znaczy że jest wydajniejszy to tak jakby powiedzieć że procesor który ma większe taktowanie jest lepszy nie ważne ile ma pamięci Cache czy rdzeni. Co do sprzętu ten który podałeś spokojnie przewyższa sporo konsole next genowe. Po 3 Co z tego że będą wyższe rozdzielczości? Full HD i HD ready jak za moment wejdą jeszcze wyższe rozdzielczości, co ty myślisz że na full HD się skończy?
Ale radzę poczekać jak konsole wyjdą i wtedy patrzeć za sprzętem.
[8] Ty naprawdę nie masz bladego pojęcia o czym piszesz. Piszesz tak jakby Macintosh to nie był PC, w grach wygląda to źle? Full HD, wysokie detale i 60 fpsów? Takiej jakości to ta generacja może co najwyżej pomarzyć a konsolowcy poślinić się do tych wysokich detali i full HD w 60+ fpsach. Proces konwersji trwa długo? Hmm Skyrim w jednym czasie z konsolami, Wiedźmin 2 rok czasu na przetransportowanie jej na konsole, GTA IV- 6 miechów :D. Człowieku beke mam z ciebie tutaj, beke mam z ciebie na gramie. Ogólnie jak masz blade pojęcie o rzeczach które piszesz to najlepiej nic nie pisz.
[10] Durr a czy ty myślisz że sterowniki są brane pod uwagę i są aż tak istotne przy tworzeniu gry? To raczej sterowniki są dostosowywane do gier a nie na odwrót. Po za tym kto używa antywira ten używa i skype'a, po za tym one biorą nie wielkie ilości pamięci zaraz ci powiem ile mi skype zżera jakieś 58MB, po 3 wy naprawdę wierzycie że gry zużywają te 4 GB Ram jak piszą twórcy? Jasne, mafia wysokie detale, HD ready elegancko chodziło na 2GB Ramu w 30 klatkach czyli tak jak na konsoli. Ja już od kilku lat nie wierze w specyfikacje podawaną przez twórców gier i dobrze na tym wychodzę.
Znowu Pikusp22 i znowu idiotyzm, znowu 'beka beka beka'.
Masakra, jesteś totalnym prowokacyjnym, głąbem.
Znowu Syfilis i znowu idiotyzm, znowu 'beka beka beka'.
Masakra, jesteś totalnym prowokacyjnym, głąbem.
poprawione