Nie wszystkie petardy stworzone przez CD Projekt RED znalazły się ostatecznie w Wiedźminie 3. Powstał jednak mod, który pozwala graczom przetestować usunięte przedmioty.
W plikach Wiedźmina 3 znajduje się wiele elementów, które nie zostały ostatecznie wprowadzone do gry. Tym razem 6 dodatkowych petard zostało odnalezionych przez użytkownika glassfish777, a następnie dodanych do Dzikiego Gonu w postaci moda.
Większość bomb, których graczom nie było dane użyć, miało mieć działanie uniemożliwiające przeciwnikowi wykonywanie konkretnych akcji. Jest to związane z faktem, że początkowo system walki w Wiedźminie 3 miał wyglądać inaczej, a jego ważnym elementem miało być kontrowanie działań przeciwników.
W modzie znalazły się bomby Alkali, Virus, Shrapnel czy Fungi. Kolejno powstrzymują one od ataków kwasowych, regeneracji zdrowia, latania i używania krzyków oraz przywołań. Gracze mogą użyć również bomby klejowej, która paraliżuje pobliskich wrogów.
Działanie dwóch petard – Shrapnel i Fungi – zostało przedstawione na filmiku w opisie moda.
Najciekawszą wydaje się bomba solna, która jest prawdopodobnie prototypem Księżycowego Pyłu. Oryginalnie miała powstrzymywać upiory od teleportacji i nadawać im cielesną formę, bardziej podatną na ataki.
Na potrzeby moda petardę trzeba było dostosować tak, żeby nie była zbyt podobna do tej znajdującej się już w grze. Dlatego w obecnej postaci powstrzymuje ona regenerację esencji u upiorów.
Mod nie jest niestety w pełni gotowy do użytku i prawdopodobnie nigdy nie będzie. Odtworzone petardy wywołują wiele błędów, a także nie mają własnych diagramów. Przez to da się je uzyskać tylko za pomocą wpisania w konsolę komendy „restorebombs”.
Jest kilka powodów takiego stanu moda. Bomby w większości wykorzystują system „tagowania” do powstrzymywania akcji przeciwników. Nie został on nigdy dokończony przez CD Projekt RED, a jego dopracowywanie byłoby zbyt czasochłonne. Zbyt wiele pracy wymagało również stworzenie osobnych diagramów dla każdej petardy.
Sam autor moda podkreśla, że dodatek jest jedynie pokazowy i nie poleca używania go przy przechodzeniu gry od początku do końca. Mimo to, jest on zdecydowanie ciekawym dodatkiem dla entuzjastów Wiedźmina. Obecnie mod dostępny jest jedynie w języku angielskim.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Aleksandra Nowak
Studentka dziennikarstwa. Jej przygoda z grami zaczęła się jeszcze w podstawówce, kiedy na YouTube pierwszy raz zobaczyła Minecrafta. Od tego momentu poświęcała mu nieprzyzwoicie dużo czasu. W 2015 roku zastąpiło go jednak CSGO, które otworzyło przed nią świat e-sportu. Odtąd profesjonalne rozgrywki stały się jej największą pasją. Wolny czas spędza głównie z grami RPG oraz gitarą, która pozwala jej manifestować swoją miłość do muzyki.