Pamiętacie jeszcze, co się klikało w rezydencji Croftów? Wciąż możecie wykorzystać tę wiedzę w nowej wersji.
Fani serii Tomb Raider dobrze wiedzą, że 14 lutego to nie tylko Walentynki, ale także urodziny Lary Croft – głównej bohaterki franczyzy we własnej osobie. Tegoroczne świętowanie było wyjątkowo huczne, ponieważ doczekaliśmy się zremasterowanej edycji pierwszych trzech części z lat 1996-1998.
Studia Aspyr i Crystal Dynamics zadbały nie tylko o odświeżenie oprawy graficznej klasyków, ale także zachowanie ich ducha oryginału – niekiedy w dosłownym tego słowa znaczeniu.
Chociaż w dzisiejszych czasach pierwsze odsłony Tomb Raidera mogą wydawać się toporne i nudne, premiera każdej z nich wnosiła coś rewolucyjnego do uniwersum. Tomb Raider 2 znacznie rozszerzył zawartość rezydencji Croftów, pozwalając na zwiedzanie jej zakamarków i przy okazji zmierzenie się z drobnymi zagadkami czy czasówkami.
Posiadłość była dla jednych idealnym polem treningowym, dla innych zaś okazją do testowania bugów. Trik pozwalający dostać się na dach przeszedł już do historii sagi – skakanie w określonym kącie mapy oferowało nam widok na pikselową panoramę niezaładowanej do końca Anglii.
Deweloperzy ze studia Aspyr postawili na zachowanie dawnej magii, pozostawiając buga z dwójki w nietkniętym stanie. Jak demonstruje użytkownik uka100 na redditowym forum, Lara wciąż może dostać się na dach swojego domu przy wykonaniu kilku prostych podskoków. Niemniej dla bezpieczeństwa protagonistki, nie skaczcie później na główkę.
Komentujący gracze doceniają pozostawienie buga w grze, zauważając także jak dopracowana wydaje się rezydencja w zremasterowanej edycji. Porządna renowacja robi wrażenie, nawet jeśli nie należała do najtańszych.
Pewnie musiała sprzedać sztylet Xian i Scion, żeby móc sfinansować ten remont.
- BOBOUDA
Buga dało się także wykorzystać w pierwszym Tomb Raiderze podczas zwiedzania Pałacu Midasa, gdzie ukryto nieosiągalną w normalnych warunkach apteczkę. Zremasterowana edycja nagrodzi nas wówczas osiągnięciem „You Corner Bug!”.
1

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.