W Japonii nawet w sklepie spożywczym obsłużą Was wirtualne awatary

Japońska sieć marketów Lawson zaskoczyła wszystkich jednym ze swoich sklepów. Jego obsługa stała się całkowicie wirtualna.

cooldown.pl

Wiktor Szczęsny

W Japonii nawet w sklepie spożywczym obsłużą Was wirtualne awatary, źródło grafiki: Net-juu no Susume.
W Japonii nawet w sklepie spożywczym obsłużą Was wirtualne awatary Źródło: Net-juu no Susume.

Jakiś czas temu serca wielu internautów skradł Kerfuś - robot działający w marketach Carrefour. W Japonii nowoczesność i robotyka zrobiły jednak chyba większe postępy. Przykładem tego jest sieć Lawson, która w jednym ze swoich sklepów zorganizowała obsługę złożoną wyłącznie z robotów i awatarów. Trzeba przyznać, że wygląda to niesamowicie!

Nowoczesny market

Przy półkach umieszczono ekrany przedstawiające animowane, kreskówkowe postacie. Żywi, przebywający w domu pracownicy mogą przemawiać do klientów poprzez umieszczone pod monitorami głośniki. W ten sposób można uzyskać pomoc przy samoobsługowej kasie.

Zdalni pracownicy sklepu mogą również poprzez wirtualne postacie, a właściwie umieszczoną nad ekranem kamerę, weryfikować wiek w przypadku zakupów alkoholu lub papierosów. Możliwa jest też pomóc w zakupie biletu, co nie jest możliwe samodzielnie poprzez samoobsługową kasę.

Co ciekawe, sklep wyposażony jest również w roboty, które są w stanie wykryć klienta przy półce i doradzić mu przy ewentualnym wyborze produktu. W “zrobotyzowanym” markecie Lawson można spotkać również tradycyjnych pracowników. Ich celem jest jednak wyłącznie kontakt z klientami, a nie sprzedaż produktów.

Nie tylko ciekawostka

Zdalna praca w markecie jest doceniana nie tylko za kreatywność i innowacyjność, ale przede wszystkim za przystępność względem osób z niepełnosprawnościami. W takiej formie również mogą one zdobyć zatrudnienie.

Całkiem możliwe, że jeśli to nowoczesne rozwiązanie się przyjmie, zostanie przeniesione do wszystkich placówek, których Lawson posiada ponad 17 tysięcy, z czego 14 tysięcy znajduje się w samej Japonii.

  • Różności
Podobało się?

2

Wiktor Szczęsny

Autor: Wiktor Szczęsny

Do zespołu GRYOnline.pl dołączył po nabraniu doświadczenia i obronie pracy licencjackiej na dziennikarskim kierunku studiów, zostając jednym z autorów wpisów w serwisie Cooldown.pl. Pierwsze teksty publikował na własnym fanpage'u jeszcze przed maturą. W wolnych chwilach chętnie ogrywa gry wyścigowe i bijatyki; bardzo często zagląda też do platformówek, zwłaszcza do Sonica. Miłośnik starych konsol, wśród których najbardziej ceni sobie Segę Mega Drive, przy której spędza wiele czasu. Nie jest mu obcy polski YouTube czy Twitch. Prócz gamingu, chętnie majsterkuje przy starych sprzętach audio Unitry. Interesuje się również francuską i japońską motoryzacją.

Centrum Rozwoju Talentów Gamingowych powstanie w Krakowie i wesprze polskich twórców

Następny
Centrum Rozwoju Talentów Gamingowych powstanie w Krakowie i wesprze polskich twórców

Starfield będzie lepszy, bo nie wyjdzie na PS5 - twierdzi Todd Howard

Poprzedni
Starfield będzie lepszy, bo nie wyjdzie na PS5 - twierdzi Todd Howard

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl