W Fallout 3 od Black Isle Studios miała pojawić się frakcja pogan żyjących w utopijnym azylu, ale na drodze stanął Chris Avellone

A jak tak wysoko postawiony deweloper coś postanowi to ciężko będzie zmienić jego zdanie.

W Fallout 3 od Black Isle Studios miała pojawić się frakcja pogan żyjących w utopijnym azylu, ale na drodze stanął Chris Avellone, źródło grafiki: Bethesda Softworks.
W Fallout 3 od Black Isle Studios miała pojawić się frakcja pogan żyjących w utopijnym azylu, ale na drodze stanął Chris Avellone Źródło: Bethesda Softworks.

Na jakiś czas przed premierą trzeciej odsłony Fallouta, pierwsze skrzypce zostały przekazane z rąk Black Isle Studios do Bethesdy – i chociaż wersja od twórców The Elder Scrolls przeszła do historii jako ta, która przywróciła życie marce, niektórzy wciąż zastanawiają się, jak mogłaby wyglądać kontynuacja od oryginalnych twórców.

Taka rzeczywiście była w planach. Na krótko przed przekazaniem praw autorskich, deweloperzy z Black Isle pracowali nad grą określaną jako Van Buren – takowa miała wprowadzać nowe elementy do lore… a przynajmniej mogłaby, gdyby nie sprzeciw jednego z czołowych deweloperów.

Poganie z Pustkowia

Kilka dni temu portal The Gamer przeprowadził wywiad z Johnem Deiley, czyli deweloperem, który pracował nad projektem Van Buren. Ten podzielił się kilkoma ciekawostkami ze świata nigdy niewydanej odsłony serii. Najciekawsza dotyczyła tutaj lokacji zwanej „The Nursery”, będącej swojego rodzaju post-apokaliptycznym azylem.

Źródło: Fallout Fandom Wiki - W Fallout 3 od Black Isle Studios miała pojawić się frakcja pogan żyjących w utopijnym azylu, ale na drodze stanął Chris Avellone - wiadomość - 2024-05-15
Źródło: Fallout Fandom Wiki

W przeciwieństwie do znanych z Fallouta krypt, Nursery (tłumaczone jako „żłobek” bądź „szkółka”) miało być miejscem na terenie Stanów Zjednoczonych, któremu udało się uniknąć szkód związanych z napromieniowaniem, zachowując tym samym środowisko sprzed czasów wojny.

Przeprowadziłem swój research i zdecydowałem się na Black Star Canyon w Arizonie jako lokację dla tego miejsca, ponieważ [ktoś] zauważył, że dzięki układowi wiatrów, pogody i wszystkiego innego nie zostanie dotknięte promieniowaniem.

- John Deiley

Zgodnie z oryginalnym zamierzeniem dewelopera, lokacja ta miała być zamieszkiwana przez pogan oraz wyznawców religii Wicca. Takie rozwiązanie pasowałoby jego zdaniem do obrazu post-apokaliptycznej Ziemi, gdzie pozbawiony radiacji kanion byłby idealnym miejscem do czczenia natury – a raczej pozostałości po niej.

To wszystko wina przebiegłych deweloperów

Jakkolwiek dużego potencjału nie miałby ten pomysł, nie miał on szans na przejście do oficjalnej gry. Winny ma być tutaj Chris Avellone, czyli jeden z głównych deweloperów Fallouta 2, który sprawował także pieczę nad projektem Van Buren.

Powiedział: „Nie ma mowy, że wciągniecie poganizm lub wikkanizm do gry” (...) Uznał, że „podjął już decyzję”, odwrócił się i wyszedł z pomieszczenia.

- John Deiley

Ostatecznie wszystkie te pomysły nie miały szansy się ziścić, ponieważ prawa do Fallouta zostały przejęte przez Bethesdę. Trzeba jednak przyznać, że pomysł na azyl przypominający dawne dzieje mógłby ciekawie wyjść w finalnej grze.

2

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Niskie morale u twórców Elite: Dangerous. Wśród przyczyn złe zarządzanie, pęd za zyskiem i „odczłowieczająca” restrukturyzacja

Następny
Niskie morale u twórców Elite: Dangerous. Wśród przyczyn złe zarządzanie, pęd za zyskiem i „odczłowieczająca” restrukturyzacja

Capcom świętuje wybitną sprzedaż serii Monster Hunter. Przekroczenie 100 mln kopii dobrze rokuje przed premierą MH: Wilds

Poprzedni
Capcom świętuje wybitną sprzedaż serii Monster Hunter. Przekroczenie 100 mln kopii dobrze rokuje przed premierą MH: Wilds

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl