Uber Lilith w Diablo 4 jest zbyt trudna? Gracze chcieliby mieć z nią szanse bez cheesowania

Miło czasami stoczyć uczciwą walkę z bossem. Ku niezadowoleniu graczy Diablo 4, nie każdy przeciwnik na to pozwala.

cooldown.pl

Aleksandra Sokół

Uber Lilith w Diablo 4 jest zbyt trudna? Gracze chcieliby mieć z nią szanse bez cheesowania, źródło grafiki: Blizzard Entertainment.
Uber Lilith w Diablo 4 jest zbyt trudna? Gracze chcieliby mieć z nią szanse bez cheesowania Źródło: Blizzard Entertainment.

Zdarza się, że deweloperzy przesadzają nieco z potęgą poszczególnych przeciwników, a co za tym idzie, gracze zostają zmuszeni do tak zwanego „cheesowania” – strategii, której nierzadko daleko jest do uczciwej walki. Mowa tu nie tyle o grach typu soulslike, gdzie trudności są na porządku dziennym, co rozgrywkach z tradycyjnym poziomem trudności.

W przypadku Diablo 4, przykładem takiej koszmarnej walki jest Lilith. Wokół przeciwniczki uznanej zgodnie za najtrudniejszego bossa w grze od Blizzarda zebrało się ostatnio spore grono krytyków.

Niemożliwa do pokonania

Lilith jest nie tylko twarzą Diablo 4, ale także finałowym bossem gry. Walka z nią składa się na dwie fazy, przy czym ostatnia – Echo Lilith – została okrzyknięta mianem najtrudniejszego starcia w całej produkcji. Nie bez powodu wzmocniona diablica zaskarbiła sobie pseudonim „Uber Lilith”.

Pojedynek wymaga od gracza nie tylko awansowania postaci do maksymalnego poziomu, ale także odpowiedniego przygotowania. Przykładowo, Kondyss – który zasłynął z pokonania Lilith w trybie hardcore krótko po premierze – spędził kilka dni na planowaniu zaopatrzenia.

Chociaż w sieci znajdziemy obecnie sporą ilość poradników, nie wszyscy gracze są w stanie podołać potężnej diablicy. Użytkownik DannyLeonheart dał upust swojej frustracji za pośrednictwem Reddita.

Chociaż próbuję każdego poradnika, wciąż nie potrafię jej pokonać. Czasami udaje mi się dotrwać do drugiej fazy, ale przez większość czasu nie zadaję jej nawet wystarczająco obrażeń (...). Mechanika one-shotów wkurza mnie do tego stopnia, że się poddaję.

- DannyLeonheart

Dzień później podobnymi odczuciami podzielił się Enceos. Graczowi co prawda udało się pokonać Lilith przy kilkusetnym podejściu, nie jest on jednak ślepy na mechaniczne wady widoczne podczas starcia. Mowa tu przede wszystkim o wspomnianych wyżej licznych one-shotach, kiepskiej budowie areny oraz bugach związanych z trybem gry.

Walka z Uber Lilith jest „okej” i jednocześnie jest zbyt napięta. Bezpieczne miejsca, o ile jakieś istnieją, są bardzo małe. Mechanika one-shotów nie jest odpowiednio egzekwowana. Walka ma miejsce na serwerach battlenet, co skutkuje lagami (...). To nie jest walka, jakiej się wyczekuje. To walka, którą chce się skończyć i nigdy do niej nie wracać.

- Enceos

Uber Lilith w Diablo 4 jest zbyt trudna? Gracze chcieliby mieć z nią szanse bez cheesowania - ilustracja #1
Źródło: Blizzard Entertainment / Wowhead

Gracze chcą prawdziwej potyczki

Komentujący nie tylko popierają podejście autorów obu postów na forum, ale także dodają własne trzy grosze. Względem wielu z nich walka z Lilith jest jedną z najgorszych w historii gier, o czym świadczy między innymi jakość poradników. Zdecydowana większość taktyk opiera się właśnie na cheesowaniu.

Nie obchodzi mnie, co wszyscy mówią, jeżeli DO TEJ PORY najbardziej powszechną metodą pokonania bossa jest cheesowanie go i unikanie mechanik, to ta walka jest g*****na.

- MyCatSmokesAvocado

Tą walkę zbudowano tak, żeby wygrały jedynie napakowane buildy, których nawet nie wzięto pod uwagę przy tworzeniu gry (...). To po prostu kiepski design.

- sadIRL

Ogólnie rzecz ujmując, winą zostali obarczeni deweloperzy Blizzarda odpowiedzialni za zaprojektowanie pojedynku. Cytując komentarz Brownondorfa, Uber Lilith ma być połączeniem kiepskiego zestawu ataków i hitboksów, stworzonym bez uwzględnienia jakości serwerów online. Walka z nią stanowi obecnie przykry obowiązek aniżeli długo wyczekiwane zamknięcie rozdziału, jakim jest fabuła Diablo 4.

Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

7.1

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
  • Różności
Podobało się?

8

Aleksandra Sokół

Autor: Aleksandra Sokół

Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl