„To niedopuszczalne”. Gracze Diablo 4 błagają o loot filter w grze i pokazują, czemu jest koniecznością
Nowy sezon w Diablo 4 przyniósł liczne nowe rozwiązania, a także zmienił system lootu. Gracze zamiast się cieszyć toną w przedmiotach i domagają się od deweloperów rozwiązania problemu.

Już od dwóch tygodni fani Diablo 4 mogą cieszyć się nowym sezonem Infernal Hordes, który pozwala im mierzyć się z mnóstwem przeciwników, w tym z kilkoma znanymi z jednej z poprzednich odsłon serii. Więcej wrogów oznacza też więcej lootu, ale doprowadza to do absurdów i słabej widoczności, a to się graczom nie podoba.
Loot filter potrzebny od zaraz
Piąty sezon gry wprowadził nie tylko liczne hordy wrogów, ale także zwiększył szansę na mityczne unikatowe przedmioty. Tym samym fani mają o wiele więcej sposobów na zdobycie upragnionego wyposażenia.
Można tym samym pomyśleć, że nic lepszego nie mogło ich spotkać. Jednak co za dużo to niezdrowo. Seria Diablo słynie z chaosu na ekranie, ale jeśli nie wiemy nawet co podnosić, to możemy faktycznie mieć problem.
I właśnie na ten aspekt zwrócili uwagę gracze. Jeden z użytkowników Reddita pochwalił się screenshotem z rozgrywki, na którym widać wydropione przez niego przedmioty. Jest ich tak dużo, że niektóre z nazw zlewają się ze sobą, przez co, jak zaznacza autor, nie można ich kliknąć.
Sam gracz zaznacza, że poszukiwanie affiksów w Diablo 4 jest w takiej sytuacji niemożliwe, bo o ile zmiana koloru mitycznych unikalnych przedmiotów ułatwia ich znajdywanie to i to czasem może nie wystarczać. Tym samym produkcja Blizzarda potrzebuje narzędzia, które mogłoby wspomóc graczy w przeszukiwaniu stosów lootu.
(...) To ogromny problem, gdy szukasz tylko przedmiotów GA i nie potrzebujesz już materiałów do odzyskiwania, ponieważ podpowiedzi przedmiotów GA po prostu nie wyświetlają się z powodu bałaganu.
Żeby było jasne, nie proszę ich nawet o stworzenie w pełni rozwiniętego filtra lootu, to zadanie wydaje się ich znacznie przerastać. Chcę tylko prostego pola wyboru, aby wyłączyć wyświetlanie przedmiotów niebędących GA. (...)
- meepinz
Komentujący zauważają, że faktycznie takie rozwiązanie byłoby niezwykle przydatne i chcieliby, aby była możliwość oddzielenia naprawdę silnych i rzadkich przedmiotów od tych bardziej powszechnych, których wypada dużo więcej. Gracze tym samym przyrównują Diablo 4 do innych tytułów, takich jak chociażby Torchlight Infinite, gdzie gracz sam może wybrać jakie przedmioty chce widzieć w danym momencie.
Zależy mi tylko na takim filtrze:
Zasada nr 1 – Pokazuj tylko legendy GA, wszystkie mity i wszystkie unikaty.
Zasada nr 2 – Wszystkie inne przedmioty, które nie spełniają zasad, są automatycznie odzyskiwane (D3 ma automatyczne odzyskiwanie po podniesieniu przedmiotu).
Zabawne, że chińska gra f2p Torchlight Infinite ma lepszy system lootu niż D4.
W pełni konfigurowalny filtr lootu, w którym możesz ustawić, jakie konkretnie legendarne przedmioty chcesz zobaczyć, a nawet jakie typy statystyk chcesz zobaczyć (nawet zakresy rzutów, np. wyświetlanie tylko przedmiotów z szansą na trafienie krytyczne wynoszącą 7% lub więcej). (...)
- May_die
Gracze jednak wątpią w to, że Blizzard zdecyduje się na umieszczenie filtra w swojej produkcji. Część z nich zauważa, że zwyczajnie trzeba to przeżyć i przeszukiwać loot w poszukiwaniu upragnionych przedmiotów.
Póki co nie wiadomo czy deweloperzy wsłuchają się w prośby graczy. Start piątego sezonu wprowadził mnóstwo poprawek i zmian, ale jak widać wciąż niektóre aspekty gry zostały pominięte. Być może Blizzard zdecyduje się umieścić filtr przy okazji premiery dodatku Vessel of Hatred, którego premiera zapowiedziana jest na 8 października 2024 roku?

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Różności