„To niedopuszczalne”. Gracze Diablo 4 błagają o loot filter w grze i pokazują, czemu jest koniecznością

Nowy sezon w Diablo 4 przyniósł liczne nowe rozwiązania, a także zmienił system lootu. Gracze zamiast się cieszyć toną w przedmiotach i domagają się od deweloperów rozwiązania problemu.

cooldown.pl

Michał Serwicki

„To niedopuszczalne”. Gracze Diablo 4 błagają o loot filter w grze i pokazują, czemu jest koniecznością, źródło grafiki: Blizzard Entertainment.
„To niedopuszczalne”. Gracze Diablo 4 błagają o loot filter w grze i pokazują, czemu jest koniecznością Źródło: Blizzard Entertainment.

Już od dwóch tygodni fani Diablo 4 mogą cieszyć się nowym sezonem Infernal Hordes, który pozwala im mierzyć się z mnóstwem przeciwników, w tym z kilkoma znanymi z jednej z poprzednich odsłon serii. Więcej wrogów oznacza też więcej lootu, ale doprowadza to do absurdów i słabej widoczności, a to się graczom nie podoba.

Loot filter potrzebny od zaraz

Piąty sezon gry wprowadził nie tylko liczne hordy wrogów, ale także zwiększył szansę na mityczne unikatowe przedmioty. Tym samym fani mają o wiele więcej sposobów na zdobycie upragnionego wyposażenia.

Można tym samym pomyśleć, że nic lepszego nie mogło ich spotkać. Jednak co za dużo to niezdrowo. Seria Diablo słynie z chaosu na ekranie, ale jeśli nie wiemy nawet co podnosić, to możemy faktycznie mieć problem.

I właśnie na ten aspekt zwrócili uwagę gracze. Jeden z użytkowników Reddita pochwalił się screenshotem z rozgrywki, na którym widać wydropione przez niego przedmioty. Jest ich tak dużo, że niektóre z nazw zlewają się ze sobą, przez co, jak zaznacza autor, nie można ich kliknąć.

Reddit/meepinz

Sam gracz zaznacza, że poszukiwanie affiksów w Diablo 4 jest w takiej sytuacji niemożliwe, bo o ile zmiana koloru mitycznych unikalnych przedmiotów ułatwia ich znajdywanie to i to czasem może nie wystarczać. Tym samym produkcja Blizzarda potrzebuje narzędzia, które mogłoby wspomóc graczy w przeszukiwaniu stosów lootu.

(...) To ogromny problem, gdy szukasz tylko przedmiotów GA i nie potrzebujesz już materiałów do odzyskiwania, ponieważ podpowiedzi przedmiotów GA po prostu nie wyświetlają się z powodu bałaganu.

Żeby było jasne, nie proszę ich nawet o stworzenie w pełni rozwiniętego filtra lootu, to zadanie wydaje się ich znacznie przerastać. Chcę tylko prostego pola wyboru, aby wyłączyć wyświetlanie przedmiotów niebędących GA. (...)

- meepinz

Komentujący zauważają, że faktycznie takie rozwiązanie byłoby niezwykle przydatne i chcieliby, aby była możliwość oddzielenia naprawdę silnych i rzadkich przedmiotów od tych bardziej powszechnych, których wypada dużo więcej. Gracze tym samym przyrównują Diablo 4 do innych tytułów, takich jak chociażby Torchlight Infinite, gdzie gracz sam może wybrać jakie przedmioty chce widzieć w danym momencie.

Zależy mi tylko na takim filtrze:

Zasada nr 1 – Pokazuj tylko legendy GA, wszystkie mity i wszystkie unikaty.

Zasada nr 2 – Wszystkie inne przedmioty, które nie spełniają zasad, są automatycznie odzyskiwane (D3 ma automatyczne odzyskiwanie po podniesieniu przedmiotu).

- Chocookiez

Zabawne, że chińska gra f2p Torchlight Infinite ma lepszy system lootu niż D4.

W pełni konfigurowalny filtr lootu, w którym możesz ustawić, jakie konkretnie legendarne przedmioty chcesz zobaczyć, a nawet jakie typy statystyk chcesz zobaczyć (nawet zakresy rzutów, np. wyświetlanie tylko przedmiotów z szansą na trafienie krytyczne wynoszącą 7% lub więcej). (...)

- May_die

Gracze jednak wątpią w to, że Blizzard zdecyduje się na umieszczenie filtra w swojej produkcji. Część z nich zauważa, że zwyczajnie trzeba to przeżyć i przeszukiwać loot w poszukiwaniu upragnionych przedmiotów.

„To niedopuszczalne”..., ale i tak gra dalej.

- Kumstain69

Póki co nie wiadomo czy deweloperzy wsłuchają się w prośby graczy. Start piątego sezonu wprowadził mnóstwo poprawek i zmian, ale jak widać wciąż niektóre aspekty gry zostały pominięte. Być może Blizzard zdecyduje się umieścić filtr przy okazji premiery dodatku Vessel of Hatred, którego premiera zapowiedziana jest na 8 października 2024 roku?

Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

7.1

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
  • Różności
Podobało się?

0

Michał Serwicki

Autor: Michał Serwicki

Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
3
4
10
17
18
24
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl