Pisaliśmy już o kasynach, wyścigach samochodowych, a nawet konfesjonałach w świecie Cyberpunka 2077. Wszystko to jednak blednie w porównaniu z modyfikacją, która trafiła ostatnio na platformę NexusMods.
Cyberpunk 2077 to wszechstronna i rozbudowana produkcja, ale w jednym aspekcie pozostawiała u niektórych graczy niedosyt – bardziej ambitni chcieli na własnej skórze przekonać się, jak to jest żyć na co dzień w cyberpunkowej rzeczywistości, ze wszystkimi blaskami i cieniami takiej egzystencji.
Powstało już mnóstwo modów rozszerzających świat Night City i pogłębiających immersję: fotorealizm, bary, czyste sumienie… to wszystko jest bardzo ważne, ale nie odpowiada na najważniejsze pytanie. Jak by to było, gdyby pobyt w tym pięknym mieście naprawdę zmusił nas do konfrontacji z biologicznymi skutkami życia w zaawansowanej cyfrowo przyszłości? Dzięki nowej fanowskiej modyfikacji Dark Future: Urban Survival Gameplay będziemy się mogli tego dowiedzieć.
Dark Future wprowadza cały zestaw mechanik i efektów statusu, dzięki któremu zobaczymy codzienność w Night City z zupełnie nowej perspektywy. Podstawowym systemem wprowadzonym przez mod jest Nerve, którego poziom odzwierciedla stan psychiczny naszego bohatera.
Oto, jak to działa: każda walka czy namierzanie przez quickhacki szybko podwyższą poziom stresu i w efekcie obniżą liczbę punktów Nerve. Także niezaspokojone potrzeby biologiczne mogą na nie negatywnie wpłynąć. Nerve można odnawiać poprzez odpoczynek i czynności relaksacyjne, a także spożywanie pewnych substancji. Jeśli zaś punkty te spadną do zera, nasza postać umiera.
Mod wprowadza także Basic Needs (potrzeby podstawowe): Hydration (nawodnienie), Nutrition (odżywienie) i Energy (energię). Jeśli nie zadbamy o utrzymanie ich na odpowiednio wysokim poziomie, postać otrzyma różne negatywne efekty statusowe, które mogą się przełożyć na komfort gry.

Kolejną bardzo ciekawą mechaniką jest Addiction (uzależnienie). Wiąże się ona bezpośrednio z punktami Nerve, które można przywracać również poprzez spożywanie konkretnych przedmiotów konsumpcyjnych. Wszystkie są jednak uzależniające (to alkohol, papierosy, narkotyki – dodane przez twórcę na potrzeby mechaniki). Jeśli postać będzie z nich korzystać okazjonalnie, nie musimy się martwić.
Jeśli jednak przesadzi, pojawi się stan uzależnienia. Nieprzyjmowanie substancji wywoła wtedy status Addiction Withdrawal (syndrom odstawienia). Przez cały czas jego trwania postać nie będzie mogła w pełni zregenerować punktów Nerve, a im poważniejszy poziom uzależnienia, tym więcej czasu będzie potrzebować na pełne wyleczenie z nałogu. Sposób na natychmiastowe pozbycie się problemu nie istnieje, ale żeby nieco uprościć sobie sprawę, możemy korzystać ze środka Addiquit (także dodanego przez twórcę na potrzeby moda).
To nie wszystko. Teraz również obrażenia odnoszone przez nas podczas walki będą miały poważniejsze konsekwencje. W pewnym momencie możemy się nawet nabawić Injury (urazu). Do dyspozycji będziemy mieli też kilka ciekawych wszczepów, które fajnie się komponują z resztą pomysłów (np. drugie serce – na wypadek, gdybyśmy zbyt szybko tracili punkty Nerve i groził nam atak tego pierwszego).
Poza tym, nie będziemy mieli możliwości szybkiej podróży, ograniczona została także funkcja przywoływania pojazdów – wszystko po to, by dodać przygodzie realizmu. Za tę przyjemność będziemy musieli zapłacić walutą o nazwie Summon Credits. Autor moda chyba naprawdę pomyślał o wszystkim.
Jeśli przekonuje Was taka wizja Night City i zdecydowaliście się dać jej szansę, koniecznie napiszcie o tym w komentarzach. A jeśli chcielibyście dowiedzieć się o niej jeszcze więcej, powstała strona wiki, która zbiera razem wszystkie informacje o modyfikacji.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.