W trakcie Majora IEM Rio widownia pomogła brazylijskiemu zawodnikowi ustalić pozycję przeciwnika. ESL próbuje walczyć z problemem.
Major IEM Rio dopiero się rozpoczął, a jego organizatorzy już napotykają pierwsze przeszkody. Trzeciego dnia rozgrywek Challengers Stage padły podejrzenia, że widownia pomogła jednemu z graczy ustalić pozycję przeciwnika.
Kontrowersyjna sytuacja miała miejsce w trakcie meczu 00nation przeciwko IHC, kiedy Santino „try” Rigal i Tuvshintugs „Annihilation” Nyamdorj rozgrywali sytuację 1vs1.
Klip pokazuje, że widownia dawała podpowiedzi dotyczące pozycji przeciwnika krzycząc „yeah”, kiedy try trzymał swój celownik w miejscu, w którym znajdował się Annihilation i „no”, kiedy sprawdzał inne pozycje.
Taka sytuacja powtarzała się w trakcie meczu kilkakrotnie. Brazylijska widownia faworyzowała drużynę pochodzącą z ich kraju, jednak mimo tego rozgrywka zakończyła się zwycięstwem IHC z wynikiem 2-1.
ESL obawiało się podobnej „pomocy” w czasie meczu kolejnej brazylijskiej drużyny – Imperial. Doszło nawet do tego, że pod koniec pierwszej gry wyłączono mapę oraz x-ray na ekranach dla publiczności.
Niestety nie są to odosobnione przypadki i nie dotyczą jedynie widowni w Brazylii. Wiele razy na turniejach LAN profesjonalni gracze wykorzystywali takie podpowiedzi. Jednym z najbardziej oczywistych przypadków było zagranie Nicolaia „device” Reedtza w trakcie finałów Blast Pro Series w Madrycie.
Niestety na obecną chwilę nie ma idealnego rozwiązania, które uniemożliwiłoby takie zachowanie widowni. Często wykorzystuje się dźwiękoszczelne budki, które nie tłumią jednak wszystkich odgłosów z otoczenia. Proponowanym środkiem jest również niepokazywanie w sytuacjach 1vs1 perspektywy gracza z faworyzowanej drużyny.
W związku z tym, że żadna z propozycji nie rozwiązuje problemu, jak na razie pozostaje nam liczyć na to, że apele komentatorów oraz społeczności spowodują zaprzestanie takiego zachowania ze strony tłumu.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google

Autor: Aleksandra Nowak
Studentka dziennikarstwa. Jej przygoda z grami zaczęła się jeszcze w podstawówce, kiedy na YouTube pierwszy raz zobaczyła Minecrafta. Od tego momentu poświęcała mu nieprzyzwoicie dużo czasu. W 2015 roku zastąpiło go jednak CSGO, które otworzyło przed nią świat e-sportu. Odtąd profesjonalne rozgrywki stały się jej największą pasją. Wolny czas spędza głównie z grami RPG oraz gitarą, która pozwala jej manifestować swoją miłość do muzyki.