Kingdom Come: Deliverance 2 w swojej domyślnej formie sprawia graczom nieco problemów. Sieć zalały mody upraszczające masę mechanik
Realizm realizmem, ale bez przesady. Jeśli coś nam się nie podoba, zawsze można to zmodyfikować – co też zaczęli robić fani najnowszego Kingdom Come.

Kingdom Come: Deliverance 2 szturmem wzięło rankingi popularności, a tymczasem gracze już wzięli się za poprawki rozgrywki. Sekcję gry na platformie Nexus Mods zdominowały bowiem mody typu „quality of life” (poprawa komfortu rozgrywki), które mają ułatwić graczom poruszanie się po świecie gry i samo odnalezienie się w nim. Jak w przypadku pierwszej części, także i tym razem Warhorse Studios poszło w realizm – co nie wszystkim fanom odpowiada.
Wszystko po staremu
Na szczycie listy najpopularniejszych modów znajduje się oczywiście Unlimited Saving II, czyli podrasowana funkcja zapisu stanu gry. Druga pozycja na liście to Instant Herb Picking II (natychmiastowe zbieranie ziół). Zarówno pierwszy, jak i drugi mod to kontynuacje już znanych modyfikacji, które cieszyły się popularnością także w przypadku pierwszej części serii.
O skali popularności tego typu ułatwień mówi fakt, że pierwsze miejsce z listy zostało już pobrane ponad 166 tysięcy razy, natomiast drugie – prawie 100. Pozostałe, bardzo popularne mody to Easy Smithing (prostsze kowalstwo), More Carry Weight (większy udźwig postaci) i... Stay Clean For Longer (czystość na dłużej), którego obecność na liście jest o tyle zabawna, że pod tym kątem gry z serii nie wypadają, zdaniem graczy, zbyt realistycznie:
Sytuacja nie jest tak zła jak w KCD1 – z tego co pamiętam, jest nawet perk, który pozwala dłużej zachować czystość.
Niektóre czynności jednak sprawiają, że brudzisz się szybciej niż podczas zwykłej podróży. Przeciskanie się przez gęste zarośla, brodzenie w błocie i płytkiej wodzie, stanie w pobliżu odchodów zwierzęcych czy kałuż na drodze – to wszystko robi swoje.
Do tego dochodzą rzeczy takie jak walka (krew), kopanie czy grzebanie i przenoszenie niezbyt świeżych zwłok – ubranie i zapach mogą wtedy ucierpieć błyskawicznie.
Wygląda na to, że to właśnie najbardziej monotonne, przyziemne aspekty rozgrywki są tym, co graczy najbardziej nuży, choć oczywiście nie w każdym przypadku. Dużą popularnością cieszy się kowalstwo, a jeden z fanów ma pomysł na moda idealnego:
”Usuwa wszystkie moje obowiązki w realu, żebym mógł nieprzerwanie wykuwać ekwipunek przez 10 godzin."
Naprawione, nie ma za co.
Jest dokładnie tak samo, jak w przypadku najpopularniejszych modów do KCD1. Wiele osób nie chce wchodzić w interakcje z pewnymi elementami gry – i spoko, jeśli dzięki temu dalej grają.
Jak zawsze, nie ma jednego, uniwersalnego przepisu na udaną rozgrywkę, a najważniejszym celem jest nasza własna przyjemność i frajda. Moderzy jak zwykle przychodzą z pomocą.
- Różności
Komentarze czytelników
dj_sasek Legend

Przede wszystkim brakuje ustawienia poziomu trudności gry. Na początku gra wydawała się trudna dla mnie ale teraz rozgromienie grupki Kumanów nie wydaje się trudne. Opcje włącz wyłącz dla graczy wolących bardziej hardcorowe podejście też jak i wyłączenie animacji zbieractwa czy zapisu w dowolnym momencie. Tak aby każdy miał wybór jak chce grać.
DrPerun Legionista
Drewniana gra solo, nie gram w takie crapy. Szkoda czasu i kasy jak i tak będzie na epic za darmo.
PedroSraken Legionista
Szkoda, że giereczka nie jest wyzwaniem na każdym etapie, jedynie na początku.
Nie rozumiem po co jeszcze bardziej ją trywializować
Nanaya7 Junior
Oj, już się odezwali wielce hardkorowi gracze, którzy powiedzą ci, że twój sposób cieszenia się grą jest nieprawidłowy. Zdradzę pewien sekret tym wszystkim, których dupa boli, że ktoś inny uprości sobie rozgrywkę modami: nikomu nie zaimponujesz tym, że przeszedłeś grę bez ułatwień, więc wuj ci do tego jak kto gra.
Tosirko Legionista
Czyli gra nie jest taka idealna i pozbawiona wad w mechanikach. Ale narzekać na nią i upraszczać nie można. Ale już na Assasyna to fala hejtu spada za dokładnie wiele mechanik które się graczom nie podobają. To się często nazywa hipokryzją. A należę się cieszyć gra i uznać że nie każda gra musi być dla każdego. To nie oznacza że mechanika jest zła tylko że nie dla nas. I pozwólmy innym grać w co chcą i jak chcą.