Jeden z czołowych deweloperów LoL-a porzuca media społecznościowe, bo ma dość gróźb śmierci

Deweloper Riot Games nie zamierza dłużej tolerować okropnych wiadomości kierowanych w jego stronę. Wstrzymuje aktywność w mediach społecznościowych.

cooldown.pl

Sebastian Grys

Jeden z czołowych deweloperów LoL-a porzuca media społecznościowe, bo ma dość gróźb śmierci, źródło grafiki: Riot Games.
Jeden z czołowych deweloperów LoL-a porzuca media społecznościowe, bo ma dość gróźb śmierci Źródło: Riot Games.

Jeden z głównych deweloperów w Riot Games, Phreak, podzielił się nieprzyjemną informacją przy okazji zapowiedzi patcha 13.23 w LoL-u. Phreak porzuca swoje media społecznościowe, ponieważ otrzymuje przytłaczającą ilość przykrych wiadomości. Gracze posunęli się za daleko – wysyłają deweloperowi między innymi groźby śmierci.

Deweloper ofiarą zmasowanego hejtu

Media społecznościowe, takie jak Reddit czy X (dawniej Twitter), są główną platformą dla graczy służącą wyrażaniu opinii i przekazywaniu deweloperom informacji dotyczących gry. Phreak jest tego świadomy, lecz uważa, że nie opłaca mu się szukać kilku faktycznie przydatnych rad pomiędzy tysiącami negatywnych komentarzy oraz wspomnianych gróźb.

W swoim materiale deweloper mimo wszystko podpowiada graczom, aby wciąż dzielili się swoim odczuciami, tylko w innej formie niż „mój czempion jest słaby, wzmocnijcie go”.

To, o co proszę, to abyś powiedział coś w stylu „Nie bawię się dobrze grając Riven, ponieważ czuję, że za każdym razem przegrywam wczesną fazę meczu i nic z tym nie mogę zrobić. Nie mogę wygrać early game-u, bo moja postać jest słabsza na początku w pojedynkach z innymi. Moja faza gry w alei jest słaba, czuję się źle grając we wczesnej fazie meczu” [...] Nie proszę o rozwiązania, proszę o zwięzłe lub konkretne określenie problemu i jest to rodzaj informacji zwrotnej, która jest niezwykle przydatna i chciałbym, aby gracze przekazywali ją częściej.

Gracze i „gracze”

Użytkownicy platformy Reddit są wyrozumiali w stosunku do Phreaka. Nikt nie zasługuje na to, aby w jego stronę trafiały tak poważne groźby. Znaczna część twierdzi, że tego typu osoby powinny zrobić sobie przerwę od Internetu, wyjść na świeże powietrze i wejść w interakcję z ludźmi w prawdziwym życiu.

Smutne jest to, że tak wielu graczy Ligi (nie mówię, że większość, bo z pewnością tak nie jest) broni tego, jakby to było w porządku z powodu decyzji, które im się nie spodobały w grze komputerowej.

Ludzie muszą, bez ironii, bez zamierzonego memowego slangu:

– Wyjść na zewnątrz i dotknąć trawy

– Stracić dostęp do Internetu na tydzień

– Spotkać się z prawdziwymi ludźmi w celu interakcji społecznych

Łatwo poznać ludzi, którzy mają syndrom „zawsze online”

– Xonra

Niektórzy uważają, że krytyka w kierunku dewelopera z powodu niekoniecznie udanych zmian w grze jest jak najbardziej zasłużona, ale nigdy nie posunęliby się tak daleko, aby pisać jakiekolwiek groźby. Niestety Liga Legend znana jest ze swojej toksycznej społeczności, ale w tym przypadku miarka się przebrała.

Przykre jest to, że w branży gier takie zachowanie jest coraz bardziej powszechne. Ludzie powinni po prostu zająć się swoim życiem zamiast marnować czas na zastraszanie innych przez Internet.

League of Legends

League of Legends

PC
po premierze

Data wydania: 6 października 2009

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

6.5

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
  • Społeczność
  • PC
Podobało się?

5

Sebastian Grys

Autor: Sebastian Grys

Karierę dziennikarską rozpoczął w sierpniu 2022 roku od współpracy z Newsroomem GRYOnline.pl. Świadomą przygodę z grami wideo zaczynał z takimi tytułami, jak pierwszy Assassin's Creed i Mass Effect, a przez resztę życia pielęgnował swoją pasję, badając rynek gier wideo. Otwarty na gatunki wszelkiej maści – od soulslike-ów, przez klasyczne RPG-i, na immersive simach kończąc. Niespełniony koszykarz, który co roku bezwstydnie kupuje nowe odsłony NBA spod szyldu 2K Sports; posiada także niebieski pas karate. Lubi przebywać na łonie natury, kartkować kolejne strony Vagabonda i raz po raz oglądać serię Hunter x Hunter.

Microsoft zostawia Nvidię; w końcu zaczął produkować własne chipy do AI

Następny
Microsoft zostawia Nvidię; w końcu zaczął produkować własne chipy do AI

Nowe wieści o dark fantasy RPG polskiego Rebel Wolves: „Prace przebiegają naprawdę dobrze"

Poprzedni
Nowe wieści o dark fantasy RPG polskiego Rebel Wolves: „Prace przebiegają naprawdę dobrze"

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl