Diablo 4 notuje coraz niższe wyniki oglądalności na Twitchu. Czy to już koniec popularności najnowszego tytułu Blizzarda?
Już trzy miesiące minęły od premiery Diablo 4. Gra przez ten czas miała liczne wzloty i upadki wśród których nie brakowało naprawdę poważnej krytyki skierowanej w stronę deweloperów. W miedzyczasie gracze otrzymali Baldur’s Gate 3, które w znaczącym stopniu przyczyniło się do spadku popularności gry.
Teraz oczy fanów elektronicznej rozrywki skierowane są w stronę Starfielda i zbliżającego się wielkimi krokami Phantom Liberty, dodatku do Cyberpunka 2077. Czy to oznacza, że gracze stracili zainteresowanie tytułem Blizzarda?
Dowodem na „koniec” Diablo 4 mogą być statystyki z Twitcha, które dla deweloperów mogą być jasną informacją o niskim zainteresowaniu tytułem. Już miesiąc temu, produkcja mocno spadła po premierze BG3, ale utrzymywała się w pierwszej 50 najchętniej oglądanych gier.
Wraz z początkiem września, w ciągu ostatnich 3 dni, Diablo 4 nadal znajduje się wśród 100 najchętniej oglądanych gier, tyle że zajmuje 99. miejsce. Tytuł przegrywa tym samym ze streamami o zwierzętach i gotowaniu.

Jeżeli natomiast na portalu SullyGnome sprawdzimy dokładne statystyki gry, to zobaczymy, że w ciągu ostatniego miesiąca Diablo 4 stopniowo traci nie tylko widzów, ale i streamerów, co bezpośrednio przekłada się na liczbę oglądanych godzin i koło się zamyka.

Malejąca popularność gry na Twitchu zainteresowała również użytkowników Reddita. Wielu komentujących zauważa, że jest to spowodowane brakiem contentu i faktem, że gra po pewnym czasie staje się nudna i powtarzalna.
(…) jeśli chodzi o tych, którzy mają 1000 godzin w Diablo 2/3. Wciąż tego nie rozumiem i będzie to stałe pytanie w mojej głowie. Nawet zarabiając na streamowaniu Diablo, nie wiem, czy bym przeżył. Nie mam pojęcia jak Wudijo to robi, bo cierpię patrząc jak robi kolejne dungeony.
– mainnick
Musiałem prawie zmusić się do awansowania z 80 na 100 poziom. Nudziłem się od 70 poziomu, biegając w kółko po tym samym męczącym zestawie lochów, a gdy tylko osiągnąłem 100, po prostu przestałem się logować, ponieważ jedyne, co pozostało do zrobienia, to więcej tych samych lochów, które robiłem od 60 poziomu, ale na wyższym poziomie trudności lub Uber Lilith, która jest okropnie zaprojektowaną walką z bossem pełną mechaniki jednego strzału. Po prostu nie bawię się dobrze...
Nie jestem pewien, czy w ogóle zagram w sezon 2, jeśli nie ogłoszą jakiejś ogromnej rzeczy, która wszystko zmieni, a nie sądzę, żeby to zrobili lub nawet mogli...
– Nme84
Chociaż pojawiają się głosy graczy, którzy są zadowoleni z Diablo 4 nawet po kilkuset godzinach, to są one mniejszością. Tym samym trudno nie odnieść wrażenia, że jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku miała już swoje pięć minut. Teraz Blizzard musi naprawdę zadbać o graczy, jeśli chce aby ci znów zainteresowali się ich tytułem.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
10

Autor: Michał Serwicki
Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.