Czy w LoL-u jest „losers queue”? Twórcy w końcu wyjaśnili ten mit

Główny projektant rozgrywki w League of Legends Matt Leung-Harrison wyjaśnił, że „losers queue” nie istnieje. Społeczność gry szybko zareagowała na wpis i zdaje się nie do końca wierzyć w zapewnienia.

cooldown.pl

Zbigniew Woźnicki

Czy w LoL-u jest „losers queue”? Twórcy w końcu wyjaśnili ten mit, źródło grafiki: League of Legends; Riot Games; 2009.
Czy w LoL-u jest „losers queue”? Twórcy w końcu wyjaśnili ten mit Źródło: League of Legends; Riot Games; 2009.

Wśród graczy League of Legends panuje przekonanie, że w trybie rankingowym istnieje tak zwane „losers queue”, czyli kolejka, w której Riot miałby celowo umieszczać część osób i doprowadzać do serii przegranych. Jako dowody często krążą zrzuty ekranu pokazujące statystyki graczy z meczu, gdzie umieszczający ma wysokie statystyki, a reszta drużyny wyjątkowo słabe. Matt Leung-Harrison jednak odrzuca wszelkie domysłu.

Deweloperzy LoLa nie spiskują przeciwko graczom

Matt Leung-Harrison, główny projektant rozgrywki League of Legends, postanowił w końcu zabrać głos w sprawie i wyjaśnić, że żadna specjalna kolejka mająca celowo służyć obniżaniu rankingu danych graczy nie istnieje. Już na samym początku Leung-Harrison wyjaśnia, że w przypadku gier rankingowych istnieje wyłącznie jeden system:

W rozgrywkach rankingowych dopasowujemy was wyłącznie na podstawie rankingu. Jeśli wygraliście dużo gier i zaczynacie przegrywać, to dlatego, że macie przeciwko sobie lepszych graczy, którzy są na wyższych poziomie. Nie dlatego, że specjalnie dopasowujemy was w jednej drużynie z intującymi, a w przeciwnej drużynie same smurfy.

W dalszej części wypowiedzi deweloper objaśnił, że w każdym meczu to gracz jest jedynym punktem wspólnym do pozostałych jego rozgrywek, a reszta jest zawsze zmienna. Oprócz tego statystyki same w sobie nic nie znaczą i jeśli profesjonalista lub ktoś z challengera obejrzałby rozgrywkę, to z pewnością odnalazłby błędy warte wspomnienia.

Gracze wciąż wierzą w „losers queue”

Na Reddicie komentujący w zdecydowanej większości zgadzali się z twórcą sugerując, że trzeba patrzeć długoterminowo i starać się grać tak samo dobrze w każdej kolejnej rozgrywce. Więcej negatywnych głosów pojawiło się pod postem na X (dawniej Twitter):

Mogę się zgodzić z tym konceptem, ale dlaczego, jak sprawdzam op.gg, to moja drużyna składa się z graczy mających winrate 30%, a przeciwka z posiadających winrate 65%?

– Chris Jenis

Nie kupuję tego. W waszym interesie jest trzymanie graczy z dala od ich prawdziwej rangi, ponieważ to oznacza, że będziemy grali więcej. Jest zbyt wiele informacji wskazujących na istnienie losers queue, co sprawia, iż ten post nic nie znaczy, dopóki nie zobaczymy algorytmów.

– cahtah

To dziwne, jak łatwo wpaść w ogromną serię przegranych, ale rzadko kiedy dotyczy to wygranych. Gdyby nie było żadnych dodatkowych mechanizmów w matchmakingu, to niemiałoby miejsca. Już było pokazane, że algorytmy/cokolwiek matchmakingu są zmanipulowane, żeby zwiększyć czas gry.

– Renbreaker

Dodatkowo gracze zwracają uwagę na rangę Emerald, która ma być najbardziej toksycznym miejscem w League of Legends. Trafiają tam zupełnie świeże konta lub smurfy, a współpraca w drużynie jest ciężka do osiągnięcia. Między innymi w tym miejscu Riot powinien zastanowić się nad zmianami, jak sprawić, żeby środowisko w Emeraldzie było znacznie lepsze. Wtedy opinie o „losers queue” mogłyby same wygasnąć.

League of Legends

League of Legends

PC
po premierze

Data wydania: 6 października 2009

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

6.5

Gracze

8.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
  • Społeczność
Podobało się?

1

Zbigniew Woźnicki

Autor: Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl