Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość XCOM 2 oficjalnie zapowiedziane

01.06.2015 19:20
DanuelX
1
DanuelX
82
Kopalny

Jak już napisałem na forum - jeśli faktycznie gra będzie produkowana z myślą o PCtach jest spora szansa na dekonsolizację i usunięcie uproszczeń z części pierwszej.

01.06.2015 19:48
2
odpowiedz
zanonimizowany1045890
15
Centurion

Przynajmniej "downgradu" nie będzie i wreszcie producent wykorzysta karty graficzne potwory.

01.06.2015 19:52
szympek1818
3
odpowiedz
szympek1818
56
Generał

o super :D

01.06.2015 19:55
4
odpowiedz
Demilisz
154
Generał

@DanuelX
Zapewne system walki zostanie jaki był, z dwiema akcjami. Ja tam wolałbym punkty akcji.

Niech poprawią system destrukcji otoczenia, RNG i usuną "darmowy" ruch dla ufoków gdy zostana wykryci. Jakiś, nawet prosty, system reputacji (wygrywamy - nowi rekruci chetnie dołączają, przegrywamy - nikomu się nie spieszy do umierania) byłby miły. Pożyjemy, zobaczymy.

01.06.2015 20:13
MrGomEzi
5
odpowiedz
MrGomEzi
50
Centurion

Przykra sprawa #pozdrodlakumatych :v

01.06.2015 20:20
6
odpowiedz
s.o.c.o.m
30
Centurion

Znowu bedzie taniec lameriady u Wonza

01.06.2015 20:23
7
odpowiedz
zanonimizowany699497
105
Konsul

Klimatem to mi bardziej Mass Effecta przypomina niż pierwszy XCOM.

01.06.2015 21:04
A.l.e.X
8
odpowiedz
A.l.e.X
132
Alekde

Czekam część pierwsza była bardzo dobra.

01.06.2015 21:04
Irek22
9
odpowiedz
Irek22
114
Legend

Po latach pogardy dla modów (na rzecz DLC) coraz więcej twórców zapowiada "szerokie wsparcie dla sceny modderskiej" - to cieszy.

01.06.2015 21:05
HUtH
10
odpowiedz
HUtH
120
kolega truskawkowy

Stylistycznie to jakieś star wars/mass effect, trochę mało oryginalne(ale kasa się na pewno będzie zgadzać :))

Poza tym istotne usprawnienia 'wsteczne' - kosmitów pokonuje się mieczem. WOW

01.06.2015 21:08
Chris__17
11
odpowiedz
Chris__17
40
Pretorianin

Graficznie to to niczym się nie różni od pierwszej części. Widać, że chcą to zrobić jak najmniejszym kosztem ;)

01.06.2015 21:08
12
odpowiedz
Gordon91
72
Pretorianin

Bardziej cieszyłbym się gdyby w dwójce akcja toczyła się jak w Terror from the Deep, które jest moim zdaniem najlepszą cześcią xcom no ale zobaczymy może być fajnie, jedynka była nawet spoko.

01.06.2015 21:51
13
odpowiedz
PortalGta
53
Generał

Wydawanie gier tylko na PC wiąże się z cięciem kosztów. co widać po słabej grafice.
Przykra sprawa...

01.06.2015 21:52
_Luke_
14
odpowiedz
_Luke_
222
Death Incarnate

Wg mnie jest to po prostu ten sam silnik co poprzednio. Natomiast brak (chwilowy?) wersji na konsole jest spowodowany wynikami sprzedazy poprzednika.

01.06.2015 22:00
15
odpowiedz
szaka24
33
Konsul

nie ma co się oszukiwać, PC exclusive i już na pierwszych screenach widać ten pałerpisi. Oby nie było dałngrejdu!

01.06.2015 22:03
Rumcykcyk
16
odpowiedz
Rumcykcyk
73
Głębinowiec

Genialna wiadomość. XCOM-a przeszedłem bardzo dużo razy i za każdym razem bardzo dobrze się bawiłem, szykuję się gierka na długie mroźne wieczory :)

01.06.2015 22:04
17
odpowiedz
zanonimizowany1080091
33
Legend

Pierwsza część była słaba, więc nie spodziewam się cudów...

01.06.2015 22:19
18
odpowiedz
MaXXii
72
Generał

Jedynka wypadła bardzo dobrze, biorąc pod uwagę że stał przed nią klasyczny X-COM a każdy wie że takie przysłowiowe nowe wersje zawsze gorzej wypadają i nie dorównują klasykom. Tymczasem Xcom:Enemy Unknow (2012) wypadł na tym tle bardzo dobrze.
Dobrze że nie wychodzi gra na konsole, bo już jedynka pokazała że nie służy dobrze, mam nadzieje że wsparcie modów jak i sama mechanika odejdzie do tej konsolowej otoczki. Głównie chodzi mi tu o zarządzanie naszym podziemiem, bo w pierwszym Xcomie na rzecz konsol to zarządzanie było strasznie uproszczone.

Mam nadzieje że tutaj będzie to bardziej rozbudowane. Do tego wsparcie modów to już jest bardzo duży plus. XCOM 2 pokazuję jak można odciąć się od Konsol i tyle.

01.06.2015 23:19
pieterkov
19
odpowiedz
pieterkov
102
Generał

Już widzę, że interfejs taki sam jak w 1 czyli konsolowy ale: TAK, TAK i jeszcze raz TAK! Jedna z najlepszych gier w jakie grałem kiedykolwiek. To samo co z deus exem HR: niech dadzą mi więcej tego samego bez zbytniego cudowania i kombinowania i już sięgam do portfela!

01.06.2015 23:35
Ahaswer
20
odpowiedz
Ahaswer
95
ciwun

Mimo wszystko jestem zainteresowany. W tym roku niewiele turówek taktycznych, niestety...

02.06.2015 02:44
Planetar
21
odpowiedz
Planetar
59
Pretorianin

No może będziemy mieć w końcu action pointy z prawdziwego zdarzenia. A nie tylko ruch+strzał albo ruch+ruch. To i to ukonsolowienie było największą wadą, która osłabiała grę. Może teraz zrobią to jak należy, najpierw solidna wersja na PC, a potem dopiero specjalna dla konsolowców.

02.06.2015 03:18
Ogame_fan
22
odpowiedz
Ogame_fan
110
SpiderBoy

Głównie chodzi mi tu o zarządzanie naszym podziemiem, bo w pierwszym Xcomie na rzecz konsol to zarządzanie było strasznie uproszczone.

Pierdu pierdu, co mają konsole do tego że gra była uproszczona w zarządzaniu?

Gra miała się sprzedać w jak największej ilości egzemplarzy, a to oznacza cięcia w zapleczu skomplikowania po obu stronach.

Konsole nie mają nic do tego, zobacz sobie takie gry jak Monster Hunter, Fire Emblem, Etrian Odyssey, Bravely Default czy od biedy nawet Codename STEAM. A te tytuły można mnożyć - każda z nich to konsolowy eks - mało tego, eks na przenośne konsole. I nadal pod względem złożoności, skomplikowania i rozbudowania, bije takie gry jak Banner Saga, Legend of Grimrock czy właśnie Xcomy na głowę.
Nawet takie cukierkowe i dziecinne Fantasy Life, ma więcej treści, funkcji i złożoności niż gry pc only. A to nadal, tylko gra na przenośną, ubogą technologicznie oraz funkcyjnie konsolkę.
Pierwsza lepsza Zelda ma więcej gry w grze, niż 99% pecetowych eksów, a jednak to gra tylko na konsole. Te przykłady mozna mnożyć i mnożyć.

Wszystko zależy od twórców a nie sprzetu na który grę się tworzy.

Dla porównania, Final Fantasy XIII totalnie uproszona, badziewna gra, która imo jest totalnym niewypałem. teraz zobacz Bravely Default - gra która wyszłą na mniejszą i słąbszą konsolkę - pod względem rozbudowania i złożoności, miazga.

02.06.2015 07:07
Sebo1020
23
odpowiedz
Sebo1020
130
Generał

Ogame_fan--> Ale wiesz człowieku że tu jest mowa o grach multiplatformowych a nie o exach bo kiedy tworzysz grę na jedna platformę to możesz sobie cudować z interfejsem i sterowaniem jak ci się podoba bo masz na to czas i kasę, ale kiedy wydajesz grę na wiele platform zaczynają się schody, do dzisiaj każdy pamięta jak uproszczony został Deus Ex: Invisible War względem pierwszej części tylko i wyłącznie dlatego bo był wydany także na pierwszego xboxa

02.06.2015 08:47
Meno1986
24
odpowiedz
Meno1986
137
Szkubany Myszor

@Sebo1020 masz stuprocentową rację popatrz też na RUSE...porażka.
Wszystkie strategie (XCOM też) wydawane na konsole są mega uproszczone, bo ludzie grają na padach. I co z tego, że jest możliwość podpięcia myszy i klawiatury skoro nikt tego nie robi. Upraszczanie nie dotyczy tylko strategii i kwestii sterowania, ogólnie w branży istnieje trend "ułatwiania" gier, żeby trafić do szerszego grona odbiorców. Ale to właśnie na konsolach ten trend jest najsilniejszy, rzekłbym zbyt silny (gry "na jeden przycisk"). Co by nie mówić to PC'ty jeszcze się jakoś bronią. Strategia PC skomplikowanie wielu aspektów/płaszczyzn rozgrywki, strategia multiplatformowa zbuduj i zniszcz, chociaż Dynasty Wariorrs wspominam miło.

02.06.2015 08:51
25
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

[24]
Wszystkie strategie (XCOM też) wydawane na konsole są mega uproszczone, bo ludzie grają na padach.

To dlaczego strategie (tacticsy, bo XCOM to tez nie strategia a slabawy tactics) TYLKO konsolowe (FFT, T:O, Disgaea) sa bardziej rozbudowane? Czyzby klawiatura i myszka powodowaly, ze trzeba gre uproscic?

Watpie jednak, zeby do pc-idiotow czy konsol-idiotow kiedykolwiek dotarlo, ze upraszczanie gry w 99% czasu to nie wina kontrolera (poza nielicznymi gatunkami jak np. RTSy czy twitch shootery) a wina GRACZY, ktorzy potrafia grac tylko w samograje albo gry pelne RNG* (wyjasnie ponizej) bo jak tylko pojawia sie cos trudniejszego od razu zaczyna sie placz. Zreszta... Soulsy zostaly doskonale przyjete na konsolach przez pewna grupe dosyc hardkorowych graczy. Jak tylko pierwszy DS pojawil sie na PS od razu pojawil sie placz ze "za trudne i bez sensu".

*co do RNG: wiecie czemu XCOM mial tyle RNG a sama taktyka byla mocno uproszczona? Zeby "jasiu" czy jak wolisz "average joe" mogl gre ukonczyc nawet grajac jak warzywo. Jest to TEN SAM powod dla ktorego chociaby World of Tanks czy War Thunder posiadaja tak duza losowosc - pozwala to nawet slabemu graczowi poczuc sie zwyciezca jesli szczescie mu dopisze. I w przypadku XCOMa zastosowano IDENTYCZNE rozwiazanie - gre nasycono RNG, aby dac szanse slabszym. A RNG zawsze wpienia tych, ktorzy potrafia grac i zauwazaja, ze gra nie zalezy od umiejetnosci a od liczbowej ruletki.

02.06.2015 08:52
26
odpowiedz
Bezel600
14
Legionista

20 lat po inwazji ufoków którzy zostawili tony zaawansowanej technologii, a XCOM dalej używa broni palnej jako standardowego wyposażenia swoich oddziałów i o zgrozo broni białej.

Przecież żołnierze XCOM-u powinni napieprzać z broni plazmowej i latać w pancerzach wspomaganych.

02.06.2015 09:33
DanuelX
27
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

[25]
Czyli podsumowując - twoim zdaniem w nowym xcomie nie ma żadnych (absolutnie żadnych) uproszczeń związanych z różnicą między obsługą pada a klawiaturą i myszą? Nie ma żadnych zmian w interfejsie związanych z wyświetlaniem na telewizorze?
I zagadka na koniec - dlaczego nowa część jest na razie przeznaczona jedynie PC only? Czyżby konsolowcy woleli CODy albo swoje jakieś tam konsolowe taktyczne strategie?

02.06.2015 09:36
AlkoPc
28
odpowiedz
AlkoPc
47
Pretorianin

Zapowiada się opcja świetnie spędzonego, listopadowego czasu. Prawdopodobna słota za oknem umilona dzięki syndromowi "jeszcze jednej misji"? Mają mój hajs! :D

02.06.2015 09:48
Martius_GW
29
odpowiedz
Martius_GW
61
Generał

I zagadka na koniec - dlaczego nowa część jest na razie przeznaczona jedynie PC only? Czyżby konsolowcy woleli CODy albo swoje jakieś tam konsolowe taktyczne strategie?
Nie zdziwię się jeśli przy okazji wydania dodatku czy GOTY doczekamy się tez wersji na ps4/xone.

02.06.2015 09:58
30
odpowiedz
zanonimizowany1080091
33
Legend

Disgaea to lepsza taktyczna strategia od całego tego XCOM'a.

02.06.2015 10:15
lordpilot
31
odpowiedz
lordpilot
170
Senator

Nie zdziwię się jeśli przy okazji wydania dodatku czy GOTY doczekamy się tez wersji na ps4/xone.

^^ Może tak, może nie. Patrząc jednak na grafikę, to stawiam, że prędzej wyjdzie wersja na iPady/tablety. Stawiam, że to UE3, oby więc wymagania były ekstremalnie niskie, skoro żaden screen nie pieści oka ;/. Niestety exclusive na PC (i "jabłka", więc nie taki to znowu ex) = niski budżet. I tutaj trochę mi szkoda, że nie zapowiedziano od razu wersji konsolowych, całość byłaby po prostu ładniejsza przy większych nakładach finansowych.

No, ale trudno - jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :). Pierwszy Xcom (czy tam rimejk klasyka - jak zwał tak zwał) mimo wielu bolączek przypadł mi do gustu. Od sequela oczekiwałbym tylko lepszej fizyki, skoro grafiki nie dostanę ;-). Ba, chciałbym chociaż fizyki jak w starym już mocno Silent Storm (ponad 12 lat na karku ?), bo to lekki wstyd, że stara gra przeznaczona na starożytne rydwany wypada w tym aspekcie lepiej niż "nówka lee"...

ps. A swoją drogą - zawiązanie fabuły w sequelu jest kompletnie bez sensu.

02.06.2015 10:30
32
odpowiedz
Runnersan
202
Senator

Fakt, ja generalnie wygrałem... No chyba, że wszystko skończyło się jak w X-Com Bureau czy jak tam to szło i nikt nic nie wiedział, a obcy wrócili tym razem w pokoju:)
Coś jak w V :)

02.06.2015 12:27
Ogame_fan
33
odpowiedz
Ogame_fan
110
SpiderBoy

do dzisiaj każdy pamięta jak uproszczony został Deus Ex: Invisible War względem pierwszej części tylko i wyłącznie dlatego bo był wydany także na pierwszego xboxa

Tsaaa, zostal uproszczony bo chcial byc kierowany do szerszej bubliki. Human Revolution to gra glownie konsolowa - projektowana z myslamo kontrolerach, a jednak nikt nie plakal ze uproszczona.

Tak jak pisze Asmo, kontroler czy konsola nie maja to nic do rzeczy bo to nadal na konsole wychodza najlepsze (najbardziej zlozone i tresciwe) tacticsy ;) Taki Gameboy Advance mial 4 przyciski + krzyzyk i mial bardziej zlozone gry od xcoma, wiec jak sie chce to mozna.

A Xcom 2 zapewne jest projektowany z mysla o tabletach, wiec ja bym sie nie napalal na nic super zaawansowanego.

Dawn
Rocznie na 3DSy czy nawet Vity albo PS3/PS4 wychodzi wiecej, zaawansowanych tacticsow (i innych gatunkow) niz te popluczyny na pecetach, i to jest fakt. Dlatego pecetowcy jarali sie srednim Banner Saga czy poprawnym acz mocno uproszczonym Grimrockiem - z braku laku...

Niecaly miesiac temu wyszlo Codename STEAM, ktore jest swietnym Action Tacticsem, pod wieloma wzgledami dorownuje Valkyria Chronicles - ktore bylo projektowane na konsole a pozniej przez 6 lat pecetowcy zebrali o port, szach mat. Wystarczy przejrzeć petycje zeby widziec czego kto pragnie, i ze te konsolowe gry nie sa takie uproszczone. Zwlaszcza ze 6 letnia VC jest najlepszy i najbardziej zlozonym tacticsem ostatnich lat na pecetach. A to jest port z konsol ;)

Fire Emblem > Xcom, etrian > grimrock/M&M10 etc. Trzeba umiec i chciec, a Xcom 2 juz na pierwszych materialach wyglada jak poprzednia czesc. A jako ze EW bylo sporym hitem na urzadzeniach przenosnych, obstawiam ze Xcom 2 bedzie projektowany glownie o mobilkach.

Ahhh no tak, napisalem Maxxiemu to pojawia sie jego partner i broni, piszac glupoty lol.

02.06.2015 12:48
34
odpowiedz
Marcus64
35
Pretorianin

Jak ktoś mógł płakać że uproszczona skoro oddawała nam ducha pierwszego Deus Exa. I za to fani/gracze po nią sięgnęli. Deus Ex: Invisible War to była faktycznie gra bez przemyślenia po prostu..... konsolową papką.
Podobnie jak RYSE strategia itp: one nie mają prawa bytu na konsolach, a gra taktyczna na konsoli ?? ppppfffff chyba pół taktyczna.

Uproszczenia zawsze jakieś są w innych grach większe w innych mniejsze. Deus Ex:HR był i jest bardzo dobrą grą bo jest po prostu przemyślany.

Co do kontrolerów to jest to czysta bzdura, nie ważne na czym gramy, czy na padzie, klawiaturze czy myszeczce, gra na tym nie traci. Tu chodzi po prostu tylko o wygodę. Choć wiadomo że pad jest ograniczonym kontrolerem i w np: strategię na nim nie pogramy (haHAHA) I mam tu na myśli strategię typu strategię, a nie grę która próbuję być strategią np: na konsolach, co nie zmienia faktu że XCOM nie będzie strategią.
A nawet jak będzie niskobudżetowa grą, to właśnie od tego są moderzy i tak gra będzie żyła swoim życiem.

Gra by zdechła jakby nie miała wsparcia modów. A docinki że jest z myślą o tabletach, to tylko pokazuję jak konsolowy fanboj ma ból dupki.

02.06.2015 13:57
35
odpowiedz
TobiAlex
153
Legend

Ciepłe przyjęcie tytułu doprowadziło do tego, że otrzymał on duże rozszerzenie oraz liczne DLC.

Że co proszę? Liczne DLC??? To jakiś żart? Gra dostała zaledwie 2 DLC, i to tak naprawdę nic nie wnoszące DLC. Ja liczyłem, że gra dostanie taką ilość DLC jak np. Civ5, ale się zawiodłem a autor tekstu grał chyba w inne XCOM.

02.06.2015 14:46
36
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
77
Senator

@Marcus64
a gra taktyczna na konsoli ?? ppppfffff chyba pół taktyczna.

Wszystkie najlepsze tacticsy są na konsolach (zarówno stacjonarnych jak i przenośnych). Potem tylko PC Master Race żebrze o porty i raz na kilka lat dostaną taką Valkyrie Chronicles.

02.06.2015 14:55
37
odpowiedz
Marcus64
35
Pretorianin

Wszystkie najlepsze tacticsy są na konsolach

Widać ze nigdy nie grałeś w dobrą grę taktyczną. I mam na myśli grę TAKTYCZNĄ a nie z dawką akcji, w tym wypadku TAKTYCZNa nie ma tu żadnego znaczenia gdy wkracza AKCJA (Np: Spec Ops: The Line, Brother in Arms).
Równie dobrze mogę napisać że grałem w "RPGa" na konsoli co też jest mylne bo ogólnie na konsolach nie ma RPGów są Action RPG, a to już jest znacząca różnica, to jest jak niebo i ziemia. BO Klasyczny RPG jest tylko i wyłącznie na PC, tak samo z grami TAKTYCZNYMI są tylko na PC, a słówko PC Master Race możesz sobie wiesz gdzie ...... bo to hasełka gówniarzy.

Pisząc że dobre gry taktyczne są na konsolach, piszesz po prostu głupotę, tak jakbyś napisał właśnie że dobre RPGi zaczęły wychodzić na konsolach.....
Zagraj w Sabre Team,UFO,Jagged Alliance, itp: a potem się wypowiadaj co jest dobrą grą taktyczną. Z pewnością też nowy Xcom 2 będzie nastawiony bardziej na akcję, ale miejmy nadzieje że zajdą tez poważne zmiany.

02.06.2015 15:03
Yoghurt
😃
38
odpowiedz
Yoghurt
83
Legend

[37]
O jezusicku kochany, jakaż moc drzemie w tym poście.

02.06.2015 15:07
wysiak
😡
39
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Jedyna PRAWDZIWA gra TAKTYCZNa to szachy!

02.06.2015 15:11
Yoghurt
40
odpowiedz
Yoghurt
83
Legend

A nieprawda, bo Go! Bo starsze! Więc prawdziwsze jest i już!

02.06.2015 15:13
41
odpowiedz
zanonimizowany1080091
33
Legend

Moja racja jest mojsza niż twojsza, bo moja racja jest najmojsza.

02.06.2015 15:14
wysiak
42
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Ale szachy sa na SZACHOWNICE, wiec sa lepsze!

A w to "Go" to nie gralem, ale juz po nazwie widac, ze to "action"!

02.06.2015 15:20
Yoghurt
43
odpowiedz
Yoghurt
83
Legend

Ale Go ma prostsze pionki i jest tańsze w eksploatacji, bo mogę pożyczyć pionki od kolegi, a w szachach są różne figury i nie zawsze pasują do zestawu!

Za to po nazwie "Szachy" od razu widać, że to gra tylko dla ropowładnych bogaczy którzy przejmują się jedynie detalami na swoich figurynkach!

02.06.2015 15:29
😁
44
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
77
Senator

@Marcus64
Lol, pocieszny przedstawiciel PC Master Race z ciebie.
Zapoznaj sie może z takimi tytułami jak Disgea, FF Tactics, Fire Emblem, Shining Force czy Tactics Ogre.

02.06.2015 15:30
45
odpowiedz
zanonimizowany652110
37
Generał

Przecież szachy to mmo, bo grasz z drugim człowiekiem, nie znacie się!!!

02.06.2015 15:31
wysiak
46
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

No wlasnie, Go ma prostsze pionki, od razu widac, ze taka uproszczona pod malo wymagajacych graczy gra nie moze sie rownac z prawdziwie klasyczna gra TAKTYCZNA, taka jak SZACHY na SZACHOWNICE! Jakby Go bylo na szachownice, to zaden porzadny posiadacz szachownicy nawet by tych pionkow od Go na niej nie poustawial, nie mowiac o graniu!

warass, nie znasz sie, prawdziwy szachista moze grac sam ze soba, i wcale nie potrzebuje do tego drugiej osoby! A taki prawdziwy ENTUZJASTA szachow to moze w ogole nie grac, tylko godzinami polerowac swojego..., znaczy swoje, pionki, w ogole nie wiecie jakie to sa niesamowite odczucia z gry, gdy twoje pionki tak sie slicznie blyszcza! Zaden gracz w Go, pozyczajacy pionki od kolegi, nawet sobie tego nie wyobraza!

02.06.2015 15:42
Scorpi_80
47
odpowiedz
Scorpi_80
89
Generał

Jakoś szału nie widać, jedynka mi się podobała. Poczekam spokojnie bo raczej to będzie prawie to samo tylko odrobinę ulepszone.

02.06.2015 15:53
😁
48
odpowiedz
Marcus64
35
Pretorianin

Cyniczny Rewolwerowiec----> Pocieszny z ciebie troll Gra Taktyczna do bólu uproszczona padłem , kwiczę i wstać nie umiem, nie rozśmieszaj mnie bardziej. Poszukaj pracy w cyrku BA DUM TSSSS!!

02.06.2015 16:54
49
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
77
Senator

@Marcus64
Nie jestem zdziwiony że nie potrafisz się odnieść do w/w tytułów. Jednak szczerze życzę ci zapoznania się z nimi i poszerzenia horyzontów poza swój blaszany rydwan. Ba! Możesz sobie zagrać w nie nawet i na nim, używając emulatora.

02.06.2015 18:18
50
odpowiedz
zanonimizowany871976
78
Generał

Heh śmiesznym jest, w tej dyskusji, porównywać old style like dungeon crawlera Grimrock'a do jakiejkolwiek gry taktycznej.
Zaiste, argument z nóg zbijający. Widać jakie pojęcie mają niektórzy dyskutanci.

02.06.2015 18:25
Ogame_fan
51
odpowiedz
Ogame_fan
110
SpiderBoy

Przeczytaj jeszcze raz, Grimrocka porównałem do Etriana który bije go na głowę. Grimrock jest fajny, ale jest właśnie uproszczony - co właśnie dowodzi temu że to nie na co pisze się gry ma znaczenie, a to do kogo kieruje sie gry.
Takie Class of Heroes, Deep Labyrinth (wersja na dsa), Beyond the Labyrinth, Demon Gaze, Orcs and Elves czy właśnie Etrian, albo Persona Q - biją złożonością Grimrocka.

Na konsole wychodzi tego na pęczki, bo właśnie takie hardkorowe gatunki jak tacticsy czy dungeon crawlery żyją teraz głównie na konsolach Nintendo lub Sony (te drugie głównie w japonii)

Cyniczny
+1

02.06.2015 18:28
52
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
77
Senator

@Maddred
Grimrock nie był porównywany do tacticsów tylko do "old style dungeon crawlerów" jakich - niespodzianka - wychodzi całkiem sporo na konsolach.

02.06.2015 18:36
53
odpowiedz
zanonimizowany871976
78
Generał

Tak? A gdzie to porównanie? Bo jak na razie, to w swoim zamotaniu wrzuciłeś do jednego wora wszystko. Chcesz być konkretny to pisz konkretnie. A czy lepszy Etrian od Grimrocka? To w tym miejscu nie wyjeżdżał bym z czysto subiektywną opinią, ponieważ inni mogą mieć odmienne zdanie.

@Cyniczny No Etrian akurat nie jest taki do końca old style... no chyba że to old style to tylko sposób poruszania się lub w kwestii jrpg, których osobiście nie trawię.

02.06.2015 19:15
Ahaswer
54
odpowiedz
Ahaswer
95
ciwun

Też mnie irytowały uproszczenia nowego XCOMa. Nie ulega wątpliwości, że nie umywa się on do oryginalnej gry z 1994. Ale jeśli odrzucam porównania i skupiam się wyłącznie na niezobowiązującej rozrywce, to przyznam, że przy nowym XCOMie mimo wszystko dobrze się bawiłem, mile spędzałem czas. Dodatkowo w tym roku deweloperzy nie rozpieszczają nas nadmierną ilością nowych turówek taktycznych, więc jak się nie ma, co się lubi, to...
Kupię dwójkę...

P.S. w turówkach taktycznych grafika nie ma "decydującego" znaczenia. Turówki taktyczne to podgatunek gier strategicznych a tutaj na nieco inne rzeczy zwraca się uwagę... Mnie by zadowolił prosty rzut izometryczny, bez dodatkowych wodotrysków, byleby warstwa taktyczna była odpowiednio rozbudowana. Nie przerażają mnie informacje o tym, że oprawa graficzna nie będzie szczególnie poprawiona, bo nie ma to dla mnie aż takiego znaczenia, jak zawarta w zajawkach informacja o "poprawieniu systemu walki", cokolwiek by to miało znaczyć.

03.06.2015 18:35
55
odpowiedz
hooded man
92
Pretorianin

"Wszystkie najlepsze tacticsy są na konsolach" - BUAHAHAHAHAH co a kretyn... Chciałem jakieś łagodniejsze określenie dla tych BREDNI śmiesznego Rewolwerowca ale nie - kretyn to najbardziej zasadne.

03.06.2015 18:36
56
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Wymien te doskonale tacticsy ktore NIE SA na konsolach. Podkreslam slowo DOSKONALE, sredniaki mnie nie interesuja.

04.06.2015 12:08
57
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
77
Senator

hooded man
Ok, pośmiałeś się, na zdrowie, a teraz może jakieś argumenty przytoczysz? Wskażesz te doskonałe pctowe tacticsy? Wykażesz dlaczego są lepsze od takich FFT, Disgea czy Fire Emblem?

04.06.2015 12:12
😁
58
odpowiedz
MaXXii
72
Generał

Cyniczny Rewolwerowiec----> You are the best of the best!!

04.06.2015 14:15
59
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
77
Senator

@Maxxiii
Oho, następny znawca tematu. Twoim jedynym argumentem też jest śmiech?

04.06.2015 15:15
60
odpowiedz
aszron
55
Centurion

Ja w sumie zgadzam się z Cynicznym Rewolwerowcem. Większość najlepszych taktycznych gier RPG wyszła właśnie na konsole (stacjonarne jak i przenośne). Fire Emblem na 3ds to obecnie prawdziwy geniusz w tym gatunku. PC za to może pochwalić się takimi tytułami jak Banner's Saga czy Blackguards.
Jeżeli wrócimy natomiast do czasów PSX to konsole dominowały na tym polu w miażdżący sposób. Shining Force ftw!

05.06.2015 09:52
😁
61
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
77
Senator

No, wystarczy zapytać o argumenty i cała banda pc master race wraz z ich rydwanami magicznie milknie.

05.06.2015 10:04
Cainoor
62
odpowiedz
Cainoor
223
Mów mi wuju

Jaram się. W pierwsze gry serii zagrywałem się jak głupi, a i w ostatnią część bawiłem się świetnie. Kupię na pewno :)

05.06.2015 11:15
Hellmaker
63
odpowiedz
Hellmaker
222
Legend

Zupełnie nie rozumiem tego całego pieprzenia "A bo nowy X-COM:EU nie umywa się do pierwowzoru, bo jest prostacki i w ogóle", "a bo nowy X-COM: EU jest badziewny w porównaniu z ....".
Świetnie się bawiłem przy starym X-COMie, i świetnie się bawię przy nowym.
Moim wyznacznikiem dobrej gry jest to jaki mam z niej fun, a nie porównywanie jej i wybrzydzanie na każdy element.
Jak się gra nie podoba w porównaniu do pierwowzoru, to nie graj w nią, siedź cicho i daj się bawić innym, a nie wylewaj żółć.
I owszem - na pewno kupię X-COM 2. I będę się dobrze bawił i patrzył z politowaniem na ludzików płaczących jaka to ta z kolei część "jest do dupy i beznadziejna i za łatwa i gdzie te dawne x-comy bo tak strasznie za nimi tęsknię a wy wszyscy jesteście [tu wstaw odpowiednie inwektywy]".
Po prostu, ku*wa, żenada.

05.06.2015 12:50
64
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
77
Senator

@Hellmaker
A czemu ma się niby siedzieć cicho? W końcu od tego jest forum dyskusyjne żeby dyskutować, a nie pławić się w kącikach wzajemnej adoracji.

Problem z nowym XCOMem nie leży w "prostactwie", tylko w tym że jest to świątynia modlitw do RNGesusa. Nie ważne jak bardzo coś zjebiesz - zawsze możesz wymodlić by ufokowi roll nie wszedł. I w drugą stronę - niezależnie jak dobrze coś zrobisz to i tak roll nie wejdzie. Ma to jeden cel - nieważne jak bardzo ssiesz - zawsze masz szanse wygrać.

To jest gra lekka, łatwa i nawet przyjemna - ot do popykania kilku misji na jedno posiedzenie.

05.06.2015 13:44
Hellmaker
65
odpowiedz
Hellmaker
222
Legend

Cyniczny Rewolwerowiec ---> A na temat samej gry, to niech sobie ludzie marudzą. Ale "pawiotwórcze" jest to ciągłe porównywanie do poprzednich wersji.
Co do RNG. Jeżeli masz 70% na trafienie, to nie znaczy, że przy 100 powtórzeniach powinieneś trafić 70 razy. To po prostu znaczy, że masz 70% szans na trafienie. I tyle. Nawet 99% szans na trafienie nie zaowocuje 99 trafieniami na 100.
Tu masz trochę więcej a propos właśnie RNG w XCOMie -> http://www.schwanenlied.me/yawning/XCOM/XCOMPRNG.html
Tu nawet gościu zrobił spreadsheeta :P -> https://docs.google.com/spreadsheets/d/1AT7pgGMt4yZroMAcJglSJ3CV--DCkhLvPIYkGVZjKKA/edit?pli=1#gid=0
I akurat w tej grze się tego czepiacie, a KAŻDA gra w której jest dopuszczona szansa na trafienie/chybienie działa DOKŁADNIE tak samo.

To, że z 90% szansą na trafienie chybiasz 10 razy pod rząd, to nie jest wina gry, czy RNGoda, tylko masz po prostu pecha :P

06.06.2015 08:51
66
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Nawet 99% szans na trafienie nie zaowocuje 99 trafieniami na 100.
Powinno zaowocowac OKOLO 99 trafieniami na 100. Moje doswiadczenia z nowym XCrapem pokazywaly cos zupelnie innego.

Dodaj do tego ukryta szanse na trafienie i cuda na kiju zwane "99% szans na trafienie = 4 kolesi nie trafia pod rzad" (jaka jest na to szansa? 1:100.000.000? Zdarzylo mi sie to przynajmniej 3-4 razy, czy powinienem zaczac grac w totolotka?). Juz nie mowiac o magicznym "obcy wylosowali sobie w seedzie 4x trafienie krytyczne pod rzad - co bys nie zrobil przegrales wlasnie misje". Zdarzylo mi sie to w DRUGIEJ misji jaka rozegralem i obojetne czy bym mial hunker down, gdzie sie schowal etc - jesli obcy mial strzal zabijal mi kolesia. I tak 4x pod rzad. Misja byla Z GORY skazana na porazke juz podczas generowania liczb na trafienie dla tej partii. I tyle jesli chodzi o "taktykę". Lol. RNGesus says: "die".

A dlaczego tak bylo i dlaczego niemozliwe bylo zmienienie wyniki? Poniewaz w XCrapie:
I akurat w tej grze się tego czepiacie, a KAŻDA gra w której jest dopuszczona szansa na trafienie/chybienie działa DOKŁADNIE tak samo.
Sprawdz jak dziala szansa na trafienie w pierwszym X-COMie:
http://www.ufopaedia.org/index.php?title=Accuracy_formula

Hurr durr - okazuje sie, ze gra z 1994 roku robi to lepiej, gdyz pocisk to nie jest linia laczaca strzelca z celem a obiekt, ktory leci w kierunku przeciwnika i magicznie nie znika jesli "rzut na trafienie" nie wyszedl. Ale mozesz sobie porzygac jeszcze, bo przeciez porownuje nowy cud-miod i orzeszki do gry ktora liczy sobie 20 lat. I ktora nawet podstawy miala lepiej rozpisane.

tl;dr
cala wies tanczy i spiewa bo nie ma pojecia, ze mozna cos zrobic (a nawet, ze juz to zrobiono - 20 lat temu) lepiej.

06.06.2015 12:34
67
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
77
Senator

@Hellmaker
To nie jest kwestia samej procentowej szansy tylko tego jak ten mechanizm jest zaimplementowany. Nie wiem czy wiesz ale nowy XCOM losuje seedy PRZED walka co oznacza ze misje bywaja rozstrzygnie nim zaladuje sie mapa. Niezaleznie co zrobisz ufok wjebie crita trzy razy z rzedu i pozamiatane. Nie ma znaczenia czy jestes za pelna oslona, hunkered down, etc. Gra przed walka wylosowala ufokowi crit i chuj.

Sam sie przekonaj, zrob save w trakcie walki i wczytuj go w kolko. Za kazdym razem wynik losowania bedzie identyczny.

06.06.2015 12:45
Bezi2598
68
odpowiedz
Bezi2598
102
Legend

up
O ile dobrze pamiętam to przy zaczynaniu nowej gry można to było zmienić. Chyba dodali taką opcję w którymś patchu.

06.06.2015 12:45
wysiak
69
odpowiedz
wysiak
95
tafata tofka

Dokladnie jak Hellmaker pisze, w nowej wersji cala sekwencja szans na trafienie jest generowana przed misja - daje to tyle, ze przynajmniej nie mozna oszukiwac, robiac save przed samym strzalem i powtarzac proby do skutku, az wejdzie krytyk przy szansie trafienia 20%.

06.06.2015 13:11
70
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
77
Senator

@wysiak
A co kogo obchodzi ze ktos na normalu bedzie sobie w kolko save wczytywal? Jego sprawa. W jedynym sensownym trybie, ktory jest jakims wyzwaniem czyli Classic Ironman i tak nie mozna tego robic.

Natomiast psuje to cala mechanike i sprowadza gre do losowania zamiast umiejetnosci i taktyki.

11.06.2015 15:23
AlkoPc
71
odpowiedz
AlkoPc
47
Pretorianin

@UP Niestety, ale to prawda.

16.06.2015 07:15
72
odpowiedz
zanonimizowany871976
78
Generał

Trudno nie zgodzić się z tym jak pierwszy XCom wyglądał... dokładnie, wersja z 90' miała lepsze założenia i podstawy mechaniki. Ba, o ile mnie pamięc nie myli, TftD jeszcze je rozwijał.
Nowy Xcom po prostu ładnie wyglądał, chociaż nie ukrywam, pograło się ( ach ten głód mordowania ufoków )
Mam nadzieję że ta dwójka będzie pozbawiona tych bezsensownych elementów losowanego wcześniej wyniku trafienia i głupkowatego, darmowego ruchu ufoków po wykryciu...

Wiadomość XCOM 2 oficjalnie zapowiedziane