Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Poza grami Gadżety 9 marca 2007, 13:00

SteelSound 5H v2

Steel Sound 5H v2 to naprawdę dobre słuchawki, bardziej wytrzymałe od swoich poprzedników, ale ich użytkowanie ma sens wyłącznie wtedy, gdy dużo gramy, zwłaszcza w sieci.

Eksploatację słuchawek tradycyjnie rozpocząłem od muzyki, głównie dlatego, że słucham jej na okrągło przez cały dzień. Specjalnych różnic w jakości odbieranego dźwięku nie odczułem – wręcz przeciwnie, nadal nie mogłem oprzeć się wrażeniu, że Steel Sound 5H v2 wraz z technologią Xear 3D oferowaną przez kartę USB, słabonadaje się do słuchania uwielbianego przeze mnie metalu. Zdecydowanie brakuje tu basu i bez manipulacji w ustawieniach dołączonego na płytce korektora, ciężko zadowolić się końcowym efektem (a nawet wtedy jest tylko „przeciętnie” zamiast „bardzo dobrze”). O wiele lepiej zestaw sprawdza się podczas odsłuchu spokojnych piosenek, chociaż i tu nie obejdzie się bez małej korekty za pośrednictwem stworzonego przez duńską firmę programu.

Prawdziwą siłą tych słuchawek pozostały zatem gry komputerowe, a zwłaszcza pierwszoosobowe strzelaniny, czyli de facto rzeczy, do których Steel Sound 5H v2 tak naprawdę stworzono. Przeprowadziłem kilka testów z użyciem popularnych produkcji (Prey, F.E.A.R.: Combat) i muszę uczciwie przyznać, że marketingowe hasła po raz kolejny znalazły potwierdzenie w rzeczywistości. Urządzenie to rzeczywiście pozwala usłyszeć kroki przeciwników o wiele wcześniej, w dodatku inne dźwięki świadczące o obecności wrogów są zdecydowanie głośniejsze. Z tych właśnie powodów, Steel Sound 5H v2 to wyśmienity prezent dla ludzi lubujących się w wieloosobowych bataliach – duży komfort podczas zabawy zapewniony.

Konkludując, Steel Sound 5H v2 to naprawdę dobre słuchawki, bardziej wytrzymałe od swoich poprzedników, ale ich użytkowanie ma sens wyłącznie wtedy, gdy dużo gramy, zwłaszcza w sieci. Nabycie tego urządzenia po to, żeby delektować się muzyką, mija się właściwie z celem. Czynnikiem skłaniającym do zakupu może być oczywiście dołączona do droższego zestawu karta dźwiękowa. Wówczas otrzymujemy nie tylko przyzwoite słuchawki, ale również bajerancki gadżet, oferujący nieporównywalnie większe możliwości niż zintegrowana na płycie karta dźwiękowa, którą na ogół jest jedynym źródłem dźwięku w komputerach polskich fanów gier.

Krystian „U.V. Impaler” Smoszna

Dane techniczne słuchawek:

  • Pasmo przenoszenia: 16–28 kHz
  • Impedancja: 40 ?
  • SPL @ 1 kHz, 1 Vrms – 110 dB

Dane techniczne mikrofonu:

  • Pasmo przenoszenia: 75 – 16 kHz
  • Impedancja: 2 ?
  • Czułość: -38 dB

Kabel: 1 + 2 metry (w sumie 3 metry)

Złącze: 2 x Jack (3.5 mm)

Wymagania systemowe: Windows 98/ME/2000/XP, Mac OS

1 2 3