Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hearts of Iron III - poradnik do gry

Hearts of Iron III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Niemcy | Porady szczegółowe | Hearts of Iron III poradnik Hearts of Iron III

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

Niemcy

1 - Niemcy | Porady szczegółowe | Hearts of Iron III - Hearts of Iron III - poradnik do gry
  1. Bez działań III Rzeszy nie byłoby II wojny światowej. Zamierzając podążać śladami historii, przestaw myślenie na tryb ofensywny i zastanów się nad najbliższymi celami. Oto najważniejsze z nich: zajęcie Czechosłowacji, Austrii, wciągnięcie do frakcji Włoch i Węgier, podbicie Polski. W następnej kolejności uderzenie na Francję. Nie zapędzaj się jednak ze swoimi militarnymi działaniami. Niech państwa neutralne pozostaną neutralne - inaczej wszystkie na wstępie będą miały do Ciebie negatywny stosunek.
  2. Początkowo prężnie rozwijaj wojska lądowe, marynarkę (łodzie podwodne, potężne niszczyciele) i lotnictwo. Bardzo dobrze, jeśliby udało Ci się zdominować Wielką Brytanię na oceanach. Dopiero przed uderzeniem na Wielką Brytanię przestaw swój przemysł zbrojeniowy na produkcję i wielką modernizację Luftwaffe. Musisz to zoorganizować z odpowiednim wyprzedzeniem. Krótko rzecz ujmując , aby podbić całą Europę (lub świat), konieczne jest posiadanie ogromnej, w pełnym tego słowa znaczeniu, i super-nowoczesnej armii (morskiej, lądowej i powietrznej).
  3. Na oceanach ochraniaj własne konwoje, a poluj na przeciwnika. Uprzykrzaj życie w ten sposób szczególnie Wielkiej Brytanii.
  4. Wyspecjalizuj się m.in w Medium Tanks, potem polecam przejść do Heavy Tanks (lub nawet Super Heavy).
  5. Wesprzyj generała Franco (Nationalist Spain) w jego bojach z komunistami.
  6. Wspieraj Włochów w Północnej Afryce.
  7. Nieprzerwanie badaj zdecydowaną większość dostępnych technologii. Zacznij od: zakładki Infantry - MP 40 (Small Arms), FG 42 (Cavalry Small Arms), 5cm PaK 38 (Infantry Anti-Tank Weapons); zakładki Armour - 30mm (Armoured Car Armour), 5cm KwK 39L/60, Medium Tank Brigade, 3.7 cm KwK 16L/45 (Medium Tank Gun), 20mm (Medium Tank Armour), Maybach HL 108 (Medium Tank Engine), Medium Tank Reliability, Self-Propelled Artillery Brigade, Rocket Artillery; zakładki Land - Mobile Warfare, Blitzkrieg (!), Mechanised Offensive. Z Theory na początek: Automotive, Submarine Engineering Research.
  8. Do zajęcia określonych ziem potrzebne są spełnione specjalne warunki. Akceptacja decyzji następuje w dziale Diplomacy.
  9. Warunki potrzebne do pojawienia się opcji zajęcia Nadrenii i możliwości jej zaakceptowania: brak sojuszu z Francją, ale także brak z nią wojny, wojsko w jednej z tych prowincji: Saarlouis, Achern, Villingen, Pirmasens, Saarbrücken i jednej z tych: Hinterzarten, Donaueschingen, Todtmoos, Baden, posiadanie minimum 40 dywizji do walki na lądzie, wyłącznie rok 1936.
  10. Warunki potrzebne do pojawienia się opcji zajęcia Sudetów i możliwości jej zaakceptowania: Czechy nie znajdują się w żadnej frakcji, minimum rok 1938, III Rzesza w stanie pokoju, wskaźnik dysydentów w Niemczech poniżej 1, Czechy nie stanowią niczyjej marionetki i nie są w stanie wojny z Niemcami.
  11. Warunki potrzebne do pojawienia się opcji wcielenia Czech i możliwości jej zaakceptowania: Czechy nie mogą należeć do żadnego sojuszu, ani być niczyją marionetką. Wartość maksymalna wskaźnika dysydentów w Niemczech to 1. Dalej, kontrolowanie przez nas Sudetów lub minimum rok 1939 lub nie jesteśmy w stanie wojny, nie istnieje Słowacja, za to trwają Węgry.
  12. Warunki potrzebne do pojawienia się opcji Anschluss'u Austrii i możliwości jej zaakceptowania: rok 1938 lub po decyzji o zajęciu Nadrenii oraz kryzys w Austrii lub partia NSDAP (Austria) o popularności 40%. I Niemcy, i Austria muszą być w stanie pokoju.
  13. Wywołanie 40% poparcia dla NSDAP w Austrii osiągniesz dzięki ustawieniu w dziale Intelligence - Support Our Party dla tego kraju. Podnoszenie poparcia trwa dość wolno (1-3% na miesiąc). Szybkość zwiększysz, jeśli będziesz wpływał na konkretne państwo - tzw. Influance Nation, zakładka Diplomacy.
  14. Atakując Polskę pamiętaj, żeby wykorzystać wsparcie lotnictwa. Siły powietrzne RP mocno kuleją. Mocne uderzenia z wielu stron powinny zagwarantować szybki sukces.
  15. Pamiętaj o zaproszeniu Włochów i Węgrów do frakcji Oś, kiedy zaistnieje taka możliwość. Japonia po przyjęciu zaproszenia poprosi Cię o pomoc w walce z Chinami. Rozważ w takim razie czy jest sens. Nie powinieneś zbytnio się osłabiać. A wiadomo, że wojna na wiele frontów powoduje poważne nadszarpnięcie kondycji państwa.
  16. Oczywiście utrzymuj dobre kontakty z innymi państwami Osi.
  17. Postaraj się uniezależnić od ropy np. zajmując tereny bardzo roponośne (np. rejon Zatoki Perskiej, Ploiesti - Rumunia).
  18. Wielu historyków uważa, że Adolf Hitler przegrał wojnę tylko dlatego, że zaatakował Związek Radziecki. Napewno pokonanie ZSRR jest jednym z trudniejszych wyzwań - spore zapasy ludności, olbrzymi teren, kłopot z zaopatrzeniem, egzotyczni sąsiedzi ZSRR. Odradzam początkującym ukierunkowanie się przede wszystkim na zniszczenie Sowietów.
  19. Wywiad - Zbieraj szczegółowe dane dotyczące Wielkiej Brytanii i Francji, bo bez nich będzie ciężko. W tym zadaniu pomogą Ci szpiedzy. Wyślij ich po równo do obu tych państw.