Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization II - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozwój technologiczny | Sid Meier's Civilization II poradnik Sid Meier's Civilization II

Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019

Szybkość rozwoju technologicznego stanowi o potencjale naszej cywilizacji. To dzięki nowym naukom będziemy mogli budować lepsze jednostki, wygrywać wyścigi o cuda świata i posiadać nowoczesne, rozwinięte miasta. Bezpośrednio czas wynajdywania kolejnych technologii zależy od ilości kolbek zebranych przez nasze państwo (ustawiony przez nas procent przychodu idącego na naukę). Im bardziej zaawansowany wynalazek tym większej ilości kolbek wymaga. Aby odkryć kolejną technologię musimy spełniać jej wymagania, czyli posiadać wiedzę na temat jednego lub dwóch, mniej zaawansowanych wynalazków. Przykładowo aby nasi naukowcy mogli zająć się badaniem Szpiegostwa, nasza cywilizacja musi posiąść wiedzę o Komunizmie i Demokracji. Wszystkie te zależności możemy poznać oglądając drzewo konkretnej technologii dostępne w cywilopedii.

Drzewo technologii dla kolei, jednej z kluczowych nauk ery uprzemysłowienia. - Rozwój technologiczny | Sid Meiers Civilization II - Sid Meiers Civilization II - poradnik do gry
Drzewo technologii dla kolei, jednej z kluczowych nauk ery uprzemysłowienia.

Zalecam odkrywanie nauk dążących do konkretnego celu (na przykład cudu, ustroju lub jednostki). W ten sposób może się zdążyć, że brakuje nam jednej z podstawowych nauk sprzed dwóch er, jednak te można bezproblemowo uzyskać, od innych cywilizacji. Wybór naszej ścieżki rozwoju zależy od naszej aktualnej sytuacji i planów na przyszłość. Szykując się do wywołania wojny próbujemy odkryć silne jednostki ofensywne, zaś gdy mamy problemy ze szczęściem staramy się odkryć naukę dającą możliwość budowy odpowiedniego ulepszenia lub cudu. Nie sposób określić jednej i uniwersalnej ścieżki rozwoju technologicznego dla każdego państwa.

Bardzo dobrą metodą przyspieszania swojego rozwoju technologicznego jest podbijanie miast przeciwnika. Gdy nasze jednostki wkraczają do zdobycznego ośrodka dostajemy możliwość uzyskania wiedzy o jednej, wybranej przez nas technologii, którą posiada ów przeciwnik. Jest to jeden z powodów dla których opłaca się czasem atakować na lepiej rozwiniętych oponentów. W ciągu kilku tur uzyskamy technologie których wynalezienie zajęłoby nam jeszcze długie lata badań. W przypadku państw fundamentalistycznych, podbój wrogich miast jest praktycznie jedyną metodą rozwoju.

Podczas wyboru odpowiedniej technologii będącej celem badań uporczywie przeszkadza nam doradca naukowy ;-). - Rozwój technologiczny | Sid Meiers Civilization II - Sid Meiers Civilization II - poradnik do gry
Podczas wyboru odpowiedniej technologii będącej celem badań uporczywie przeszkadza nam doradca naukowy ;-).
Po zdobyciu miasta przeciwnika możemy przejąć jedną z jego technologii. - Rozwój technologiczny | Sid Meiers Civilization II - Sid Meiers Civilization II - poradnik do gry
Po zdobyciu miasta przeciwnika możemy przejąć jedną z jego technologii.

Wygodnym, ale również niebezpiecznym wyjściem gdy chcemy zdobić pilnie jakąś naukę jest wysłanie szpiega lub dyplomaty i kradzież danej technologii. Posiada to te konsekwencje, że w wypadku gdy złapią naszego szpiega jest bardzo prawdopodobne, że państwo na które przypuściliśmy atak wypowie nam wojnę.

Czasem opłaca się również prowadzić wymianę nauk z innymi cywilizacjami, jednak w tym wypadku często jesteśmy stratni, gdyż nie mamy pełnego wyboru nauk które dajemy. Przeciwnik sam wybiera którą technologię chce (jesteśmy w stanie zamienić na jedną inną), a my się zgadzamy i wybieramy dowolną interesującą nas, a posiadaną przez niego.

Najważniejsza rzecz - na rozwoju technologicznym nie wolno oszczędzać! Zacofana cywilizacja szybko traci na znaczeniu i znajduje licznych wrogów, którzy uznają za słuszne podbić słabszego przeciwnika, który przeciwko ich czołgom wystawia pikinierów. Dlatego też nakłady na naukę powinny wynosić maksymalną możliwą dla naszej cywilizacji wartość (wyjątkiem tu jest jedynie ustrój fundamentalny przy którym na badania naukowe powinno się dawać jak najmniej, a technologie powinny być zdobywane drogą podboju). Często w celu zmobilizowania naszych naukowców należy powołać dodatkowych ściągając w miastach ludzi z kwadratów na których pracują (tworząc rozweselaczy), po czym dwukrotnie kliknąć na ich głowę zmieniając ich w naukowców. Kilku takich w wysokopoziomowych miastach nie powinno, aż tak bardzo przeszkodzić w ich rozwoju a znacząco zwiększy tempo naszego postępu naukowego.

Na ekranie doradztwa naukowego mamy zestawienie wszystkich naszych technologii oraz postęp aktualnego odkrywania nauki. - Rozwój technologiczny | Sid Meiers Civilization II - Sid Meiers Civilization II - poradnik do gry
Na ekranie doradztwa naukowego mamy zestawienie wszystkich naszych technologii oraz postęp aktualnego odkrywania nauki.