Temple of Elemental Evil: Walka

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Dwie rady: przejdź tutorial od początku do końca i poprzyglądaj się historii rzutów kośćmi podczas walki, a wszystko stanie się jasne. Ale dla formalności: każdy wyprowadzany atak składa się z dwóch faz. Pierwsza to obliczenie, czy zadany cios przedarł się przez obronę adresata. W tym celu wykonany zostaje rzut 1d20, czyli dwudziestościenną kostką (cóż, angielskie "dice" nie wywołuje w tym momencie uśmiechu), do wyniku zostaje dodany bonus za klasę postaci, jej siłę lub zręczność, dodatkowe bonusy wynikające z umiejętności albo charakterystyki używanej broni, bonus za otoczenie przeciwnika i jeszcze kilka innych. Suma ta zostaje porównana z klasą pancerza (AC) atakowanego przeciwnika i jeśli jest mniejsza, wówczas cios zostaje sparowany.

Jeżeli cios przechodzi przez obronę przeciwnika, zostaje obliczona jego siła. Na jej wartość podstawowy wpływ ma rzut taką ilością, takich kości, jakie opisują daną broń. Np. 2d6 to suma dwóch rzutów kostkami sześciościennymi, czyli wynik w granicach 2-12. Do tego wyniku dodawane są wszelkiego rodzaju bonusy, które mogą być bardzo różnorodne, a odejmowane od niego są punkty za posiadane przez atakowanego rodzaje odporności. Opis wykonanych przez grę obliczeń warto dokładnie przestudiować, gdy się zdarzy, że cios zostanie zadany, ale obrażenia były zerowe. W przypadku odporności, w nawiasie podana jest liczba punktów, które zostają zlekceważone oraz rodzaj obrażeń, na które dana istota odporności nie ma. Może się więc zdarzyć, że będziesz musiał zmienić broń lub zaklęcie.

Opis każdej broni składa się jednak nie tylko ze specyfikacji, jakimi i iloma kośćmi należy rzucać przy obliczaniu zadanych obrażeń. Pojawia się bowiem jeszcze coś na kształt: 19-20 x3. Oznacza to tyle, że jeśli wstępny rzut 1d20 da wynik 19-20, wówczas następuje trafienie krytyczne, które będzie obliczane z użyciem trzy razy większego bonusu wynikającego z posiadanej przez postać siły. Świetną bronią nie tylko pod względem częstotliwości zadawania obrażeń krytycznych, ale i podstawowych jest tasak (1d10 17-20 x3), który możesz zdobyć na samym początku gry na Fruelli (23). Spotkanie z nią wiąże się z questem "Narzeczona dla gracza".

Dodatkowe punkty do ataku możesz łatwo dodać odkładając tarczę oraz otaczając przeciwnika swoimi postaciami. Zwiększenie ilości obrażeń nie jest już takie proste, gdyż zależy przede wszystkim od posiadanej broni. Warto jednak mieć przy sobie przynajmniej dwa rodzaje broni i zaklęć ofensywnych, żeby nie znaleźć się w sytuacji, w której nie ma pod ręką nic, czym mógłbyś zadać skuteczne obrażenia.

Podobnie obliczane są efekty działania zaklęć, lecz ich opis bywa dość skomplikowany. Dlatego jeśli podejrzewasz, że jakieś zaklęcie może Ci się przydać, przestudiuj jego opis i używaj go w uzasadnionych sytuacjach - naprawdę nie ma sensu puszczać ognistych kul, skądinąd potężnych, przeciwko salamandrom. Podobnie jak atakowanie mieczem galaretowatych istot pomaga jedynie im się rozmnażać.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2013-06-09
13:42

zanonimizowany924535 Junior

tymczasowy158416 tego jest multum na necie. Google grafika: mapa hommlet np?
Co do lvli to max jest 10. Ja nie ściągałam, ale na co8.org jest mod i można mieć do 20lvl + bodajze miasto Verbobonc, dużo błędów jest naprawionych, i są nowe questy.

Komentarz: zanonimizowany924535
2013-06-09
13:47

zanonimizowany924535 Junior

Szczerze mówiąc nie wiem gdzie mozna znalezc ten zwój. Jeśli masz maga to sam możesz go stworzyć, o ile wybrałeś umiejętność ich spisania. Jeśli nie to spróbuj u Burna w Hommlet, lub u matki Screng :P Albo w świątyni się gdzieś na pewno znajdzie :P

Komentarz: zanonimizowany924535
2013-06-09
14:16

WrednySierściuch Senator

WrednySierściuch
😐

Plus za nicka, choć po prawdzie to zdecydowanie wolę Mielikki nad Ehlonnę, ;D

Karny @&%as za posty - nie ma to jak odpowiadać na posty sprzed 9 lat -.-'

Komentarz: WrednySierściuch
2013-06-09
14:23

Stra Moldas Legend

Stra Moldas
😜

Podbicie tego wątku to akurat fajne wykopalisko historyczne. Dyskusja Vermiego z Soulem, kiedy ten pierwszy jeszcze nie pracował na GOLu - jest co przeczytać. :)

Komentarz: Stra Moldas
2013-06-09
14:52

zanonimizowany768165 Legend

Taki urok leveli i rankingów na forach. Latają takie juniorki jak końska pała i podbijają wątki sprzed lat. Byle wbić dodatkowy poziom.

Co do moda Circle of 8 to ma on jedną bardzo ważną zaletę - lokację dla postaci na 1lvl, gdie po ubiciu paru grup mobków można wbić ten upragniony 2lvl i zacząć grać.
Właściciele czystej gry są zmuszeni męczyć się z nudnymi jak cholera zadaniami w Hommlet.

Komentarz: zanonimizowany768165

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl