Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

NHL 2004 - poradnik do gry

NHL 2004 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wybór Generalnego Managera - Udogodnienia | NHL 2004 poradnik NHL 2004

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

GRUPA FACILITIES (Udogodnienia)

Equipment Room: Wyposażenie. Każdy punkt powoduje u wszystkich zawodników w drużynie przyrost od 1 do 2 umiejętności Skating (umiejętności związane z jazdą na łyżwach) i shooting (umiejętności strzeleckie) każdego zawodnika.

W tym miejscu zmuszony jestem wspomnieć o bardzo ważnej zasadzie obowiązującej w trybie Dynasty NHL 2004 (do innych trybów nie ma to zastosowania). Otóż na początku naszej kariery zespoły są słabe. Mają mało punktów Facilities i Staff (15 na 100 możliwych do osiągnięcia). W skutek tego atrybuty poszczególnych zawodników grających w drużynie są zmniejszane! To zmniejszenie jest różne, w zależności od tego jak rozkładane będą punkty skilla drużyny.

Przykładowo: Niklas Lidstrom posiada umiejętność Balance na poziomie 88. Gra w Detroit Red Wings, gdzie niski poziom udogodnień z grupy Equipment Room (1) powoduje, że cecha ta zostaje zaniżona o 7 punktów. Czyli Lidstrom grając w Red Wings będzie miał tę umiejętność na poziomie 88 - 7 czyli 81. Gdyby jednak Lidstrom występował w barwach St. Louis Blues, którzy mają (2) w tej kategorii, jego Balance zostałoby obniżone jedynie o 6 punktów (wspomniałem, że każdy punkt Equipment Room powoduje przyrost od 1 do 2 punktów atrybutów związanych z jazdą na łyżwach i umiejętności strzeleckich) czyli miałby Balance 88 - 6 = 82. Byłby lepszy.

Taka zasada obowiązuje wszystkich zawodników i każdą ich cechę. Jeżeli dodamy do tego, że modyfikatory są różne podczas gry we własnej hali (home) i na wyjeździe (away), o czym dalej, to okazuje się, jak istotne jest mądre rozkładanie posiadanych w dyspozycji punktów skilla (omówione to zostanie w dalszej części poradnika). Dodam jeszcze, że na pewnym etapie rozwoju drużyny, dodawania kolejnych punktów skilla spowoduje, że cechy zawodników modyfikowane będą in plus. Ale na to trzeba będzie poczekać kilka sezonów. Wracamy do Facilities.

Travel: Wszystkie atrybuty zawodników +1 do +2 podczas meczu na wyjeździe.

Workout: Każdy punkt powoduje u wszystkich zawodników w drużynie przyrost od 1 do 2 atrybutów związanych z siłą i wytrzymałością (Endurance, Checking, Toughness itp.).

Practice Rink: Wszystkie atrybuty zawodników +1 do +2 podczas meczu we własnej hali.

Wspominałem wyżej, że na skutek oddziaływania na zawodników skilla Travel i Practice Rink niezależne są od siebie modyfikatory uwzględniane podczas gry u siebie i na wyjeździe (oba skille osłabiają obniżenie wartości poszczególnych cech w początkach rozgrywek).

Locker Room: Morale zawodników wzrasta od +3 do +5 (morale zawodników wpływa na skuteczność ich gry, wrócimy do tego przy okazji opisu ogólnych zasad budowania formacji).

Mamy wszystkie skille i teraz zastanawiamy się co w drużynie będzie nam najpotrzebniejsze. W sumie aby dobrze wybrać trzeba mieć choćby ogólną orientację jacy zawodnicy występują w składzie każdej z ekip. Jaki jest potencjał i możliwości drużyny oraz realne ambicje i możliwości w danym sezonie. Pomoże nam to wybrać i ułatwi późniejsze osiąganie dobrych rezultatów. Np. jeżeli drużyna posiada wielu doświadczonych i kosztownych graczy (Detroit Red Wings, NY Rangers) będzie potrzebowała pieniędzy na ich utrzymanie oraz udogodnień poprawiających ich zaniżone na początku sezonu cechy. Generalnie jednak praktyka wskazuje, że na początku łatwiej gra się drużynami mającymi więcej punktów przyznanych w grupie Facilities. Zresztą, niedługo okaże się, że mamy jeszcze kilka punktów skills do rozdysponowania. Dokładnie 3. Sporo więc jeszcze można poprawić.

Moje rozeznanie w pewnych tendencjach wśród graczy podpowiada mi, że i tak większość graczy wybiera sobie drużynę w oparciu o własne sympatie (do zawodników, do całych ekip, do miast itd.) niż po analizie rozkładu tych punktów ustalonych wstępnie przez autorów.

Pozostając jeszcze przez chwilę w panelu wyboru drużyny chcę zwrócić uwagę na przycisk ADD YOUR CUSTOM TEAMS. Jest to nic innego jak możliwość dodania własnej drużyny. Jeżeli ktoś pokusił się wcześniej o utworzenie własnego teamu, teraz może dołączyć go do ligi NHL zastępując nim dowolnie wybraną drużynę autentycznego NHL. Przycisk DEFAULT TEAMS, przywraca ustawienia pierwotne, czyli autentyczne zespoły z ligi NHL.