Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

NHL 2004 - poradnik do gry

NHL 2004 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wymiany, zakupy i kontrakty | NHL 2004 poradnik NHL 2004

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Wymiany, zakupy i kontrakty

W trakcie sezonu mamy okazję kupowania i sprzedawanie graczy. Zazwyczaj wychodzimy z takimi inicjatywami transferowymi oraz z propozycjami kontraktu dla Free Agents, które są dla nas korzystne. Finansowo, strategicznie itd. Co jednak zrobić, gdy propozycja pochodzi z zewnątrz? Czasem zdarzy się, że któryś z managerów zaproponuje nam wymianę graczy. Zostanie to w grze zaprezentowane w taki oto sposób:

W podobnych sytuacjach, zresztą jak i generalnie przy transferach i wymianach graczy należy pamiętać o żelaznej zasadzie - Wymiany, zakupy i kontrakty | NHL 2004 - NHL 2004 - poradnik do gry

W podobnych sytuacjach, zresztą jak i generalnie przy transferach i wymianach graczy należy pamiętać o żelaznej zasadzie. Nigdy nie oddajemy dobrych graczy do drużyn z własnej Dywizji! Z tymi ekipami rozgrywamy największą ilość spotkań w sezonie - po 6 z każdą z nich. Ze zwycięzców Dywizji formowana jest pierwsza trójka drużyn w PlayOff, więc warto wygrywać Dywizję. Tymczasem wzmacnianie kontrkandydatów do tego tytułu własnymi dobrymi zawodnikami skutecznie utrudnia osiągnięcie tego celu. Zdarza się, że musimy pozbyć się dobrego gracza, bo jest za drogi (szczególnie, gdy dochodzi do negocjacji nowego kontraktu), bo nie chce podpisać z nami kontraktu, albo po prostu nie pasuje do koncepcji budowania składu. Wtedy oddajemy go najlepiej do drużyny z przeciwnej Konferencji. Będzie najbezpieczniej.

Skoro wspomniałem o zakończeniu kontraktu któregoś z naszych graczy, to kilka słów o tym. Gdy skończy się kontrakt zawodnika, ten zapyta o pieniądze. I zazwyczaj będą to takie kwoty, o jakie w realnej NHL nigdy się nie pyta. Gracze z sumą atrybutów w przedziale od 90 do 94 punktów proponują średnio około 14 -17 milionów za rok. Natomiast megagwiazdy z sumą atrybutów powyżej 95 punktów żądają od 18 do 25 milionów za sezon. Na ostateczną wartość kontraktu wpływ mają oczywiście nasi prawnicy (Legal w Skills and Upgrades - patrz fragment dotyczący wyboru drużyny). Każdy punkt tego elementu daje możliwość 4% obniżki wartości kontraktu.

Na sam koniec już porada ogólna dotycząca budowania składu - jeżeli zamierzasz zacząć wygrywać mecze od samego początku swojej kariery, to po wybraniu drużyny i rozpoczęciu sezonu:

  • przejrzyj listę aktualnych wolnych agentów (Free Agents) i podpisz kontrakt z 1 lub kilkoma dobrymi zawodnikami, którzy aktualnie szukają klubu
  • oddaj własne wybory w drafcie i młodszych graczy nie mieszczących się w składzie za graczy doświadczonych
  • przeznacz punkty doświadczenia (Skills and Upgrades) na rozbudowę wyposażenia drużyny (Facilities)

Jeżeli natomiast zamierzasz budować drużynę przyszłościową, opartą na młodych, zdolnych i przede wszystkim tanich zawodnikach, to:

  • oddaj swoich drogich lub starszych graczy za młodych zawodników lub za prawa wyboru w drafcie
  • punkty doświadczenia przeznacz na scouting i coaching (Staff).

Chyba pora kończyć, prawda? Późno się zrobiło, a przecież niektórym może być spieszno do gry. Sporo rzeczy można jeszcze o NHL 2004 i samym hokeju dopowiedzieć, ale czas goni, miejsca mało i strach, żeby nie zamęczyć. Pozostaje mi więc życzyć dużej przyjemności w przekładaniu tej teorii, o której pisałem na praktykę, wspaniałych spotkań, dużych emocji oraz wygranych. Bo jak powiedział Dave Lewis, trener Red Wings:

 

"Najlepsze w tym wszystkim jest to, że zdobyliśmy dwa punkty, których oni już nie dostaną"

 

(Dave Lewis po meczu Detroit Red Wings z St.Louis Blues 22.12.2003 wygranym przez Skrzydła 2:1)