Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

NHL 2004 - poradnik do gry

NHL 2004 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Finanse | NHL 2004 poradnik NHL 2004

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

Finanse

Przed rozegraniem meczu proponuje jeszcze wizytę u finansistów. W końcu kasa to ważny element rządzenia zespołem. Przechodzimy do 'YOUR' OFFICE / Finances. Ukaże się nam taki oto obrazek:

Tabelka, którą widzimy ukazuje wpływy (REVENUE) oraz wydatki (EXPENSES) drużyny - Finanse | NHL 2004 - NHL 2004 - poradnik do gry

Tabelka, którą widzimy ukazuje wpływy (REVENUE) oraz wydatki (EXPENSES) drużyny. Po stronie wydatków mamy:

Player Salaries - płace zawodników, zależne od wartości kontraktów jakie podpisaliśmy z naszymi zawodnikami.

Staff - koszty utrzymania personelu (będą wzrastały w miarę wzrostu umiejętności personelu w Skills and Upgrades / STAFF)

Facilities - koszty utrzymania wyposażenia (będą wzrastały w miarę wzrostu ilości wyposażenia w Skills and Upgrades / FACILITIES).

Operations - koszty związane z ogólnym prowadzeniem zespołu.

Po stronie wpływów widzimy:

Next Game Attendance - ilość kibiców na najbliższym rozegranym przez nas meczu (pod spodem dotychczasowa średnia ilość widzów na spotkaniach). Po prawej stronie ukazana jest wartość przychodów z biletów wyrażona jako iloczyn jednostkowej ceny biletu oraz ilości widzów.

TV Revenue - przychody z transmisji telewizyjnych

Concessions - wartość przychodów przeróżnych firmowanych przez drużynę gadżetów sprzedawanych na meczu (wartość proporcjonalna do ilości widzów na meczu).

W tym miejscu mamy możliwość swobodnego ustalenia ceny biletów na mecz sezonu zasadniczego oraz fazy playoff. Korzystając z pola do wpisywania oraz polecenia SET PRICES możemy kształtować wartość przychodów w skali sezonu. Relacja jest prosta (znana zasada popytu i podaży):

Niższa cena -->więcej kibiców

Wyższa cena -->mniej kibiców

Pamiętając, że więcej kibiców to więcej sprzedanych gadżetów oraz większa ilość sprzedanych biletów (ale za mniejszą cenę) należy maksymalizować łączny przychód. Popatrzmy na to, co się wydarzy z łączą wartością przychodu przy różnych cenach:

Cena biletu

Ilość widzów

Przychód za bilety

Przychód z transmisji

Gadżety

Łączny przychód

67

17.249

47,4

25,0

10,6

83,0

68

17.049

47,5

25,0

10,5

83,0

69

16.848

47,7

25,0

10,4

83,1

70

16.648

47,8

25,0

10,2

83,0

71

16.447

47,9

25,0

10,1

83,0

72

16.246

48,0

25,0

10,0

83,0

73

16.046

48,0

25,0

9,9

82,9

Metodą prób i błędów wybieramy tę cenę, która daje nam największy łączny przychód. Można w tym celu posłużyć się także kalkulatorem finansowym, który jest do dyspozycji w dole ekranu. Jeżeli łączna wartość jest identyczna dla kilku poziomów cen, wybieramy tę, która gwarantuje większą liczbę widzów. W związku z faktem, że ilość kibiców oraz akceptowalny poziom cen i wielkość spadku oglądających na skutek podwyżki (elastyczność popytu) jest zależna od wyników drużyny proponuję często zaglądać w to miejsce i zmieniać poziom cen. Może się opłacić. To tyle z przygotowań. Teraz już naprawdę gramy.