Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

NHL 2004 - poradnik do gry

NHL 2004 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Główny ekran gry - Poziom drużyny | NHL 2004 poradnik NHL 2004

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

POZIOM DRUŻYNY

W samym dole menu z Coach's Room znajduje się opcja Progress Raports. Służy ona do zapoznawania się z poziomem wytrenowania drużyny oraz aktualnym stanem atrybutów poszczególnych graczy. Proszę popatrzeć na obrazek:

Zawodnicy z pola (napastnicy oraz obrońcy) charakteryzowani są 15 atrybutami, oznaczającymi ich wszelkie umiejętności hokejowe - Główny ekran gry - Poziom drużyny | NHL 2004 - NHL 2004 - poradnik do gry

Zawodnicy z pola (napastnicy oraz obrońcy) charakteryzowani są 15 atrybutami, oznaczającymi ich wszelkie umiejętności hokejowe. Należą do nich:

Overall - Ogólna wartość zawodnika. To na podstawie tego atrybutu komputer buduje formacje BEST LINES, a my ustalamy minimalny niezbędny czas przebywania zawodnika na lodzie.

Speed - Szybkość. Czym więcej, tym większa prędkość poruszania się na lodzie.

Agility - Zwinność, zwrotność, ruchliwość. Czym więcej, tym trudniej zawodnika przewrócić lub odebrać mu krążek.

Endurance - Wytrzymałość. Czym więcej, tym zawodnik wolniej się męczy i szybciej wypoczywa.

Passing - Umiejętność dokładnego odegrania krążka do partnera. Czym więcej tym podanie celniejsze, a prawdopodobieństwo przechwycenia krążka przez przeciwnika mniejsze.

Potential - To cecha określająca jak szybko i z jakim skutkiem (o ile) zawodnikowi będą wzrastać atrybuty. Zawodnicy doświadczeni o wysokiej sumie atrybutów będą ten parametr mieli mniejszy, niż młodzi obiecujący gracze.

Uwaga ważne! Kupując graczy młodych, z których chcemy mieć w przyszłości pożytek zawsze patrzymy, czy mają odpowiednio wysoki atrybut Potential! Oddając gracza, także miejmy to na względzie.

Hero Rating - Atrybut określający zdolność zawodnika do gry z większą skutecznością. Mówiliśmy przy okazji ustawiania opcji "Hero Ratings", że pod koniec meczu w sezonie zasadniczym (ostatnie 10 minut czasu gry) oraz podczas trwania całego meczu w fazie Playoff ujawnia się ta cecha. Poznać ten fakt możemy po żółtej gwiazdce, która pokazuje się obok zawodnika, a gracze z tzw. hero lines celniej strzelają, trudniej odebrać im krążek, trudniej ich przewrócić, są szybsi, wolniej się męczą itp.).

Acceleration - Przyspieszenie. Zdolność widoczna przy korzystaniu z klawisza przyspieszenia "Speed burst". Zawodnik z większą wartością atrybutu będzie osiągał lepsze efekty przy nagłym przyspieszeniu podczas gry.

Balance - Umiejętność jazdy na łyżwach i zdolności do utrzymywania równowagi.

Shot Power - Siła strzału.

Shot Accuracy - Celność strzału.

Deking Ability - Umiejętność wykonywania zwodów.

Puck Control - Umiejętność kontrolowania prowadzonego przez zawodnika krążka.

Checking - Umiejętność powstrzymywania przeciwnika (przytrzymywania przy bandzie, powalania, wykolejania itd.)

Toughness - Ogólna twardość zawodnika, odporność na powalanie podczas gry oraz odporność na ewentualne kontuzje.

W czerwonej ramce znajduje się to, po co głównie przyszliśmy w tym momencie do pomieszczeń trenerów. Wspominałem na początku poradnika, kiedy dokonywaliśmy wyboru zespołu, że atrybuty zawodników są zmienne i zależne od drużyny, w której grają. Na początku drużyny nie są rozwinięte, mają słabą bazę i kiepski personel, dlatego atrybuty każdego z graczy są dużo mniejsze. Proszę popatrzeć: Ovarall -10, Speed - 6, Agility -12 itd. Toż to sprowadza naszą ekipę do poziomu najwyżej ligi niemieckiej! Trzeba temu zaradzić, proponuję spisać wartość wszystkich modyfikatorów, oddzielnie dla atrybutów w meczu rozgrywanym na wyjeździe (STATISTICS: Away) i we własnej hali (STATISTICS: Home). W zespole Detroit Red Wings, wygląda to następująco:

 

Home

Away

Overall

- 5

- 10

Speed

- 1

- 6

Agility

- 7

- 12

Endurance

- 5

- 10

Hero Rating

- 1

- 6

Passing

- 1

- 6

Aggressiveness

- 1

- 6

Acceleration

- 7

- 12

Balance

- 7

- 12

Shot Power

- 1

- 6

Shot Accuracy

- 7

- 12

Deking Ability

- 1

- 6

Puck Control

- 1

- 6

Faceoffs

- 1

- 6

Checking

- 5

- 10

Toughness

- 5

- 10

Żółtym tłem oznaczono te modyfikatory, które najsilniej obniżają na atrybuty zawodników, a zatem w największym stopniu osłabiają naszą drużynę. Postaramy się je poprawić. Wracamy do 'YOUR' OFFICE, tym razem jednak do Skills and Upgrades.