Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide - poradnik do gry

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wysoczysko (1) | ROZDZIAL 1 | Neverwinter Nights Shadows of Undrentide poradnik Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Wysoczysko - Walkthrough

Startujesz w [1] , w Kwaterach uczniów. Przeszukaj swoją skrzynię, wyciągnij Dłoń Mystry , Dziennik (przeczytaj, jest tam sporo użytecznych informacji), Kryształ Ogniskujący , 50 złota oraz jeszcze jeden przedmiot, inny w zależności od twojej profesji. Wyjdź z pokoju do [2] , tam spotkasz się ze swoimi kolegami ze szkoły. Porozmawiaj z nimi, po chwili rozmowa się skończy, a twoi koledzy przeniosą się na dół. Ty jednak tego nie rób, tylko przeszukaj ich skrzynie (niektóre są zamknięte), zwracając uwagę na Miecz treningowy w szafce Mischy . Potem zejdź schodami w [K] na dół, na Parter (mógłbyś użyć Dłoni Mystry , lecz kosztowałoby cię to Kryształ Ogniskujący ).

Na dole w [3] toczy się walka - obejrzyj animację i sam zaatakuj koboldy. Po zakończeniu walki porozmawiaj z Ayalą i Droganem , otrzymasz zadanie główne Zaginione Artefakty , a z nim 300 doświadczenia. Porozmawiaj na wszystkie możliwe tematy z Ayalą , a dostaniesz cztery zadania: Zmumifikowana Ręka , Smoczy Kieł , Posążek Wieży i Maska . Ayala zaproponuje ci pomoc Xanosa lub Dorny . Jeśli wcześniej nie mogłeś otworzyć skrzynek Xanosa lub Dorny , to teraz możesz to zrobić używając klucza, który Xanos lub Dorna posiada w swoim ekwipunku. Ayala będzie cię mogła teleportować z powrotem do miejsca, z którego przeniosłeś się używając Dłoni Mystry .

Przeszukaj kuchnię i pomieszczenia. W [4] znajduje się kadź, która pełni podobną funkcję do tych w świątyniach w podstawowej wersji gry. Zejdź do Laboratorium schodami w [L] . Tam w [5] jest baśniowy smok Riisi , z którym porozmawiaj. Riisi zada ci trzy zagadki, za każdą dobrą odpowiedź otrzymasz 50 doświadczenia. Jeśli nie chcesz się męczyć, to odpowiedzi są następujące: tak, zostanę powieszony, sześciu. Po odgadnięciu zagadek dostaniesz Klucz do pokoju , trzy Kryształy Ogniskujące i kolejne 50 doświadczenia.

Z kluczem idź do [2] , tam będą zamknięte drzwi, które teraz możesz otworzyć. Przeszukaj skrzynie w obu pokojach (tej środkowej w pierwszym nie da się otworzyć), w drugim w [6] znajduje się Kryształowy stół Drogana i Młynek. Stół mówi ci, jak zrobić Kryształ Ogniskujący. Aby stworzyć kryształ, musisz włożyć do młynka jeden Kryształ Kwarcu i dwa klejnoty z wymienionych: Awanturyn , Fluoryt , Fenalopa , Ametyst (mogą oczywiście się powtarzać). Każde użycie Pierścienia Mystry kosztuje cię jeden kryształ, po to właśnie musisz je tworzyć. Młynek służy również do tworzenia magicznych przedmiotów. Jeśli włożysz do niego zabrany wcześniej Miecz treningowy i Kryształ Kwarcu , otrzymasz miecz Tinoman .

Przed wyjściem z domu Drogana zapytaj Ayalę o zdrowie Mistrza Drogana i czy możesz mu jakoś pomóc, dostaniesz zadanie Lekarstwo dla Drogana . Teraz możesz już wyjść na zewnątrz drzwiami w [A] .

Wokół Domu Drogana mogą zaatakować cię szczury. Dalej na drodze będą psy i jeśli grasz druidem/łowcą, wypytaj je o ostatnie wydarzenia (od tej pory rozmawiaj ze wszystkimi zwierzętami). Dowiesz się również o Bethshevie (śnieżnej wilczycy) i jej sekrecie. Pokonaj koboldy w stodole w [B] i przeszukaj Domy w [C] i [D] . W domu [E] w [7] jest Toman , który może udzielić ci ciekawych informacji. Jeśli chcesz nabyć trochę sprzętu, udaj się do [F] , gdzie w [8] stoi Fiona - kowal. Możesz się również zaopatrzyć w potrzebne rzeczy u Farghana w [9] wchodząc do [G] . Farghan da ci dwa zioła potrzebne Ayali - Język Tressyma i Kawałki węgla drzewnego . W domu Zielarza znajdziesz też Bethshevę . Wilczyca ukryła Pierścień Wilka w gruzach za domem Fiony .

Dalej czeka na ciebie gospoda w [H] . Po wejściu w [10] zobaczysz tłum ludzi oraz Lodara -właściciela Wrzącego Kotła. Porozmawiaj z nim, otrzymasz zadanie Koboldy w kuchni . W [11] jest banda koboldów z przywódcą Hurcem oraz porwana kucharka Mara . Zacznij od porozmawiania z Hurcem . Zadanie to możesz wykonać na różne sposoby; najkorzystniej jest jednak zastraszyć koboldy i zmusić je do wyjścia, a potem albo je zabić, albo powiedzieć Lodarowi , iż nie pozwolisz mu na wyładowywanie jego gniewu na bezbronnych już teraz koboldach, i je wypuścić. Bard może wystąpić i odwrócić uwagę koboldów, wtedy zacznie się walka, ale Mara przeżyje. Za takie opcje dostaniesz 250 doświadczenia. Nie zapomnij po wszystkim jeszcze raz zagadać Lodara o nagrodę 50 złota, możesz wydusić od niego kolejne 50 złota. Jeśli od razu zgodzisz się pomóc Hurcowi i zabijesz wraz z koboldami wszystkich w gospodzie, dostaniesz Sztylet Hurca . (Ten sam sztylet można też wziąć z zabitego ciała Hurca ). Na sam koniec przeszukaj kuchnię w [11] , w garnku będzie trzecie zioło - Jagody z krzewów Helma . Mając wszystkie zioła możesz wrócić do Ayali i wykonać zadanie Lekarstwo dla Drogana za 300 doświadczenia. Od tego momentu Ayala będzie mogła cię leczyć.

Udaj się do [I] . W Sali Zgromadzeń w [12] Burmistrz Veraunt i jego asystentka Haniah . Burmistrz nie ma nic ciekawego do powiedzenia, zatem porozmawiaj z Haniah , zapytaj, co ją trapi, otrzymasz zadanie Wybryki proroka . W [13] znajdziesz Gilforda , który ma sklep i może cię u uzdrowić za 20 sztuk złota. Można mu również ofiarować datek na budowę świątyni. Za 25 doświadczenia możesz wyleczyć rannych Plebejuszy. Po przeszukaniu wszystkich (zamkniętych) skrzynek wyjdź i skieruj się w stronę [14] , gdzie przed bramą stoi domniemany prorok Piper . Możesz naprowadzić rozmowę z nim na zbezczeszczone przez niego ciało Hola (wtedy Piper zostanie skompromitowany) lub przekonać go, że uczynił już wszystko dla Wysoczyska i powinien udać się w inny region. Trzecie rozwiązanie to przynieść mu Miecz Pipera od Fiony . Gdy już odejdzie, biegnij z powrotem do Haniah i przekaż jej nowinę, dostaniesz 200 doświadczenia i może nawet 60 złota. Możesz również po prostu zabić Pipera , ale wtedy dostaniesz tylko 100 doświadczenia i Haniah nie będzie więcej chciała z tobą rozmawiać, co może okazać się niekorzystne w przyszłości. Nie chodzi jednak o obietnice, które składa męskiej części graczy. Tak czy inaczej, na razie nie masz już czego szukać w Sali Zgromadzeń, wyjdź na zewnątrz i przejdź przez [J] do Wysoczyska Wschód.

W [15] zobaczysz karawanę niziołków, stoją tam bracia Furten i Birgen , Torias oraz przywódczyni Katriana . Wylecz niziołki za 25 doświadczenia. Możesz porozmawiać ze wszystkimi, jednak skup się na Toriasie (ma sklep) oraz Katrianie , którzy powiedzą ci o ostatnich wydarzeniach w tej okolicy oraz powierzą quest Gra bez talii kart . Aby wykonać to zadanie, wejdź przez drzwi w [N] do Starej farmy. Uważaj na skrzynię pokrytą pleśnią w [18] , jeśli ją otworzysz, zarazisz się chorobą. Ale i tak warto ją otworzyć - z Zielonych Zarodników i Kryształu Kwarcu można zrobić Pierścień Odporności na Choroby w Młynku Drogana . Zejdź schodami w [R] na dół do piwnicy. Tam na przeciwko ciebie w [19] stoi kobold, który ma Karty do wróżenia . Zabij go i jego pomocników, weź karty, przeszukaj skrzynki i wyjdź na górę. Idź do Katriany , powiedz jej o odzyskaniu kart, otrzymasz Klucz wróżbitki , którym otworzysz drzwi w [M] i dostaniesz się do Karawany wróżbitki Daschnayi , która jest w [20] . Oddanie kart Daschnayi to 200 doświadczenia i nagroda, albo w postaci 150 złota, albo wróżby; w tym wypadku wybór wróżby bardziej ci się opłaci (cenne informacje).

W [16] stoi Szaren - Czerwony Czarodziej z Thay - który poprosi cię o pomoc. Chce on bowiem, abyś wstawił się za nim u burmistrza Wysoczyska, który nie zgadza się na założenie przez Szarena enklawy w Wysoczysku. Jeśli powiesz, że nie widzisz żadnych korzyści dla siebie, w tym co miałbyś dla niego zrobić, Szaren zniknie i dostaniesz 25 doświadczenia. Lepiej jednak zgódź się mu pomóc, dostaniesz zadanie Enklawa Thay , za wykonanie którego Szaren obiecuje 100 złota, możesz dostać zaliczkę 10 złota. Teraz musisz porozmawiać z Haniah , stojącej w [12] . Spróbuj przekonać Haniah , żeby Szarenowi pozwolono założyć enklawę, najlepszym argumentem na to jest obrona Wysoczyska. Zastraszanie nie opłaca się - nie dostaniesz za zadanie punktów doświadczenia. Może ci się nie udać jej przekonać, albo też stwierdzisz, że czarodzieja trzeba wypędzić. Cokolwiek zostanie postanowione, musisz wrócić do Szarena i oznajmić mu to. Jeśli zostanie - 200 doświadczenia, jeśli go wypędzisz - 100. Szaren pojawi się później z magicznym sklepem w [7] w [E] (w domu w którym wcześniej spotkałeś Tomana ).