Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Crusader Kings 3 - poradnik do gry

Crusader Kings 3 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Crusader Kings 3: Ciekawe lokacje startowe Crusader Kings 3 poradnik, najlepsze porady

Na tej stronie poradnika do Crusader Kings 3 znajdziesz propozycje - naszym zdaniem - ciekawych lokacji i parametrów startowych rozgrywki.

Na tej stronie poradnika do Crusader Kings 3 przeczytasz o interesujących parametrach początkowych nowej gry.

Zestaw postaci jaki proponują nam deweloperzy jest naprawdę ciekawy, jednak prawdziwe bogactwo Crusader Kings 3 objawia się w tym, że możesz zagrać niemal każdym władcą na mapie. Dlatego też poniżej znajdziesz listę kilku ciekawych lokacji startowych, które możesz znaleźć za pomocą trybu swobodnego wyboru władcy.

Data początkowa: 867 r - Crusader Kings 3: Ciekawe lokacje startowe - Crusader Kings 3 - poradnik do gry

Król Rościsław z Wielkich Moraw

Data początkowa: 867 r., poziom trudności: łatwy - władca Wielkich Moraw to postać interesująca zarówno na płaszczyźnie rozgrywki jak i historii. Twoim zadanie będzie nie tyle zachowanie tego starego słowiańskiego państwa, które w rzeczywistości zaginęło w mrokach historii, co jego rozbudowa. Nie powinno być to zadanie trudne, ponieważ zabawę rozpoczniesz już jako władca feudalny i chrześcijański, dzięki czemu będziesz mógł od razu przystąpić do podboju lokalnych, pogańskich plemion. Jako Król Rościsław będziesz miał też stabilną sytuację w kwestii dziedziczenia tronu co znacznie ułatwi budowę słowiańskiego imperium.

Data początkowa: 1066 r - Crusader Kings 3: Ciekawe lokacje startowe - Crusader Kings 3 - poradnik do gry

Chan Hongji

Data początkowa: 1066 r., poziom trudności: średni - rozgrywka dynastią Liao to prawdopodobnie najszybszy sposób stworzenia Imperium Mongolskiego. Nie jest to rozwiązanie poprawne historycznie, niewątpliwie jednak może zagwarantować bardzo dynamiczną zabawę. Początkowo musisz nastawić się na prowadzenie wielu wojen z pomniejszymi plemionami na Wielkim Stepie, jednak w późniejszej fazie gry, kierując już Imperium Mongolskim możesz dosłownie ruszyć na podbój całej mapy.

Data początkowa: 867 r - Crusader Kings 3: Ciekawe lokacje startowe - Crusader Kings 3 - poradnik do gry

Król Huaishen z Guiyi

Data początkowa: 867 r., poziom trudności: średni/trudny - kolejną niezwykle ciekawą propozycją z Dalekiego Wschodu jest królestwo Guiyi. Państwo to zostało dodane w ramach patcha 1.1, a jego najciekawszą cechą jest kultura Han. Jest to więc na ten moment jedyny sposób aby rozegrać grę nacją chińską, bez wykorzystania modów. Jednakże położenie geograficzne i polityczne tego królestwa może stanowić niemałe wyzwanie i jednocześnie sprawić sporo frajdy bardziej wymagającym graczom.

Data początkowa: 867 r - Crusader Kings 3: Ciekawe lokacje startowe - Crusader Kings 3 - poradnik do gry

Hrabia Haesteinn z Montaigu

Data początkowa: 867 r., poziom trudności: średni - Hrabia Haesteinn to prawdziwy zdobywca z ogromnym potencjałem. Zaczynasz jako pogański władca na obrzeżach chrześcijańskiej Europy, z całkiem solidnym zestawem cech, dodatkowymi oddziałami zbrojnych i ogromną dawką prestiżu. Z takim zapleczem możesz ruszyć na podbój Europy, albo dowolnego innego miejsca na mapie.

Data początkowa: 867 r - Crusader Kings 3: Ciekawe lokacje startowe - Crusader Kings 3 - poradnik do gry

Maharadża Bhoja z królestwa Pratihary

Data początkowa: 867 r., poziom trudności: średni - główną zaletą królestwa Pratihary jest jego bardzo wysoki poziom rozwoju. Niektóre hrabstwa, w obrębie tej krainy, mogą pod tym względem konkurować z Konstantynopolem. Daje to sporą przewagę ekonomiczną, która jest niezwykle przydatna zwłaszcza, że sytuacja polityczna Pratihary może szybko doprowadzić do jej rozpadu. Na plus tej lokalizacji należy zaliczyć również bardzo ciekawy setting historyczny.

Data początkowa: 867 r - Crusader Kings 3: Ciekawe lokacje startowe - Crusader Kings 3 - poradnik do gry

Hrabia Robert Guiscard z Apulii

Data początkowa: 867 r., poziom trudności: średni - Robert Guiscard to sławny normański zdobywca z drugiej połowy IX wieku. Dysponuje on terenami południowych Włoch, co daje mu bardzo interesującą pod względem strategicznym lokacje początkową. Stąd możesz bez problemu ruszyć na podbój muzułmańskiej Afryki lub Bliskiego Wschodu, zamieszać w sytuacji politycznej na półwyspie Iberyjskim a nawet rzucić wyzwanie potężnemu Bizancjum. Jest to więc kolejna postać wpisująca się w awanturnicze tradycje, choć zdecydowanie trudniejsza niż hrabia Haesteinn.

Data początkowa: 1066 r - Crusader Kings 3: Ciekawe lokacje startowe - Crusader Kings 3 - poradnik do gry

Sułtan al - Muazzam Alp Arslan Chagri-Begoglu z dynastii Seldżuków

Data początkowa: 1066 r., poziom trudności: średni/trudny - sutanat słynnej tureckiej dynastii, to kolejna niezwykle ciekawa, pod względem historycznym lokacja startowa. Z jednej strony od początku będziesz dysponował liczną i silną armią, z drugiej jednak, mnogość kultur i religii na terenie sułtanatu, może szybko doprowadzić do jego rozpadu. W tym kontekście warto również zwrócić uwagę na podległego Seldżukom władcę księstwa Uqaylid, który ma możliwość założenie historycznego sułtanatu Rum, oczywiście po uprzednim spacyfikowaniu sporej części Bizancjum.

Data początkowa: 866 r - Crusader Kings 3: Ciekawe lokacje startowe - Crusader Kings 3 - poradnik do gry

Sułtan Yhya II ibn Yahya z dynastii Idrysydów

Data początkowa: 866 r., poziom trudności: średni - kolejna ciekawa lokacja startowa umiejscowiona jest w Afryce. Jako muzułmański władca terenów obecnego Maroka, będziesz miał dobrą pozycję do dalszej ekspansji bezpośrednio na teren dwóch kontynentów. Będziesz mógł ją prowadzić zarówno za pomocą wysokich umiejętności dyplomatycznych Twojej postaci, jak również z wykorzystaniem całkiem solidnej armii. Na uwagę zasługuje również syn i następca sułtana, książe Al - Qasim. W chwili rozpoczęcia zabawy ma on zaledwie 6 lat, co daje spore możliwości ukształtowania przyszłego władcy.

Data początkowa: 866 r - Crusader Kings 3: Ciekawe lokacje startowe - Crusader Kings 3 - poradnik do gry

Jarl Dyre z Kijowa

Data początkowa: 866 r., poziom trudności: Średni - władca Kijowa to ciekawa alternatywa dla miłośników klimatów słowiańskich. Podobnie jak Ruryk, jarl Dyre to postać pochodząca z kultury nordyckiej, której ziemie są w większości słowiańskie, co daje interesujące możliwości rozwoju na tej płaszczyźnie. Dobry początkowy zestaw cech tej postaci, jej powiązania z potężnym rodem wikingów oraz strategiczne umiejscowienie Kijowa zapewnią ci również spore możliwości kształtowania sytuacji politycznej Europy Wschodniej.