Disco Elysium - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Disco Elysium - poradnik do gry

Disco Elysium - poradnik do gry

Ultraviolence horror-show Disco Elysium poradnik i solucja to kompletny opis przejścia i najlepsze porady. Opisujemy wszystkie zakończenia, Gabinet Myśli, testy umiejętności, ideologie, rozwój postaci. Trofea, sterowanie, wymagania sprzętowe.

Niniejszy poradnik i solucja do gry Disco Elysium jest wielkim kompendium wiedzy na temat tej oryginalnej produkcji. Szczegółowe informacje oraz porady zawarte w naszym poradniku pozwolą Ci poznać wszystkie najważniejsze mechaniki gry, ukończyć wszystkie główne i poboczne zadania, poprawnie rozwinąć swoją postać oraz zdobyć wszystkie osiągnięcia.

Pierwszym dużym rozdziałem tego poradnika jest swego rodzaju przewodnik po podstawach gry Disco Elysium. Rozdział ten otwiera strona z przydatnymi poradami na start, z którymi powinni zaznajomić się wszyscy, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z tą nietypową izometryczną grą RPG. Na osobnych stronach tego rozdziału poruszamy tak istotne kwestie, jak np. atrybuty postaci, umiejętności, ideologia (poglądy polityczne), Gabinet Myśli (Thought Cabinet) oraz testy umiejętności (Skill checks).

Drugim bardzo rozbudowanym rozdziałem niniejszego poradnika do gry Disco Elysium jest FAQ z odpowiedziami na często zadawane pytania. Na osobnych stronach w szczegółowy sposób wyjaśniamy m.in. jak zdobyć żółtą plastikową torbę na śmieci (Yellow Plastic Bag), jak zarabiać, czy w grze jest limit czasu, czy w Disco Elysium są używki (narkotyki, alkohol), czy można romansować z napotkanymi NPC, czy w grze można korzystać z broni palnej, czy Harrier Du Bois (główny bohater) może umrzeć.

W oddzielnym rozdziale znajdziesz oczywiście szczegółowy opis przejścia gry Disco Elysium. Na osobnych stronach tego rozdziału opisujemy wszystkie zadania główne, których zaliczenie jest konieczne do ukończenia głównego wątku fabularnego. Nasza solucja uwzględnia również wszystkie opcjonalne zadania poboczne gry Disco Elysium, którymi możesz zająć się w trakcie przechodzenia poszczególnych etapów tej produkcji.

Disco Elysium to gra, którą można ukończyć (lub nie) na wiele sposobów, dlatego w naszym poradniku poświęciliśmy temu zagadnieniu oddzielny rozdział, gdzie opisujemy wszystkie możliwe zakończenia - zarówno te dobre, jak i złe. Niniejszy poradnik zamyka rozdział Aneks, gdzie znajdziesz m.in. spis wszystkich osiągnięć wraz ze wskazówkami, jak je odblokować, a także wymagania sprzętowe gry Disco Elysium i dokładny wykaz sterowania.

Disco Elysium: Szybkie porady na start

  1. Zacznij na normalnym poziomie trudności: to najbardziej odpowiedni poziom trudności dla wszystkich, którzy dopiero rozpoczynają swoja przygodę z grą Disco Elysium i chcą nauczyć się jej podstaw;
  2. Tworzenie postaci: punkty atrybutów (Attributes), które przydzielasz swojej postaci przed rozpoczęciem rozgrywki, są trwałe i nie można ich później zmienić;
  3. Testy umiejętności (Skill check): w grze Disco Elysium spotkasz się z dwoma typami testów umiejętności - pasywnymi (Passive) oraz aktywnymi (Active). Pasywne testy dzieją się w tle i zostają automatycznie zaliczone, gdy postać osiągnie pozytywny wynik. Aktywne to takie, które wybierasz samodzielnie podczas dialogów;
  4. Punkty doświadczenia: punkty XP w grze Disco Elysium zdobywa się podczas rozmów z napotkanymi NPC i po wykonaniu zadań;
  5. Przedmioty interaktywne: wciskając Tabulator lub PPM podświetlisz przedmioty, z którymi można wejść w interakcję;
  6. Upływ czasu: czas w grze Disco Elysium biegnie w trakcie rozmów z NPC, siedzenia na ławce czy czytania, ale zatrzymuje się w trakcie eksploracji;
  7. Żółta plastikowa torba na śmieci (Yellow Plastic Bag): po wyjściu z hotelu możesz podnieść żółtą torbę - znajdziesz ją przy wodzie, obok mężczyzny, który podpiera się o barierkę. Gdy jej użyjesz, będziesz mógł podnosić z ziemi butelki i inne plastikowe odpadki lub wyciągać je z niektórych pojemników. Możesz je później sprzedać w kiosku Frittte (na północny wschód od hotelu).

Po więcej podpowiedzi i wskazówek zajrzyj do osobnego rozdziału Porady na start.

Disco Elysium: Wszystkie zadania główne

Identyfikacja ciała

  1. Interview cafeteria manager
  2. Inspect Victim's Body
  3. Who made the call reporting the crime
  4. Ask Kim to tell you about the case
  5. Interview the Union boss
  6. Open trash container
  7. Getting the body down
  8. Perform field autopsy
  9. Find the bullet before you get fooled
  10. Fridge victim's body
  11. End-of-day debrief with Kim
  12. Interrogate the vigilantes
  13. The smoker on the balcony
  14. Interview the Sunday friend
  15. Interview the Wild Pines rep
  16. Send victim's body to processing
  17. Joyce's info on the lynching
  18. The victim's tattoos
  19. Run the number on the victim's armour

Motyw

  1. Prove your authority to Titus Hardie
  2. Question Klaasje about the dead man
  3. Speak to the assault victim
  4. Doorgunner Megamix
  5. Get the whole story from Titus

Disco Elysium: Wszystkie zadania poboczne

Osobiste

  1. Pay for damages
  2. Find money for rent and pay Garte
  3. Report your badge missing
  4. Pay Lena back for pin
  5. Return Lena's pin
  6. Wash off the death smell

Tożsamość

  1. Call your station's lazareth
  2. Find your paperwork
  3. Read your ledger and name the case
  4. Read the watermarks
  5. The pissing competition
  6. Get a reality lowdown
  7. Find your heraldic bird
  8. Ask Klaasje about Sunday night

Unia

  1. Open apartment door for Evrart
  2. What is the Race Enigma
  3. The *special* borscht
  4. Confront Hardie boys about drug trade

Wyposażenie

  1. Find your other shoe
  2. Buy FALN pants from Cuno
  3. Where is the rest of the armour?
  4. Getting the Hanged Man's boots

Używki

  1. Find smokes and smoke them
  2. Find booze and drink it
  3. Find pyrholidon and slurp it
  4. Find speed and snif it

Doomed Commercial Area

  1. Investigate Doomed Commercial Area
  2. Pick up dice from the Dicemaker

Pozostałe

  1. Find out who is in the Union box
  2. Explore the Whirling's secret passages
  3. Ask the petanque player about the may bells
  4. Ask Rene about the photo
  5. Investigate apartment #10 for the cleaning lady
  6. Split a 'kilo' with Cuno
  7. Close the water lock on Wednesday
  8. The Jam Mystery
  9. Ask 'Scab Leader' about tattoos
  10. Replace lost boule
  11. Arrest Klaasje

Disco Elysium: Wymagania sprzętowe PC

  1. System operacyjny: Windows 7 64-bit;
  2. Procesor: Intel Core 2 Duo;
  3. Pamięć RAM: 2 GB;
  4. Karta graficzna: GB GeForce GTX 560 lub lepsza kompatybilna z DirectX 11;
  5. Miejsce na dysku: 20 GB.

Więcej informacji m.in. o zalecanych wymaganiach sprzętowych gry Disco Elysium na komputerach z systemem Windows i MacOS, znajdziesz na stronie Wymagania sprzętowe.

Disco Elysium: FAQ - Mam problem i szukam odpowiedzi

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o grze Disco Elysium, przejrzyj poniższe pytania, które odpowiadają na kluczowe zagadnienia związane z tą produkcją. Odpowiedzi na inne ważne zagadnienia znajdziesz na osobnych stronach naszego poradnika w rozdziale FAQ.

  1. Żółta plastikowa torba - jak zdobyć? - przedmiot, który umożliwia zbieranie butelek, które można później sprzedać. Żółtą plastikową torbę (Yellow Plastic Bag) warto zdobyć jak najwcześniej, dlatego podpowiadamy, jak to zrobić;
  2. Pieniądze - jak zarabiać? - główną walutą w grze Disco Elysium jest Reál. Zdobyte pieniądze można wydać na różne towary (przedmioty lecznicze, ubrania) lub usługi, a także na spłatę długu (zadanie poboczne Pay for damages). Na tej stronie poradnika znajdziesz kilka sposób na szybkie zdobycie gotówki;
  3. Łom - jak zdobyć? - narzędzie, które umożliwi Twojej postaci otwieranie zamkniętych pomieszczeń, pojemników i kontenerów. W środku możesz znaleźć przydatne przedmioty leczące, ubrania i pieniądze. Łom może przydać się także przy wykonywaniu niektórych zadań, jak Open trash container.

Informacje o Disco Elysium - poradnik do gry

Autor : Łukasz Qwert Telesiński

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 17 marca 2021, odwiedź Poradnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 24 marca 2021, odwiedź Opis przejścia