Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Hades - poradnik do gry

Hades - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Hades: Tezeusz i Asterion - Elizjum - boss, jak pokonać Hades poradnik, solucja

Ta strona poradnika do gry Hades zawiera opis walki z bossami Tezeusz i Asterion z biomu Elizjum. Dowiecie się o ich atakach i sugerowanej taktyce walki.

Ostatnia aktualizacja: 17 sierpnia 2021

Na tej stronie poradnika do gry Hades znajdziecie opis starcia z bossami Tezeusz (Theseus) oraz Asterion (Asterius) z krainy Elizjum. Dowiecie się jakie są ogólne założenia walki, jaka jest sugerowana kolejność atakowania bossów, a także jak skutecznie osłabiać i unikać ataków Tezeusza i Asteriona.

Bossowie krainy Elizjum - ogólne informacje

 

 

Do starcia z bossami biomu Elizjum dochodzi po tym jak przejdziecie przez łącznie 35 losowo generowanych komnat z krain Tartar, Asfodel i Elizjum. Jest to arena z komnaty numer 36 (numer komnaty możecie odczytać z prawego górnego narożnika ekranu np. po wywołaniu menu darów). W większości prób przed wkroczeniem na arenę walk odwiedzicie zapewne sklep Charona i warto skorzystać z okazji do tego żeby wyleczyć bohatera oraz nabyć przedmioty zwiększające szanse powodzenia. Krainę Elizjum dokładniej opisaliśmy w oddzielnym rozdziale poradnika.

Opisywana bitwa jest starciem dwóch na jednego, tzn. musicie jednocześnie walczyć z Tezeuszem i minotaurem Asterionem. Bardzo wskazane będzie atakowanie bossów po kolei i sugerowaną taktykę walki znajdziecie w dalszej części strony. Bitwa ta nie ma aż tylu różnych wariantów jak poprzednie, choć np. Tezeusz może w dalszej części pojedynku prosić o pomoc różne z dostępnych bóstw.

Ważna uwaga - Nasz opis walk z bossami skupia się w dużej mierze na zestawieniu ataków Asteriona i Tezeusza oraz przedstawieniu ogólnej taktyki walki. Nie jest możliwe zamieszczenie opisu krok po kroku jak pokonywać bossów w Elizjum, bo z racji na dużą losowość gry każde kolejne starcie mniej lub bardziej różni się od pozostałych. Wpływają na to m.in. dobór broni, odnalezione i zakupione dary i ulepszenia, odblokowane talenty i aspekty broni, czy długość paska zdrowia i możliwości regeneracji.

Asterion (Asterius) i Tezeusz (Theseus) - opis pojedynku

 

Jak już wspomnieliśmy musicie jednocześnie walczyć z dwoma bossami. Jako pierwszy w centrum Waszego zainteresowania powinien znaleźć się Asterion, czyli minotaur, przy czym nie jest to wymóg do zaliczenia starcia.

Pomimo skupienia się na Asterionie nie możecie ignorować Tezeusza, bo będzie on przez całą bitwę rzucał włócznią. O tym, że planuje on trafić Zagreusa możecie przekonać się widząc ikonę celownika na ciele bohatera. Musicie wtedy schować się za jedną z niezniszczalnych przeszkód na arenie lub biec i cały czas wykonywać dashe. Ewentualne trafienie może odebrać bohaterowi dość dużo punktów energii życiowej.

Warto też dodać, że Tezeusz i Asterion mogą wykonywać wspólne ataki (np. Asterion może cisnąć Tezeuszem w bohatera), ale poleganie na opisanej poniżej taktyce pozwoli mocno ograniczyć ten proceder.

 

Najlepszym pomysłem jest poruszanie się na obrzeżach areny (zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub w przeciwną stronę) i pozwalanie żeby Asterion podążał za bohaterem. W międzyczasie będziecie oczywiście szukali okazji do osłabiania minotaura.

Opisana powyżej taktyka staje się też obowiązkową gdy Asterion rozpocznie długą szarżę. Musicie wtedy unikać staranowania przez minotaura i uciekać do momentu zakończenia tej akcji przez bossa. Ewentualnie możecie próbować dużo skręcać po drodze i wykorzystywać to, że minotaur w trakcie pościgu nie może wykonywać ostrych nawrotów.

 

W bezpośrednich starciach Asterion wykorzystuje swoją potężną broń białą, z pomocą której jest w stanie wykonywać m.in. duże zamachnięcia. Są one problematyczne jeśli używacie broni do walki w zwarciu lub na krótkim dystansie. Musicie szybko reagować żeby mieć czas na uniknięcie ataku lub stosować inne techniki osłabiania minotaura.

 

Najpoważniejszym atakiem Asteriona jest daleki skok połączony z uderzeniem w ziemię. Macie niedużo czasu na reakcję i wykonania odskoku, a w przypadku zderzenia się z bossem otrzymacie niemałe obrażenia. Asterion lubi wykonywać trzy skoki w serii, tak więc nie poprzestawajcie na unikach po tym jak zakończy pierwszy skok.

 

Do atakowania Asteriona najlepiej jest przystępować gdy zakończy każdą nową serię ataków. Boss przez pewien czas stoi nieruchomy i to doskonała okazja nie tylko do zwykłych ataków, ale również tych wymierzonych w plecy minotaura.

Asteriona możecie też osłabiać np. z pomocą wystrzałów, przy czym wypuszczajcie je jeśli Was nie ściga oraz jeśli nie znajdujecie się aktualnie na celowniku Tezeusza.

 

Na Tezeuszu skupcie się po wyeliminowaniu Asteriona. Boss ten domyślnie blokuje ataki od frontu z wykorzystaniem posiadanej tarczy. Nie próbujcie się przez nią przebijać za wyjątkiem sytuacji, w której posiadacie broń pozwalającą Wam na atak od tyłu (Wieczna Włócznia) lub zbombardowania bossa (Adamantowy Miotacz).

 

Temat osłabiania Tezeusza nie jest na szczęście bardzo skomplikowany. Plan działania zakłada wykorzystywanie tego, że boss chce rzucać w Zagreusa włócznią. Biegajcie wokół bossa (możecie też polegać na okolicznych zasłonach) po to żeby nakłonić go do ciśnięcia włócznią. Tezeusz przez krótki czas po wykonaniu tego ataku będzie bezbronny i najlepiej jest użyć dasha żeby znaleźć się za jego plecami i wyprowadzić kilka silnych ataków.

Podczas biegania wokół bossa uważajcie jednak na możliwy obrotowy atak z włócznią w wykonaniu Tezeusza, który może Was zaskoczyć i zadać obrażenia. "Zachęcanie" bossa do rzucania włócznią jest najbezpieczniejszą taktyką.

 

Po tym jak Tezeusz straci połowę paska zdrowia poprosi o wsparcie jedno z bóstw. Jest to losowy wybór, przy czym dalsza taktyka działania będzie podobna niezależnie od przyzwanego przez bossa bóstwa. To jest właśnie główny powód, dla którego pozbycie się Asteriona jako pierwszego było istotne, bo teraz będziecie mieli dodatkowy kłopot na głowie.

 

Unikanie ataków bóstw polega na uciekaniu z pojawiających się na ziemi okręgów. Może to być to niestety bardziej kłopotliwe niż w przypadku sióstr Furii z pierwszej krainy, gdyż okręgi są większe i pojawiają się w grupach. Starajcie się minimalizować ewentualne straty punktów zdrowia.

W drugiej fazie pojedynku z Tezeuszem nadal możecie atakować go po tym jak rzuci włócznią i znajdziecie się za jego plecami. Z tego typu atakiem wstrzymujcie się jedynie jeśli musicie uniknąć w tym samym momencie ataku bóstwa.

Asterion jako mini-boss

 

Zanim zmierzycie się z Tezeuszem i Asterionem na głównej arenie walk do spotkania z minotaurem może dojść w jednej z wcześniejszych komnat Elizjum i stanie się on wtedy mini-bossem.

 

Walka ta jest nieco prostsza, bo nie wymusza unikania ataków dystansowych ze strony Tezeusza i pozwala skupić się w 100% na osłabianiu Asteriona. Niestety minotaur także i w tym przypadku będzie miał długi pasek zdrowia oraz dysponował wszystkimi głównymi atakami, w tym również najbardziej problematycznymi dalekimi skokami.

Pojedynek z samym Asterionem kończy się gdy zostanie mu niewielka część paska zdrowia. Minotaur niestety ponownie pojawi się w głównej bitwie w Elizjum, ale będzie wtedy nieco osłabiony i szybciej powinniście być w stanie ostatecznie go pokonać.