Deep Rock Galactic - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Deep Rock Galactic - poradnik do gry

Deep Rock Galactic - poradnik do gry

Kosmos, ostateczny fedrunek Deep Rock Galactic poradnik, solucja to zestaw najlepszych porad i wskazówek do tej kooperacyjne gry fps. Dowiesz się tutaj o misjach i craftingu. Opisaliśmy też wymagania sprzętowe PC i sterowanie na Xbox One.

Witam w poradniku i solucji do gry Deep Rock Galactic. Opisywana produkcja jest nietypowa grą FPS, która została stworzona przez duńskie studio Ghost Ship Games. Gracze wcielają się tutaj w krasnoludzkich astronautów, którzy działają na usługach tytułowej korporacji i wydobywają różne cenne surowce z obcych planet borykając się przy tym z różnymi problemami i atakami Obcych, których można napotkać w rozległych systemach podziemnych jaskiń. W grze Deep Rock Galactic Gracz ma do wyboru jedną z 4 klas, które specjalizują się w drążeniu skał (Driller), rozpoznaniu terenu (Navigator), wsparciu drużyny (Engineer) oraz walce z Obcymi (Gunner). W rozgrywce można uczestniczyć solo lub w drużynie złożonej z maksymalnie 4 Graczy. Celem rozgrywki jest wykonanie określonej misji, jak np. zebranie określonej ilości surowców i ewakuacja z podziemnego systemu jaskiń. Warto także zaznaczyć fakt, że podziemne jaskinie generowane w grze Deep Rock Galactic można niemal całkowicie zniszczyć dzięki zaimplementowanemu w grze rozbudowanemu systemowi destrukcji otoczenia.

Szybkie porady na start

Zanim rozpoczniesz swoją przygodę w grze Deep Rock Galactic warto poznać główne tipy, które zwiększą Twoją szansę na przeżycie w niezwykle niesprzyjających warunkach, jakie panują w różnych zakątkach galaktyki, jak Hoxxes IV. Porady skierowane są przede wszystkim do nowych Graczy.

  1. Używaj flar - flary to podstawowe źródło światła w grze Deep Rock Galactic i warto z nich korzystać w trakcie eksploracji mrocznych systemów jaskiń. Flary odnawiają się z czasem więc bez obaw możesz korzystać z nich, kiedy tylko są dostępne;
  2. Dron Bosco - grając solo Gracz ma do pomocy specjalnego drona o imieniu Bosco, który nie tylko potrafi wydobywać rudę, ale także oświetlać pomieszczenia, wskrzeszać Twojego Bohatera, a także walczyć z Obcymi;
  3. Pojemność plecaka - pojemność plecaka każdego z krasnoludów jest ograniczona więc często będziesz musiał korzystać z pomocy robota M.U.L.E., aby deponować zdobyte surowce;
  4. Oszczędzaj amunicję - każda misja w grze Deep Rock Galactic rozpoczyna się z określonym zapasem amunicji, który można później uzupełnić za pomocą zapasów, ale najpierw trzeba będzie uzbierać określoną ilość surowca Nitra. Każde wezwanie zaopatrzenia kosztuje 80 Nitra i posiada 4 ładunki, które uzupełniają 50% zdrowia Bohatera i 50% zapasu amunicji;
  5. Odnawianie zdrowia - w grze Deep Rock Galactic można odnowić zdrowie na trzy sposoby. Pierwszym z nich jest zbieranie surowca Red Sugar. Drugim sposobem na odnowienie zdrowia krasnoluda jest wezwanie wcześniej wspomnianego zaopatrzenia, a ostatnim jest perk Vampire;
  6. Obrażenia od upadku - w grze Deep Rock Galactic istnieją obrażenia od upadku (fall damage) więc w trakcie eksploracji jaskiń musisz uważać, aby przez przypadek nie zabić swojego krasnoluda;
  7. Uważaj na Grabberów - w trakcie eksploracji jaskiń zwracaj szczególną uwagę na przeciwników o nazwie Grabber. Jak sama nazwa sugeruje, będą próbować złapać Twojego Bohatera i zrzucić go w przepaść;
  8. Ewakuacja - po spełnieniu wymagań misji Gracz może wezwać kapsułę, która ewakuuje go z systemu jaskiń. Kapsuła ewakuacyjna może pojawić się mniej więcej od 40 do nawet 150m od miejsca, w którym Gracz zainicjował proces ewakuacji. Ewakuacja jest niezbędna do pozytywnego zakończenia misji więc jeśli nie zdążysz na czas, cały Twój wysiłek pójdzie na marne. Jeśli nie zaplanowałeś swojego zejścia w odpowiedni sposób i nie zadbałeś o drogę ucieczki z pomocą przyjdzie tutaj kopacz (Driller), który szybko wydrąży tunel do miejsca ewakuacji;
  9. Jaja Obcych - misje poszukiwawcze w odróżnieniu od misji wydobywczych bazują na odnalezieniu jaj Obcych. Możesz je wydobyć z miejsc, gdzie ściany inkrustowane są dziwną czerwoną materią organiczną. Uważaj jednak, bo gdy zaczniesz kopać w takim miejscu możesz sprowadzić na siebie rój Obcych;
  10. Ogień bratobójczy (friendly-fire) - w grze Deep Rock Galactic ogień bratobójczy jest włączony co oznacza, że korzystając z broni możesz zranić swoich sojuszników. Jest to szczególnie istotne w trakcie odpierania ataków roju na małej przestrzeni.

FAQ - pytania i odpowiedzi

Odpowiadamy na podstawowe pytania dotyczące gry Deep Rock Galactic, np. czy gra dostępna jest w polskiej wersji językowej, czy jest na STEAM, czy istnieje w niej cross platform lub jakie są jej wymagania sprzętowe. To małe kompendium wiedzy na temat zawartości i zmianach wprowadzanych w grze.

Czy Deep Rock Galactic jest w polskiej wersji językowej?

Tak, gra Deep Rock Galactic dostępna jest także w polskiej wersji językowej z napisami. Warto także wspomnieć, że wszystkie kwestie mówione dostępne są tylko w języku angielskim.

Czy Deep Rock Galactic dostępne jest na STEAM?

Tak, Deep Rock Galactic można kupić na platformie VALVE w tzw. wczesnym dostępie i grać nawet przed oficjalną premierą gry.

UWAGA! Kupując wersję STEAM będziesz mógł grać wyłącznie z innymi Graczami, którzy zakupili Deep Rock Galactic na platformie VALVE. Nie będziesz mógł grać z posiadaczami wersji Windows 10 / Xbox One.

Czy w grze Deep Rock Galactic jest splitscreen?

Niestety, gra Deep Rock Galactic nie wspiera opcji rozgrywki na podzielonym ekranie. Każdy Gracz chcący uczestniczyć w rozgrywce musi posiadać własną kopię gry.

Czy kupując Deep Rock Galactic w Microsoft Store mogę w nią grać na Xbox One i Windows 10?

Tak! Kupując grę Deep Rock Galactic w Microsoft Store Gracz nabywa wersję Xbox Play Anywhere co oznacza, że staje się jej właścicielem zarówno na Windows 10, jak i na Xbox One. Postępy w grze zapisywane są zarówno dla jednej jak i drugiej platformy.

Czy w Deep Rock Galactic jest cross platform?

Deep Rock Galactic obsługuję grę na wielu platformach w przypadku wersji Xbox One oraz Windows 10 (zakupioną w Microsoft Store) dzięki czemu Gracze mogą grać razem bez względu na to z której platformy logują się do gry.

UWAGA! Kupując grę Deep Rock Galactic w Microsoft Store nie będziesz mógł grać z Graczami, którzy zakupili wersję STEAM. Oznacz to również, że Deep Rock Galactic na STEAM nie obsługuje cross platform

Jaki jest silnik gry Deep Rock Galactic?

Gra Deep Rock Galactic została napisana na popularnym i niezwykle mocnym silniku Unreal Engine 4, który został wyprodukowany przez przedsiębiorstwo Epic Games.

Czy w Deep Rock Galactic można grać solo?

W grze Deep Rock Galactic dostępna jest opcja rozgrywki solo. Należy tutaj także zaznaczyć fakt, że w rozgrywce solo zawsze będziesz mógł liczyć na pomoc Bosco - specjalnego drona przystosowanego zarówno do wydobywania minerałów, jak i do walki z Obcymi.

Wymagania sprzętowe Deep Rock Galactic

Poniżej zamieszczamy oficjalne minimalne wymagania sprzętowe PC dla gry Deep Rock Galactic. Gra została napisana na silniku Unreal Engine 4 przez co słabsze sprzęty mogą mieć problem z wygenerowaniem najlepszej jakości grafiki z realistycznym oświetleniem i cieniami. Mimo wszystko, grając na słabszym sprzęcie spełniającym minimalne wymagania sprzętowe można doskonale spędzić wolny czas na rozgrywce w Deep Rock Galactic.

Minimalne wymagania sprzętowe Deep Rock Galactic

  1. System operacyjny - Windows 7 64-bit;
  2. Procesor - Dual Core 2.4 GHz;
  3. Pamięć - 6 GB RAM;
  4. Karta graficzna - 1 GB GeForce GTX 460 / Radeon HD 5770 lub lepsza;
  5. Miejsce na dysku - 10 GB HDD.

Informacje o Deep Rock Galactic - poradnik do gry

Autor : Łukasz Qwert Telesiński

Ostatnia aktualizacja : 12 maja 2020

Deep Rock Galactic - screen - 2020-04-29 - 415343Deep Rock Galactic - screen - 2020-04-29 - 415342Deep Rock Galactic - screen - 2020-04-29 - 415341Deep Rock Galactic - screen - 2020-04-29 - 415340Deep Rock Galactic - screen - 2020-04-29 - 415339Deep Rock Galactic - screen - 2020-04-29 - 415338Deep Rock Galactic - screen - 2020-04-29 - 415337Deep Rock Galactic - screen - 2020-04-29 - 415336Deep Rock Galactic - screen - 2020-04-29 - 415335