Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry

Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Sniper Ghost Warrior Contracts - mapa Dolina Beketowa
Sniper Ghost Warrior Contracts - mapa Dolina Beketowa
Strefa Misji - Uwolnij więźnia
Strefa Misji - Zlikwiduj Saszę Petroszenko.
Strefa Misji - Zdobądź nagrania z ukrytych kamer.
Strefa Misji - Zlikwiduj Agwana G. Dorżewa.
Strefa Misji - Znajdź dowody na nielegalną działalność Dorżewa.
Przedmiot kolekcjonerski - Victory Parade
Przedmiot kolekcjonerski - Petroshenko's Notes
Strefa eksfiltracji
Strefa eksfiltracji
Strefa eksfiltracji
Strefa szybkiej podróży
Przedmiot kolekcjonerski - Fight Back
Przedmiot kolekcjonerski - Dorzhiev's Death List
Przedmiot kolekcjonerski - Strike
Przedmiot kolekcjonerski - Romanovitch's Notes
Powiększ mapę

Dolina Beketowa (Beketov Valley) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts Sniper Ghost Warrior Contracts poradnik, solucja

Legenda Sniper Ghost Warrior Contracts - mapa Dolina Beketowa

Za pomocą tej ikony oznaczone zostały miejsca ukrycia przedmiotów kolekcjonerskich.

Za pomocą tej ikony oznaczone są miejsca i cele związane z kontraktami i misja typu Nagroda.

Za pomocą tej ikony oznaczone zostały miejsca warte uwagi - strefy szybkiej podróży, strefy eksfiltracji i dobre miejsca strzeleckie.

Dolina Beketowa (Beketov Valley) to trzecia lokacja w grze Sniper: Ghost Warrior Contracts. Różni się dość znacząco od pozostałych z uwagi na teren działań - więcej tu roślinności, która umożliwia sprawne zakradanie się do celów i unikanie wykrycia. Do wykonania jest tuta 5 kontraktów, a także 6 wyzwań, dostępnych jest 6 przedmiotów kolekcjonerskich i 2 zadania typu Nagroda (Bounty). W niniejszym rozdziale przedstawiamy opis przejścia lokacji Dolina Beketowa.

Na mapie nie zostały zaznaczone pozycje wrogich oddziałów. Przyczyna jest prosta - w każdej lokacji jest ponad 100 żołnierzy wroga, ich namierzenie nie stanowi żadnego problemu, nikt z nich nie jest szczególnie groźny, a zamieszczenie ich na mapie sprawiłoby, że stała by się ona nieczytelna.

Kontrakty

W lokacji Dolina Beketowa do wykonania będą następujące kontrakty:

  1. Cel 1 - Uwolnij więźnia (Free the prisoner)
  2. Cel 2 - Zlikwiduj Saszę Petroszenko (Eliminate Sasha Petroshenko)
  3. Cel 3 - Zlikwiduj Agwana G. Dorżewa (Eliminate Agvan G. Dorzhiev)
  4. Cel 4 - Zdobądź nagrania z ukrytych kamer (Obtain the hidden camera recordings)
  5. Cel 5 - Znajdź dowody na nielegalną działalność Dorżewa (Find evidence of Dorzhiev's illegal activities).

Wyzwania

Gracz może podjąć się dodatkowych wyzwań, takich jak:

  1. Zabij 5 wrogów przez przeszkodę (Kill 5 enemies through an obstacle).
  2. Zabij 5 wrogów z odległości 200 metrów (Kill 5 enemies from a 200m distance).
  3. Wykonaj 10 podwójnych zabójstw (Perform 10 double kills).
  4. Przesłuchaj Dorżewa (Interrogate Dorzhiev).
  5. Zabij oba cele z odległości ponad 300 metrów (Kill both targets from more than 300m distance).
  6. Wypełnij wszystkie kontrakty, dokonując jedynie zabójstw z ukrycia (Complete all contracts using only stealth kills).

Przedmioty kolekcjonerskie i misje typu Nagroda

Do znalezienia jest tutaj także 6 przedmiotów kolekcjonerskich i 2 cele w ramach systemu Nagroda (Bounty). Cele do zlikwidowania opisane zostały na końcu tego rozdziału, lokalizacja przedmiotów kolekcjonerskich zaznaczona została na mapie (szczegółowy opis tego zagadnienia znaleźć można w oddzielnym rozdziale tego poradnika).

Uwolnij więźnia (Free the prisoner)

Na początku misji zakradnij się do i przesłuchaj żołnierza, by poznać lokalizację wrogów w okolicy. - Dolina Beketowa (Beketov Valley) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Na początku misji zakradnij się do i przesłuchaj żołnierza, by poznać lokalizację wrogów w okolicy.

Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, skryj się w trawie - w okolicy jest cała masa wrogów, wykrycie zakończy się Twoją szybką śmiercią. Podejdź do resztek budynku, które zlokalizowane są na wprost, poczekaj aż dwójka żołnierzy odejdzie na bok i zakradnij się do żołnierza idącego w lewą stronę - podejdź do niego od tyłu i przesłuchaj go, by uzyskać informacje o lokalizacji pobliskich żołnierzy. Ciało wroga wciągnij w trawę.

Zawsze staraj się najpierw eliminować wrogich snajperów. - Dolina Beketowa (Beketov Valley) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Zawsze staraj się najpierw eliminować wrogich snajperów.

Masz tutaj dwa wyjścia - możesz wybić wrogów, ale najpewniej zakończy się to ich zaalarmowaniem (chyba, że poświęcisz sporo czasu i eliminować będziesz ich z ukrycia, z trawy) bądź ich zignorować i udać się do pierwszego kontraktu, na południe. Jeśli zdecydujesz się na walkę, zlikwiduj w pierwszej kolejności wrogich snajperów (ikonka kółka).

Wrogi snajper leżący w trawie. - Dolina Beketowa (Beketov Valley) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Wrogi snajper leżący w trawie.

Idąc na południe trafisz na patrol wroga przy opancerzonym pojeździe - celów jest tutaj zaledwie kilka, ich eliminacje nie będzie problemem. Gdy wyjdziesz w pobliże miejsca kontraktu, trzymaj się cały czas prawej strony - wdrap się na skały i kontynuuj marsz do góry. Trafisz tam na snajpera leżącego w trawie, więc załatw go po cichu.

Zakłócacz - przestrzel panel kontrolny, by go wyłączyć. - Dolina Beketowa (Beketov Valley) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Zakłócacz - przestrzel panel kontrolny, by go wyłączyć.

Połóż się na krańcu wzgórza i w pierwszej kolejności zlokalizuj ulokowany w bazie zakłócacz - jego lokalizacja widoczna jest na powyższym obrazku. Przestrzel panel kontrolny, by go dezaktywować - teraz możesz spokojnie oznaczać cele.

Więzień przetrzymywany jest w południowej części bazy. - Dolina Beketowa (Beketov Valley) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Więzień przetrzymywany jest w południowej części bazy.

Twoim tutejszym celem jest więzień przetrzymywany w południowej części bazy - musisz się do niego dostać i go uratować. Haczyk jest jednak jeden - jeśli wrogowie zostaną zaalarmowani, będziesz mieć 180 sekund na wyczyszczenie obozu z przeciwników, w przeciwnym wypadku więzień zostanie stracony. Postaraj się wybić możliwie najwięcej wrogów po cichu - jeśli wrogowie Cię wykryją, oczyść szybko obóz, dobiegnij do więźnia i wyciągnij go, przestrzelając kłódkę na drzwiach.

Uwaga - w obozie jest kilka pojazdów, które najpewniej otworzą do Ciebie ogień, gdy tylko zostaniesz zlokalizowany. Możesz pozbyć się ich przy pomocy granatów, bądź przestrzelając zbiorniki z paliwem na ich tylnej części (wykorzystaj Tryb Maski, by łatwiej zlokalizować te punkty).

Zlikwiduj Saszę Petroszenko (Eliminate Sasha Petroshenko)

Jeden z kilku obozów wroga, na które tu trafisz. - Dolina Beketowa (Beketov Valley) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Jeden z kilku obozów wroga, na które tu trafisz.

Gdy uratujesz więźnia, pozbieraj przedmioty z poległych, uzupełnij amunicję i skieruj się do miejsca drugiego kontraktu, na wschód od Twojej pozycji. Po drodze czeka cię kilka mniejszych posterunków wroga, w których będzie od 2 do 5 żołnierzy, z okazjonalnymi działkami automatycznymi.

Kolejny snajper kryjący się w trawie. - Dolina Beketowa (Beketov Valley) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Kolejny snajper kryjący się w trawie.

Gdy zbliżysz się na odległość 200-250 metrów do miejsca kontraktu, otrzymasz informację, iż Twój kolejny cel, Agwan G. Dorżew kieruje się na spotkanie z Saszą Petroszenko - dzięki czemu będziesz mieć okazję ubić dwa cele jednocześnie. Podejdź do placówki wroga od strony północnej - znajdziesz tam pasmo skał, zlokalizowane przy wodzie, które jest świetnym punktem do rozpoczęcia ostrzału wroga. Znajdziesz tam też snajpera leżącego w trawie - przesłuchaj go, by poznać lokalizację wrogich żołnierzy.

Wrogów w bazie nie ma wielu, jest tutaj jednak dwójka snajperów, na którą trzeba uważać. - Dolina Beketowa (Beketov Valley) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Wrogów w bazie nie ma wielu, jest tutaj jednak dwójka snajperów, na którą trzeba uważać.

Standardowo, eliminację rozpocznij od wybicia snajperów (ikonka kółka) i odosobnionych wrogów. Potem zajmij się obserwacją pozostałych przy życiu żołnierzy - staraj się eliminować ich w takich miejscach, w których ich śmierć nie zaalarmuje ich towarzyszy.

Sasza ukrywa się na piętrze swojego apartamentowca. - Dolina Beketowa (Beketov Valley) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Sasza ukrywa się na piętrze swojego apartamentowca.

Saszę Petroszenko znajdziesz w jego apartamentowcu, zlokalizowanym mniej więcej na środku placówki. Załatw go, by wykonać ten kontrakt.

Uwaga - W tym miejscu będziesz mieć szansę załatwić też Agwana G. Dorżewa. Istnieje szansa, że nie zdążył on się jeszcze ulotnić do swojej kryjówki i czeka w jednym z samochodów na parkingu. Warto to sprawdzić, bo znacząco ułatwia to dalszy przebieg misji. Jeśli go tam jednak nie znajdziesz, przejdź do kolejnej części tego rozdziału.

Zdobądź nagrania z ukrytych kamer (Obtain the hidden camera recordings)

Kamerę z nagraniami znajdziesz w saunie. - Dolina Beketowa (Beketov Valley) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Kamerę z nagraniami znajdziesz w saunie.

Zanim wyjdziesz z miejsca, w którym był Sasza Petroszenko, trzeba będzie wykonać jeszcze jeden kontrakt - znaleźć nagrania z ukrytych kamer. Te zlokalizowane są w saunie - w tym samym budynku, w którym był wspomniany Sasza. Wejdź do sauny, a następnie do małego pomieszczenia po prawej stronie - przestrzel szybę, by się tam dostać i zbierz nagrania z kamery stojącej na statywie.

Zlikwiduj Agwana G. Dorżewa (Eliminate Agvan G. Dorzhiev)

Po drodze trafisz na sporo patrolów wroga. - Dolina Beketowa (Beketov Valley) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Po drodze trafisz na sporo patrolów wroga.

Przyszła pora na główny cel tej misji - likwidacja Agwana G. Dorżewa (jeśli nie udało Ci się tego dokonać po zabiciu Saszy Petroszenko). Z twojej obecnej lokalizacji udaj się więc na północ. Podczas marszu uważaj na poukrywane w lesie patrole wroga.

Tutejsi wrogowie lubią ustawiać się w taki sposób - umożliwia to dokonywanie podwójnych a nawet potrójnych zabójstw. - Dolina Beketowa (Beketov Valley) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Tutejsi wrogowie lubią ustawiać się w taki sposób - umożliwia to dokonywanie podwójnych a nawet potrójnych zabójstw.

Mimo faktu, iż jest to główny kontrakt tej lokacji, baza w której ukrywa się Agwana jest niewielkich rozmiarów, nie ma tutaj także dużej ilości żołnierzy. Większość wrogów jest też daleko od siebie, przez co cicha eliminacja jest prosta. Tam, gdzie żołnierze patrolują w parach, łatwo jest o podwójne zabójstwo (jedno z wyzwań tej lokacji) - poczekaj tylko, aż wrogowie znajdą się w linii, względem Twojej linii ognia i oddaj strzał, by położyć nawet 3 cele jednocześnie.

Domyślna lokalizacja Dorzewa na mapie... - Dolina Beketowa (Beketov Valley) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Domyślna lokalizacja Dorzewa na mapie...
...a tu w terenie. - Dolina Beketowa (Beketov Valley) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
...a tu w terenie.

Brnij w głąb bazy, eliminując wrogów. Uważaj na snajpera ulokowanego na samej górze metalowych schodów. Samego Agwana znajdziesz w dużym budynku ulokowanym w północnym krańcu tej lokacji - jeśli aktywowany został alarm, może on być gdzieś pomiędzy budynkami, więc konieczne będzie znalezienie go. Zabij wroga i zbierz z jego zwłok klucz, który przyda się do ostatniego kontraktu.

Znajdź dowody na nielegalną działalność Dorżewa (Find evidence of Dorzhiev's illegal activities)

Drzwi, które należy otworzyć - za nimi przedmiot związany z ostatnim kontaktem w tej lokacji. - Dolina Beketowa (Beketov Valley) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Drzwi, które należy otworzyć - za nimi przedmiot związany z ostatnim kontaktem w tej lokacji.

Po zabiciu Agwana G. Dorżewa przyszedł czas na ostatni kontrakt - znalezienie dowodów na jego nielegalną działalność. Podnieś klucz z jego zwłok, a następnie wykorzystaj go, by otworzyć drzwi do niewielkiej części budynku, w którym Dorżew oryginalnie był - lokalizacja widoczna jest na powyższym obrazku. Wewnątrz znajdziesz do zebrania wspomniane dowody.

Ukończone zostały wszystkie kontrakty w obrębie tej lokacji - możesz teraz zająć się poszukiwaniami przedmiotów kolekcjonerskich (sposób ich zdobycia opisany został w oddzielnym rozdziale tego poradnika) bądź wyzwaniami - jeśli z kolei chcesz zakończyć ten etap i przejść do kolejnego, udaj się do dowolnej strefy eksfiltracji.