Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry

Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Strzelanie w Sniper Ghost Warrior Contracts Sniper Ghost Warrior Contracts poradnik, solucja

Jak przystało na grę snajperską, w Sniper: Ghost Warrior Contracts strzelanie odgrywa bardzo ważną rolę. Bardzo często ogień prowadzić będziesz z olbrzymich odległości, a na trasę lotu wpływać będą dwa zasadnicze czynniki - odległość do celu, jak i siła i kierunek wiatru. W tym rozdziale wyjaśniamy, jak strzelać, by trafiać w cel.

Odległość do celu

Zły sposób ustawienia celownika - pocisk nie doleci nawet do celu. - Strzelanie w Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Zły sposób ustawienia celownika - pocisk nie doleci nawet do celu.

Odległość do celu to, jak zostało wspomniane we stępie, jeden z dwóch głównych czynników wpływających na to, czy pocisk w niego trafi. Jak na wszystko, na pociski również wpływ ma grawitacja i po prostu będą opadać w dół (czy raczej w po przekątnej, z uwagi na wiatr - o czym w dalszej części). Naturalnie, im dalej do celu, tym opadanie pocisku będzie bardziej widoczne. Dla gracza oznacza to tyle, iż nie będzie w stanie trafić w oddalony cel ustawiając celownik centralnie na głowie wroga - pocisk albo przestrzeli albo w ogóle nie doleci.

Prawidłowe ustawienie celownika względem celu oddalonego o trochę ponad 300 metrów. - Strzelanie w Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Prawidłowe ustawienie celownika względem celu oddalonego o trochę ponad 300 metrów.

Zacząć należy jednak od oznaczenia celu - do tego wykorzystać możesz lornetkę, bądź drona. Po tym otrzymasz informację, jaka odległość dzieli Cię do celu. Po wybraniu karabinu snajperskiego i przybliżeniu, na prawo od środka celownika zobaczysz skalę biegnącą w dół, z wartościami uzależnionymi od założonej na broń lunety - jednak zwyczajowo jest to 100, 200, 300 i tak dalej. Wartości te oznaczają odległość do celu i miejsca, w których musi ustawiony być celownik, by pocisk trafił w cel. Dla przykładu, jeśli do celu dzieli Cię 200 metrów, musisz odpowiednio podnieść celownik, by głowa (bądź inna część ciała, którą chcesz trafić) znalazła się właśnie na poziomej linii z wartością 200. Jeśli cel będzie znajdował się 250 metrów od Ciebie, wtedy celownik trzeba ustawić na środku, pomiędzy wartościami 200 i 250.

Tutaj pojawia się jednak problem - jeśli do celu dzielić będzie Cię więcej niż 400-500 metrów, celownik podnieść trzeba będzie tak wysoko, że nie będziesz już widzieć sylwetki wroga. Temu zaradzić można poprzez odpowiednią kalibrację lunety (klawisze odpowiedzialne za to znajdziesz w rozdziale poświęconym sterowaniu) - pozwala ona przesuwać skalę widoczną na boku do góry bądź do dołu, w zależności od potrzeb. Ułatwia to znacząco prawidłowe celowanie.

Wpływ powietrza

Przerywana linia reprezentująca wpływ wiatru na trajektorię lotu pocisku. - Strzelanie w Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Przerywana linia reprezentująca wpływ wiatru na trajektorię lotu pocisku.

Drugą rzeczą, która wpływa na trajektorię lotu pocisku, jest powietrze - to, z której strony i jak mocno wieje wiatr. Podejrzeć to można podczas przybliżania z karabinu snajperskiego. Na lewo bądź prawo od środka celownika pojawiać co kilka sekund będzie się przerywana linia. Ona właśnie ukazuje tor lotu pocisku, w zależności od odległości do celu - im będzie on dalej od postaci gracza, tym odchył będzie wyraźniejszy. Jednakże, czasami w grze trafić można na warunki bezwietrzne - wtedy linia nie pojawia się wcale i oznaczać to będzie, iż pocisk poleci na wprost do celu.

Jak strzelać, by trafiać - porady

Podsumowując, przedstawiamy garść porad, które umożliwią Ci sprawną eliminację wrogów, mianowicie:

  1. Zawsze bierz pod uwagę odległość do celu i wpływ powietrza i na podstawie tego ustawiaj celownik. Często trzeba będzie celować w sposób, wydawałoby się, totalnie idiotyczny, ustawiając celownik daleko od wroga - jednak jest to jak najbardziej prawidłowe.
  2. Pamiętaj, iż możesz dostosować lunetę, by odpowiednio manewrować skalą przedstawiającą odległość do celu - dzięki temu nie będzie trzeba ustawiać celownika tak, że nie będzie już widać sylwetki wroga.
  3. Zadbaj o odpowiednią postawę. Kucnij, a najlepiej połóż się na ziemi - sprawi to, iż celownik nie będzie latał po całym ekranie.
  4. Wstrzymaj oddech przed oddaniem strzału. Gdy postać wstrzymuje oddech (szczególnie w pozycji leżącej), celownik pozostaje praktycznie nieruchomy - umożliwiając Ci oddanie strzału w to miejsce, w które chcesz.
  5. Zakup stojak (Bipod) do karabinu snajperskiego, z którego korzystasz. Umożliwi Ci to, podczas przebywania w pozycji leżącej, ustabilizować dodatkowo broń - dzięki temu będziesz w stanie trafiać cele nawet bez wstrzymania oddechu.