Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry

Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Sniper Ghost Warrior Contracts - mapa Port Kołczaka
Sniper Ghost Warrior Contracts - mapa Port Kołczaka
Strefa misji - Zhakuj elektroniczny rejestr.
Strefa misji - Zabij Leonida Najzewa.
Strefa misji- Podłóż ładunek C4 w lodołamaczu
Strefa misji - Zlikwiduj Igora P. Sekowa.
Stefa misji - Zdobądź smartfon.
Przedmiot kolekcjonerski - Olga Kurchatov's Notes
Przedmiot kolekcjonerski - Kurchatov's Speech
Przedmiot kolekcjonerski - War Propaganda
Strefa szybkiej podróży
Strefa szybkiej podróży
Strefa szybkiej podróży
Stefa eksfiltracji
Stefa eksfiltracji
Przedmiot kolekcjonerski - Sekhov's Notes
Przedmiot kolekcjonerski - Siberia Cuts Ties with Moscow
Przedmiot kolekcjonerski - Nihlzlev's Drawings
Pozycja strzelecka - dobra pozycja do ostrzeliwania wrogów.
Pozycja strzelecka - dobra pozycja do ostrzeliwania wrogów.
Pozycja strzelecka - dobra pozycja do ostrzeliwania wrogów.
Powiększ mapę

Port Kołczaka (Kolchak Harbor) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts Sniper Ghost Warrior Contracts poradnik, solucja

Legenda Sniper Ghost Warrior Contracts - mapa Port Kołczaka

Za pomocą tej ikony oznaczone zostały miejsca ukrycia przedmiotów kolekcjonerskich.

Za pomocą tej ikony oznaczone są miejsca i cele związane z kontraktami i misja typu Nagroda.

Za pomocą tej ikony oznaczone zostały miejsca warte uwagi - strefy szybkiej podróży, strefy eksfiltracji i dobre miejsca strzeleckie.

Port Kołczaka (Kolchak Harbor) to druga w kolejności lokacja w grze Sniper: Ghost Warrior Contracts, do której otrzymasz dostęp. Akcja rozgrywa się w tytułowym porcie, dając graczowi sporo otwartego terenu do działania. Do wykonania jest tutaj 5 kontraktów, dostępnych jest także 6 wyzwań, 6 przedmiotów kolekcjonerskich i 2 zadania typu Nagroda (Bounty). W niniejszym rozdziale przedstawiamy opis przejścia lokacji Port Kołczaka.

Na mapie nie zostały zaznaczone pozycje wrogich oddziałów. Przyczyna jest prosta - w każdej lokacji jest ponad 100 żołnierzy wroga, ich namierzenie nie stanowi żadnego problemu, nikt z nich nie jest szczególnie groźny, a zamieszczenie ich na mapie sprawiłoby, że stała by się ona nieczytelna.

Kontrakty

W lokacji Port Kołczaka do wykonania będą następujące kontrakty:

  1. Cel 1 - Zhakuj elektroniczny rejestr (Hack the electronic logbook).
  2. Cel 2 - Zabij Leonida Najzewa (Kill Leonid Nizhlev).
  3. Cel 3 - Podłóż ładunek C4 w lodołamaczu (Plant C4 under the icebreaker).
  4. Cel 4 - Zlikwiduj Igora P. Sekowa (Eliminate Igor P. Sekhov).
  5. Cel 5 - Zdobądź smartfon (Obtain the smartphone).

Wyzwania

Gracz może podjąć się dodatkowych wyzwań, takich jak:

  1. Wykonaj 5x serię zabójstw (Perform 5x Chain Kills).
  2. Wysadzić 10 wrogów (Blow up 10 enemies).
  3. Zabić 3 wrogów przy użyciu min (Kill 3 enemies using mines).
  4. Zabić Kurczatową i Sekowa, nie uruchamiając alarmu (Kill Kurchatova and Sekhov without raising the alarm).
  5. Zabić Najzewa w ciągu pierwszych pięciu minut (Kill Nizhlev within the first 5 minutes).
  6. Wypełnić wszystkie kontrakty, nie uruchamiając alarmu (Complete all contracts without raising the alarm).

Przedmioty kolekcjonerskie i misje typu Nagroda

Do znalezienia jest tutaj także 6 przedmiotów kolekcjonerskich i 2 cele w ramach systemu Nagroda (Bounty). Cele do zlikwidowania opisane zostały na końcu tego rozdziału, lokalizacja przedmiotów kolekcjonerskich zaznaczona została na mapie (szczegółowy opis tego zagadnienia znaleźć można w oddzielnym rozdziale tego poradnika).

Zhakuj elektroniczny rejestr (Hack the electronic logbook)

Zwróć uwagę na latarnię morską w oddali - niedługo się tam udasz. - Port Kołczaka (Kolchak Harbor) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Zwróć uwagę na latarnię morską w oddali - niedługo się tam udasz.

Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, zwróć uwagę na latarnię morską widoczną na wprost - zapamiętaj jej lokalizację, gdyż niedługo się przyda. W pierwszej kolejności skieruj się wzdłuż ścieżki po prawej stronie, by dotrzeć do miejsca pierwszego kontraktu.

By wyłączyć zakłócacz musisz strzelić w jego panel zasilania. - Port Kołczaka (Kolchak Harbor) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
By wyłączyć zakłócacz musisz strzelić w jego panel zasilania.

Stań na wzgórzu i rozejrzyj się po placówce wroga. Zauważysz, iż znaczniki nałożone na wroga znikają. Dzieje się to z uwagi na zakłócacz, który się tutaj znajduje - sprawia on, iż znaczniki na wszystkich pobliskich wrogach będą znikać po kilku sekundach. By temu zaradzić, musisz strzelić w panel zasilania na zakłócaczu - miejsce zaznaczone jest na powyższym obrazku.

Zawsze najpierw likwiduj wrogich snajperów. - Port Kołczaka (Kolchak Harbor) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Zawsze najpierw likwiduj wrogich snajperów.

Eliminację wrogów rozpocznij od snajperów (ikonka kółka), tych wysoko ustawionych, a także wrogów, którzy nie znajdują się na trasie przemarszu innych jednostek. Jeśli nie zależy Ci na wyzwaniu dotyczącym wykonania kontraktów bez uruchomienia alarmu, możesz bez problemu rozpocząć ostrzał wrogów - Twoja pozycja sprawi, iż nie będą w stanie wiele na to poradzić.

Wejście do pomieszczenia z komputerem do shakowania. - Port Kołczaka (Kolchak Harbor) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Wejście do pomieszczenia z komputerem do shakowania.

Gdy wszyscy wrogowie będą martwi, pozbieraj przedmioty z ich zwłok i udaj się do budynku przy lewej stronie placówki (wejście widoczne na powyższym obrazku). Na najwyższym piętrze znajdziesz małe pomieszczenie kontrolne, z laptopem, z którym można wejść w interakcję - gdy to uczynisz, zakończysz ten kontrakt.

Zabij Leonida Najzewa (Kill Leonid Nizhlev)

Z poziomu latarni morskiej będziesz mieć świetny widok na całą bazę wroga. - Port Kołczaka (Kolchak Harbor) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Z poziomu latarni morskiej będziesz mieć świetny widok na całą bazę wroga.

Po wykonaniu pierwszego kontraktu, wróć do miejsca startowego i wdrap się na latarnię morską - jeśli jednak wolisz eliminację wrogów podczas ruchu, udaj się od miejsca poprzedniego kontraktu na północ, by podejść do celu od strony południowej - uważaj jednak na znajdujące się tam miny (ich lokalizację ujrzysz przy pomocy Trybu Maski).

Leonid wygląda jak typowy robotnik, jest jednak śmiercionośnie groźny na bliskim dystansie. - Port Kołczaka (Kolchak Harbor) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Leonid wygląda jak typowy robotnik, jest jednak śmiercionośnie groźny na bliskim dystansie.

Wrogów do wybicia jest tutaj cała masa, a sam teren sprzyja walkom na bliskim dystansie, podążać należy więc ostrożnie - zamiast szarżować, poczekaj, aż wrogowie sami do Ciebie przyjdą. Twoim tutejszym celem jest Leonid Najzew - wróg ukrywa się pomiędzy kontenerami. Wróg nie wyjdzie stamtąd nawet wtedy, gdy przeciwnicy Cię zlokalizują - trzeba pofatygować się po niego samemu. Chodząc między kontenerami uważać należy na dwie rzeczy - granaty rzucane przez żołnierzy i walkę na bliskim dystansie, która zakończyć może życie postaci w ułamku sekundy.

Zlikwiduj Igora P. Sekowa (Eliminate Igor P. Sekhov)

Snajper kryje się w tym miejscu - zapamiętaj je, gdyż niedługo się tam udasz. - Port Kołczaka (Kolchak Harbor) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Snajper kryje się w tym miejscu - zapamiętaj je, gdyż niedługo się tam udasz.

Gdy już zhakujesz komputer i zabijesz Leonida Najzewa, trzeba będzie udać się na drugą stronę lokacji. Od bazy z kontenerami skieruj się wschód i przejdź przez wąski przesmyk, by dotrzeć do mostu. Nie ma tutaj dużej ilości wrogów do wybicia, jednak z uwagi na otwartą przestrzeń wrogowie mają większą szansę na dostrzeżenie zwłok kompana. W pierwszej kolejności zdejmij snajpera z budynku Sekoil, znajdującego się na prawo od Twojej aktualnej pozycji. Następnie sprawdź dokładnie trasę przemarszu żołnierzy i likwiduj ich jednego po drugim.

Jedna celna kulka w lufę działka starczy, by je unieszkodliwić. - Port Kołczaka (Kolchak Harbor) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Jedna celna kulka w lufę działka starczy, by je unieszkodliwić.

Gdy już pozbędziesz się wrogów, przejdź na drugą stronę mostu. Uważaj jednak na znajdujące się tam działka automatyczne - najprościej pozbyć się ich przy pomocy karabinu snajperskiego, celując bezpośrednio w lufę działka. Tego typu strzał załatwi działko jednym pociskiem.

Na krańcu mostu odbij w prawo i podążaj tą ścieżką. - Port Kołczaka (Kolchak Harbor) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Na krańcu mostu odbij w prawo i podążaj tą ścieżką.

Gdy będziesz na drugim końcu mostu, skręć w prawo, zbiegnij po schodach na dół i wdrap się po drabinie na górę. Wbiegnij teraz po schodach na górę, a następnie wejdź na kolejną drabinę - na jej szczycie trzeba będzie skręcić kamerę w lewą stronę i wskoczyć na balkon, gdzie wcześniej był snajper.

Kolejny dobry punkt widokowy, z którego łatwo eliminować wrogów. - Port Kołczaka (Kolchak Harbor) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Kolejny dobry punkt widokowy, z którego łatwo eliminować wrogów.

Trafisz do nowego budynku. Tu skierować musisz się na najwyższe piętro - po drodze do zlikwidowania będzie kilkunastu żołnierzy wroga. Finalnie dotrzesz do balkonu - warto tutaj poświęcić krótką chwilę i oznaczyć wszystkich wrogów w okolicy. W oddali będziesz też w stanie ujrzeć lodołamacz, który będzie ostatnim celem w tej lokacji.

Lokalizacja Igora P. Sekowa. - Port Kołczaka (Kolchak Harbor) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Lokalizacja Igora P. Sekowa.

Obok lodołamacza znajdziesz budynek z dużym logo Sekoil. W jego wnętrzu, w przeszklonym pomieszczeniu, znajdziesz Igora P. Sekowa, czyli Twój główny cel w tej lokacji, wraz z Olgą Kurchatovą, którą też trzeba zlikwidować. Rozpocznij oczyszczanie okolicy od eliminacji snajperów i odosobnionych wrogów. Jeśli zależy Ci na załatwieniu spraw po cichu, trzeba będzie spędzić trochę czasu na obserwacji wrogów - jeśli z kolei nie ma to dla Ciebie znaczenia, oddaj strzał we wspomnianą dwójkę, a następnie wybij zaalarmowanych żołnierzy.

Zdobądź smartfon (Obtain the smartphone)

Poszukiwany smartfon zbierzesz ze zwłok Igora. - Port Kołczaka (Kolchak Harbor) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Poszukiwany smartfon zbierzesz ze zwłok Igora.

Gdy oczyścisz już okolicę z wrogów, udaj się do pomieszczenia, w którym był Igor P. Sekov. Przeszukaj jego zwłoki, by zebrać smartfon, który jest celem tego prostego kontraktu.

Podłóż ładunek C4 w lodołamaczu (Plant C4 under the icebreaker)

Pierwsze miejsce do podłożenia ładunku C4... - Port Kołczaka (Kolchak Harbor) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
Pierwsze miejsce do podłożenia ładunku C4...

Teraz zostało już tylko podłożyć ładunki w lodołamaczu. Wyjdź drugim wyjściem z pomieszczenia, w którym był Igor, przebiegnij na koniec rampy i zejdź na ziemię. Podejdź kilkadziesiąt metrów do przodu i wbiegnij na górę po schodach, gdzie czekał będzie samotny żołnierz. Rozpraw się z nim, przejdź przez kładkę i podłóż ładunek na ścianie, na prawo od otwartej śluzy (lokalizacja widoczna na powyższym obrazku).

...drugie... - Port Kołczaka (Kolchak Harbor) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
...drugie...

Wejdź teraz do środka. Podążaj do końca korytarza (zignoruj na razie przejście po lewej stronie), załatw kryjącego się tam wroga i podłóż drugi ładunek C4 na ścianie, obok butli z gazem (lokalizacja zaznaczona na powyższym obrazku).

...i ostatnie, trzecie. - Port Kołczaka (Kolchak Harbor) | Solucja Sniper Ghost Warrior Contracts - Sniper Ghost Warrior Contracts - poradnik do gry
...i ostatnie, trzecie.

Teraz wróć do wspomnianej ścieżki biegnącej w lewo i dotrzyj na jej koniec. Tam, na skrzynce z bezpiecznikami, znajdziesz miejsce do podłożenia ostatniej ładunku C4 (widoczne na powyższym obrazku).

Ukończone zostały wszystkie kontrakty w obrębie tej misji - możesz teraz zająć się poszukiwaniami przedmiotów kolekcjonerskich (sposób ich zdobycia opisany został w oddzielnym rozdziale tego poradnika) bądź wyzwaniami - jeśli z kolei chcesz zakończyć ten etap i przejść do kolejnego, udaj się do dowolnej strefy eksfiltracji.