Graveyard Keeper - poradnik do gry

Graveyard Keeper - poradnik do gry

Graveyard Keeper - poradnik do gry

Wesołe jest życie grabarza! Poradnik do gry Graveyard Keeper to kompendium wiedzy na temat tej produkcji, mieszającej gatunek RPG ze strategią. Dowiecie się tutaj, jak wytwarzać i ulepszać narzędzia, przygotowywać potrawy, pozyskiwać surowce oraz rozwijać alchemię i technologię.

Poradnik do gry Graveyard Keeper został stworzony dla wszystkich rozpoczynających przygodę z tą wyjątkową grą RPG . Poradnik zawiera wiele praktycznych porad, które ułatwią Ci rozgrywkę w Graveyard Keeper - gra ta na początku bywa dość skomplikowana i niejasna.

Graveyard Keeper to gra opierająca się na eksploracji terenu, poznawaniu nowych postaci i wykonywaniu dla nich misji. Tworzyliśmy więc strony, które zawierają porady tak do misji, jak i takie, które opisują świat przedstawiony w grze i jego mechaniki. Dzięki temu łatwiej będzie Ci się odnaleźć w tej dziwnej krainie.

W poradniku do Graveyard Keeper, znajdziesz również informacje o tym, jak ulepszyć różne przedmioty oraz rozwijać swoją postać i jej otocznie. Stworzyliśmy strony zawierające dokładne opisy ulepszania przedmiotów i tworzenia sprzętów. Znajdą się również tutaj dokładne opisy surowców oraz planów, które umożliwiają rozwój technologiczny. Przygotowaliśmy także strony dotyczące drzewa technologii oraz punktów, które można zdobyć w grze.

W dziale nazwanym FAQ znajdziesz odpowiedzi na nurtujące pytania, które dotyczą ogólniej rozgrywki w Graveyard Keeper. Znalazły się tam informacje na temat walki, regeneracji zdrowia oraz zdobywania pieniędzy.

Aby zadbać o fanów osiągnięć stworzyliśmy dokładną listę osiągnięć dostępnych na każdej z platform. Aby ułatwić zdobywanie ich, do każdego z nich stworzyliśmy opis.

Graveyard Keeper w pigułce

Graveyard Keeper to wydana na platformę PC i XONE sandboksowa gra RPG wzbogacona elementami strategicznymi. Gra została stworzona przez studio Lazy Bear Games, które ma na swoim koncie popularną produkcję indie Punch Club.

Gra pozwala graczowi wcielić się w właściciela, i zarazem zarządcę cmentarza. Cmentarz ten leży w krainie pełnej potworów i różnorodnych magicznych zagrożeń. Dzięki temu gracz nie może narzekać na brak "klientów".

Graveyard Keeper opowiada historię postaci prowadzącej własny, dość nietypowy jak na gry, biznes. Twórcy jednak nie traktowali fabuły zbyt poważnie - jest ona przepełniona czarnym humorem i żartami z elementów gry. Rolą gracza jest eksploracja świata, przenoszenie ciał, wykopywanie grobów i organizowanie pogrzebów. W grze nie występuje żadna postać NPC do pomocy, więc prawie wszystkie czynności gracz musi wykonywać "własnoręcznie". Dodatkowo konieczne jest także regularne podejmowanie decyzji o charakterze biznesowym. Oprócz zajmowania się cmentarzem można również organizować festyny palenia wiedźm na stosie oraz nawiązywać współpracę z lokalnym kościołem.

Autorzy zawarli w grze wiele czarnego humoru, który może zarówno przyciągnąć, jak i odepchnąć od siebie niektórych graczy. Można sprzedawać hot dogi koło cmentarza stworzone ze zwłok, albo chociażby handlować częściami ciał oraz krwią. Aby ograniczyć wydatki, możliwe jest również wyrzucanie szczątków do rzeki i urządzanie jedynie udawanych pogrzebów. Gra ta wymaga od gracza wielu ciekawych pomysłów oraz liczenia kosztów.

Porady na start

W grze Graveyard Keeper czeka cię wiele godzin spędzonych na eksploracji, wykonywaniu misji, tworzeniu nowych przedmiotów, organizowaniu festynów, pogrzebów oraz podejmowania decyzji biznesowych. Aby ułatwić ci jednak początek gry stworzyliśmy listę cennych porad, które pomogą ci rozpocząć rozgrywkę. Porady te dotyczą głównie elementów gry odpowiadających za eksplorację oraz tworzenie nowych przedmiotów. Dzięki czemu ułatwią ci one rozgrywkę podczas paru pierwszych godzin spędzonych z grą.

Crafting oraz narzędzia

Gra Graveyard Keeper opiera się na tworzeniu nowych sprzętów oraz przedmiotów. Jest to bardzo ważna mechanika, ponieważ bez niej nie można popchnąć gry do przodu. Przygotowaliśmy, więc strony opisujące tworzenie przedmiotów, zdobywanie planów, a także naprawę i ulepszanie narzędzi codziennego użytku. Dzięki temu już nigdy nie staniesz przy złoży żelaza z tępym kilofem i będziesz mógł cieszyć się rozgrywką.

Opis świata

Aby ułatwić ci odnalezienie się w Graveyard Keeper stworzyliśmy strony opisujące NPC znajdujących się w grze oraz świat przygotowany przez twórców. W tym poradniku znajdziesz dokładną mapę świata przedstawionego w grze Graveyard Keeper, dzięki czemu zawsze będziesz wiedział gdzie się udać.

Porady do misji

Misje w grze Graveyard Keeper umożliwiają śledzenie linii fabularnej w grze, jednak można wykonywać je w różnym czasie i cieszyć się innymi aspektami w grze. Przygotowaliśmy, więc opisy niektórych aspektów misji, aby ułatwić ci przechodzenie gry, a jednocześnie nie zaburzać twojej swobody.

Farma i gotowanie

W grze Graveyard Keeper ważne są potrawy przygotowywane przez postać. Dzięki nim można odbudować energie oraz zdrowie postaci. Przygotowaliśmy strony poświęcone prowadzeniu farmy oraz gotowaniu, dzięki czemu będziesz wiedział jak przygotować najlepsze danie oraz co zrobić, żeby móc zasadzić marchewki dla osła.

Alchemia

Jako, że w Graveyard Keeper znajdujesz się w świecie fantasy, odnajdziesz w nim zarówno magia, jak i czarodziejskie eliksiry. Z czasem twoja postać nauczy się tworzy różnego rodzaju potiony. Aby ułatwić ci zapoznanie się z podstawami alchemii przygotowaliśmy kilka stron opisujących eliksiry oraz sposoby na ich przygotowania.

Aneks

W ostatnim rozdziale poradnika znajdziesz opis technicznych stron gry Graveyard Keeper. Stworzyliśmy dokładny opis wymagań sprzętowych, który pozwoli ci określić, czy twój komputer uruchomi grę. Jest ona mało wymagająca, więc powinna działać nawet na starych komputerach i laptopach. Dodatkowo stworzyliśmy listę osiągnięć, które można zdobyć w grze i dokładnie je opisaliśmy, abyś mógł szybko i sprawnie zdobyć je w 100%.

Sterowanie

Stworzyliśmy krótką tabelę zawierającą domyślne sterowanie gry Graveyard Keeper. Zbiór wszystkich przycisków pomoże ci szybko odnaleźć się w dynamicznej rozgrywce i ułatwi chwile spędzone w grze.

Sterowanie postacią - Graveyard Keeper - poradnik do gry

Sterowanie postacią

Akcja - Graveyard Keeper - poradnik do gry

Akcja

Menu startowe / Zakończenie interakcji - Graveyard Keeper - poradnik do gry

Menu startowe / Zakończenie interakcji

Mapa - Graveyard Keeper - poradnik do gry

Mapa

Ekwipunek - Graveyard Keeper - poradnik do gry

Ekwipunek

Drzewo technologii - Graveyard Keeper - poradnik do gry

Drzewo technologii

Potwierdzenie akcji - Graveyard Keeper - poradnik do gry

Potwierdzenie akcji

Używanie przedmiotu - Graveyard Keeper - poradnik do gry

Używanie przedmiotu

Tabela NPC - Graveyard Keeper - poradnik do gry

Tabela NPC

Czy mój komputer uruchomi Graveyard Keeper?

Poniżej przedstawiliśmy minimalną wymaganą konfigurację sprzętową dla Graveyard Keeper na komputerach PC. W grze nie występują opcje graficzne, które pozwalają na obniżenie lub podwyższenie jakości tekstur oraz pozostałych elementów graficznych.

Minimalne wymagania sprzętowe Graveyard Keeper

  1. System operacyjny: Windows 7 32-bit
  2. Procesor: Intel Core i5 1.5 GHz
  3. Pamięć RAM: 4 GB
  4. Karta graficzna: GeForce 8600
  5. Wymagane miejsce na dysku HDD: 1 GB
  6. Pamięć karty graficznej: 256 MB

Natalia "N.Tenn" Fras (www.gry-online.pl)

Informacje o Graveyard Keeper - poradnik do gry

Autor : Natalia N.Tenn Fras

Ostatnia aktualizacja : 21 sierpnia 2018

Poradnik zawiera : strony: 61, ilustracje: 179 .

Popularne strony w Graveyard Keeper - poradnik do gry

Graveyard Keeper - screen - 2018-08-13 - 380101Graveyard Keeper - screen - 2018-08-13 - 380100Graveyard Keeper - screen - 2018-08-13 - 380099Graveyard Keeper - screen - 2018-08-13 - 380098Graveyard Keeper - screen - 2018-08-13 - 380097Graveyard Keeper - screen - 2018-08-13 - 380096Graveyard Keeper - screen - 2018-08-13 - 380095Graveyard Keeper - screen - 2018-08-13 - 380094Graveyard Keeper - screen - 2018-08-13 - 380093

Komentarze Czytelników (24)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
21.08.2018 20:43
Lambert007
27
Legionista

Czy tylko Ja nie widzę opcji pobrania poradnika?? (mam premium).

21.08.2018 21:13
odpowiedz
kasownik199
12
Legionista
Image

Odnośnie wydobycia żelaza jak już naprawi się ten most po lewo od kościoła to podążając dalej ścieżką natrafi się na zawalone przejście po jego usunięciu podążając dalej ścieżką natrafi się na opuszczoną chatę a na lewo od nie jest złoże żelaza

22.08.2018 14:10
e_rickson
odpowiedz
e_rickson
16
Chorąży

GRYOnline.plRedakcja

Opcja pobrania wersji PDF / EPUB pojawi się, kiedy poradnik zostanie ukończony.

24.08.2018 23:08
odpowiedz
1 odpowiedź
kasownik199
12
Legionista

Odnośnie zadania jak zdobyć ćmy na farmie można zbudować compost heap potem używając na nim crop waste po jakimś czasie wypada peat i maggot (ćmy)

29.08.2018 12:24
f0x
2
Junior

Moth (ćmy) zbiera się jak w poradniku. Tylko, że wymienia się je na wędkę. Po otrzymaniu questa od Snake rozmawiamy z Astrologiem, a potem z The Lighthouse Keeper. Otrzymamy od niego Necronomicon za larwy (maggot) uzyskane jak opisał kasownik 199.

25.08.2018 00:14
odpowiedz
3 odpowiedzi
idolek23
16
Legionista

Oprócz mięsa nie można sprzedawać w karczmie żadnych narządów typu krew czy kości nie wiem skąd to wziolas??? I dlaczego piszesz wprowadzasz w błąd kolejny raz !! Tak samo marchewki możesz kupić u farmera A nie w karczmie .. podsumowując to nie jest poradnik do graveyard Keeper tylko jakaś porażka autor powinien się z wstydu zakopać w grobie -)) gdyby ktoś potrzebował konkretnej pomocy proszę pisać.

Admin: Prosimy o zaprzestanie spamowania na forum oraz obrażania autorki poradnika. Nie zastosowanie się do prośby może skutkować usunięciem postów, obniżeniem rankingu lub w konsekwencji banem.

post wyedytowany przez Admina 2018-08-27 14:08:10
26.08.2018 00:03
e_rickson
e_rickson
16
Chorąży

GRYOnline.plRedakcja

Dzięki za zwrócenie uwagi na mankamenty poradnika - jego autorka już wprowadziła stosowne poprawki i rozwinięcia. Zwrócę jednak uwagę na to, iż większość mankamentów wynikała z niedokładności opisu - pisanie o bzdurach i to jeszcze w tak emocjonalny sposób było raczej przesadzone. Niemniej - dziękujemy.

26.08.2018 11:28
zanonimizowany1271056
0
Junior

Zamiast zwracać uwagę na poziom emocjonalny usera napraw poradnik XD

28.08.2018 10:32
idolek23
16
Legionista

po pierwsze nie spamuje tylko umieszczam uwagi , ktore ewidentnie przeszkadzaja
po drugie nikogo nie obrazam a stwierdzenie ze powinnien autor sie zakopac w grobie jak widziecie jest z usmieszkiem ( jezeli napisze ze powinien sie z wstydu zapasc pod ziemie to tez jest oblega i obrazanie ? no raczej nie a napisalem tak tylko dlatego ze zdziwily mnie nieprawdziwe opisy w poradniku no ale jesli redakcji to nie przeszkadza to okey .
po trzecie mam wykupiona usluge vip i moge oczekiwac od najwiekszego portalu rzetelnosci . Gdyby poradnik byl napisany tak jak trzeba bez podstawowych bledow to nikt by sie nie czepial . Zamiast atakowac i zwracac ciagle mi uwage i straszenie ze bedzie ban zapoznajcie sie bardzo z tym poradnikiem bo widze ze ciagle jest nie poprawiony i wprowadza w blad i nikt nie gral w ta gre ale wszytsko sie zgadza i to narwany uzytkownik sie czepia . Naprawde nie bardzo rozumiem dlaczego tak sie wsciekacie , i nie chcecie przyznac sie do bledu . Jakie to sa niedoskonalosci opisu ? Jezeli ktos pisze poradnik i dostaje za to wynagrodzenie powienien zachowac szczegolna starannosc bo jesli popelnia bledy to odbije sie w jakims stopniu na nim ale w wiekszym na redakcji .

post wyedytowany przez idolek23 2018-08-28 10:41:01
27.08.2018 18:01
odpowiedz
2 odpowiedzi
Zblesiu4
2
Junior

Wie ktoś może jak zdobyć Eternal Burning Coal bo nigdzie tygo znaleść nie mogę?

28.08.2018 10:34
1
idolek23
16
Legionista

dostaniesz od npc juz nie pamietam czy od snake czy od astrologa . ale na pewno za wykonanie qest

29.08.2018 12:17
f0x
2
Junior

Eternal Burning Coal dostaniesz od Inkwizytora. Trzeba wymaxować zaufanie + Snake musi go przyzwać do Twojej piwnicy.

29.08.2018 12:39
😢
odpowiedz
3 odpowiedzi
f0x
2
Junior

Przeglądam ten poradnik i muszę stwierdzić, że masa w nim błędów oraz dezinformacji. Przynajmniej w stanie na dzień 29.08.2018.

29.08.2018 12:53
idolek23
16
Legionista

Za mną 60 H gry więc dość dobrze poznałem ja a jeszcze wcześniej alpha . Też zwracałem uwagę redakcji na bardzo duża ilość błędów i to podstawowych np że winogrona nie sadzi się na farmie ani też że inkwizytor nie przychodzi na cmentarz itd ale admin uważa że spamuje i obrażam autorkę do tej pory żadne zmiany nie zostały wprowadzone. Jeżeli potrzebujesz porad looknij na steam . Lub grupa gravyard keeper hangout na fb . Lub napisz do mnie .

post wyedytowany przez idolek23 2018-08-29 12:56:30
29.08.2018 14:05
Zmroku
Zmroku
32
Maciej Rakieta

GRYOnline.plRedakcja

Hej f0x,
masz na myśli jakieś szczególne błędy i niejasności?

29.08.2018 14:33
Zmroku
Zmroku
32
Maciej Rakieta

GRYOnline.plRedakcja

Informacja o winogronie wyleciała - mamy osobną stronę poświęconą winie i temu zagadnieniu.
Co do Inkwizytora widzę, że spotyka się go w drodze do Witch Hill, a nie na cmentarzu i tak jest w poradniku, więc?

post wyedytowany przez Zmroku 2018-08-29 14:33:17
29.08.2018 15:33
odpowiedz
1 odpowiedź
idolek23
16
Legionista

Teren cmentarza możesz rozbudować po zdobyciu 40 punktów przyjaźni z Inkwizytorem. Wtedy przybędzie on na cmentarz i podaruje ci plan rozbudowy cmentarza.
Źródło: https://www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1914

inkwizytor nie pzychodzi na cmentarz ty musisz go odwiedzic na witch hill i musisz mu dac 20 firewood a pierwsze przeczytac tabliczke na cmentarzu

29.08.2018 15:35
idolek23
16
Legionista

przed samym witch hill po lewej stronie jest winnica po zrobieniu qest dla inkwizytora dostajemy pelen dostep do winnicy

30.08.2018 13:00
odpowiedz
1 odpowiedź
f0x
2
Junior

Hej Zmroku, błędów jest naprawdę dużo. Na razie nie bardzo mam czas ani ochotę wytknąć wszystkie. Polecam zagrać w Graveyard Keeper i porównać rzeczywistość z poradnikiem.

I. Interfejs - wszystko OK.
II. Porady na start - Nie ze wszystkim się zgadam, ale jest to moje zdanie.
III. Mapa i umiejscowienie NPC - oznaczenia NPC na mapie tylko w przybliżeniu. Uwagi do opisów NPC:
1. Brak Koukola - sprzedawca pancerzy i uzbrojenia dostępny troszkę później - niektórzy mogą mieć problemy z jego znalezieniem, a na mapie go brak.
2. Inkwizytor - wykreśliłbym ostatnie zdanie.
3. Miller - ostatnie zdanie jest całkowicie błędne. Możliwość zakupu mąki jest od początku dostępna. Warto odblokować Tier II.
4. Farmer - nie kupisz owoców, kamieni i wyrobów z kamienia. Zdanie o przyjeźni wykreślamy. Ilość monet nie zweryfikowałem.
5. Cory - jest kamieniarzem (miał być inżynierem i tak w kodzie gry zostało). Zdanie o przyjeźni wykreślamy. Ilość monet nie zweryfikowałem.
6. Shephard - można mu sprzedać Crop waste, a kupić Peat.
7. Merchant - kupi prawie każde dania najlepszej jakości. Ostatnie zdanie jest prawdziwe, ale...
8. Krezvold - mieszka na południu wioski, albo południowym wschodzie. Sprzedaje metale i wyroby metalowe oraz ostrzałki. Trzecie zdanie wywalamy.
9. The Gypsy Baron - nie mieszka przy rzece. Pragnie 4x Quality Fish Fillet (zmiana nazwy od wersji +1.0)
10. Brak Miss Chain - żona Horadrica - można kupić od niej przepisy na potrawy. Daje zadanie...
11. Niektóre opisy mogłyby być trochę pełniejsze.
IV. Rodzaje pieniędzy i handel - OK

cd. może nastąpi...

30.08.2018 15:24
Zmroku
Zmroku
32
Maciej Rakieta

GRYOnline.plRedakcja

Dzięki! Wprowadziliśmy dziś mnóstwo poprawek do innych rzeczy, tymi również się zajmiemy :)

08.09.2018 11:55
odpowiedz
idolek23
16
Legionista

Żeby zdobyć pierwsze niebieskie punkty nie trzeba wcale wykonać misji z produkcją misek . Wystarczy przed otwarciem kościoła. 1.kupić 2 kartki papieru czystego u astrologa 2. mieć 3 wycięte części z zwłok obojętnie co . 3 po otwarciu kościoła i piwnic idziemy do study table dostaliśmy 3 punkty wiary przerabiamy papier na science points potem "studiujemy" każda część mięso czaszkę lub skórę lub kość. I dostaniemy 60 punktów niebieskich.

08.09.2018 17:13
odpowiedz
idolek23
16
Legionista

Żeby korzystać z winnicy trzeba odblokować odpowiednią technologię w zakładce tech tree żeby dostać się na winnice nie trzeba usuwać drzewa jest to jedynie skrót do naszego domu jeżeli ktoś chce może iść tak jak na witch Hill tylko trzeba skręcić w lewo . Na początku jest tam parę grzadek po wykonaniu qestline dla inkwizytora dostajemy przez stolik budowy dostęp do pełnego sadzenia plus dostęp do skrzynek wino tylko tam możemy sadzić. Warto odrazu produkować z złotą gwiazdka co wiąże się z odpowiednim nawozem .

08.11.2018 17:29
odpowiedz
Sebsn122
1
Junior

kupują premke liczyłem na bardziej aktualny poradnik(aktualizowany) przynajmniej ze sposzczonymi nazwami itemów bo już gra jest PL

08.06.2019 09:15
odpowiedz
Buszmen69
1
Junior

Co mam zrobić gdy nie widzę swojej postaci tylko sam cień ?
Gram na Xbox one s