Śródziemie: Cień Wojny - poradnik do gry

Atak na twierdzę | Twierdza | Śródziemie Cień Wojny poradnik Śródziemie: Cień Wojny

Wraz z kolejnymi postępami w fabule, zyskasz dostęp do ataków na twierdzę orków. Poniżej znajdziesz najważniejsze informacje związane z atakiem:

Zawsze atakuj twierdzę z wykorzystaniem najsilniejszych orków. - Atak na twierdzę | Twierdza | Śródziemie Cień Wojny - Śródziemie: Cień Wojny - poradnik do gry
Zawsze atakuj twierdzę z wykorzystaniem najsilniejszych orków.
  1. Skład drużyny oblężniczej. Przed każdym atakiem, możesz wybrać do sześciu orków, którzy dołączą z tobą do szturmu. Te oddziały będą forsować wraz z armią klasycznych orków umocnienia i będą starali się podbić punkty kontroli fortecy. Najlepiej zawsze brać kapitanów o najwyższym poziomie i klasy o wysokiej przeżywalności.
  2. Osłabienie sił wroga. Przed przystąpieniem do szturmu zawsze warto osłabić siły wroga. Każda cytadela ma poziom (składa się na niego siła orków broniących i dostępna ulepszenia), co wskazuje na poziom trudności podboju danej fortecy. Jeśli wskaźnik twojej armii mocno odbiega od szturmowanej twierdzy, zapoluj na kapitanów orków, którzy wzięliby udział w obronie. Znacząco ułatwi to walkę!
  3. Szturm. Szturm zaczynasz od właściwego dostania się do twierdzy. Najlepiej wskoczyć na mury i od razu wyeliminować łuczników. Następnie wraz z sojuszniczymi siłami musisz udać się do jednego z punktów wskazanego na mapie. Czeka cię tam walka z silnymi kapitanami wrogiej armii. Musisz pokonać wrogów - wskaźnik na punkcie wypełni się, gdy twoje siły pokonają oddziały przeciwnika. Wystarczy wtedy nacisnąć odpowiedni przycisk, a wybrane miejsce trafi pod twoją kontrolę. Gdy przejmiesz wszystkie punkty, będziesz mógł wyruszyć na walkę z naczelnikiem.
  4. Walka z naczelnikiem. Piecze nad każdą fortecą sprawuje potężny naczelnik, który czeka w swojej Sali tronowej. Walka z wrogiem jest na ogół bardzo trudna (przeciwnik przeważnie ma rangę "legendarny") i dość kłopotliwa. Każdy naczelnik otoczy jest rzeszą orków i dodatkowymi pułapkami na ziemi. Starce dobrze rozpocząć od wskoczenia na górą część pomieszczenia i zwerbowanie łuczników, by walczyli po twojej stronie. Następnie dobrze jest wykorzystać ataki obszarowe i specjalne umiejętności, by trochę przerzedzić siły przeciwnika. Koniecznie trzeba również zainwestować w silnego przybocznego - najlepiej z klasą władca lub twardziel. Taki typ orków skupi na sobie ataki i będziesz mógł np. wykonywać ataki skrytobójcze na naczelniku.

Pomocne w oblężeniu są również specjalne ulepszenia, które zostały omówione w stosownym rozdziale tego poradnika.