Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Lothern - porady | Wysokie Elfy w Total War Warhammer II Poradnik Total War: Warhammer II

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

W tym rozdziale znajdziesz porady odnośnie rozgrywki frakcją Lorthern pod przywództwem Tyriona.

Sytuacja początkowa

Tyrion rozpoczyna rozgrywkę posiadając jedno miasto - Lothern. Szczególną cechą Lothern jest 9 slotów na budynki oraz dwa unikatowe budowle. Twoim pierwszym wrogiem będzie frakcja Mrocznych Elfów - Kult Zbytków. Zajmować będą oni pozostałe dwa miasta w twojej startowej prowincji oraz Angerrial w sąsiedniej prowincji. Najbliżej ciebie będą posiadać armię składającą się z 10 jednostek w osadzie Lśniąca Wieża. Z pozostałych znajdujących się z pobliżu frakcji nieprzyjaźnie nastawiony będzie wobec ciebie leżący na zachodzie Caledor - który też powinien być twoim drugim celem. Pozostałe będące najbliżej ciebie frakcje Wysokich Elfów będą miały dosyć neutralne nastawienie, jednak będziesz mógł to szybko zmienić.

Pierwsze tury

W pierwszych turach balisty oraz zasięg łuków da ci znaczną przewagę w bitwach z Mrocznymi Elfami. - Lothern - porady | Wysokie Elfy w Total War Warhammer II - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
W pierwszych turach balisty oraz zasięg łuków da ci znaczną przewagę w bitwach z Mrocznymi Elfami.

Rozgrywkę powinieneś zacząć od zjednania sobie pozostałych frakcji Wysokich Elfów oraz rozgromienia frakcji Kultu Zbytków. Początkowo na pakt o nieagresji oraz handel zgodzi się tylko frakcja Yvresse, jednak pozostałe frakcje również będziesz mógł szybko do siebie przekonać wykorzystując punkty Wpływów.

Już w pierwszej turze wyrusz na Wieżę Lyseana, jednocześnie rozpoczynając werbunek nowych jednostek, oraz rozpoczynając rozbudowę Lothern. Osada będąca w rękach Mrocznych Elfów powinna bez problemu ci ulec, a ty możesz zburzyć w Lothern Obóz milicji - budynek ten znajduje się również w nowo zajętej osadzie, a dwa takie same budynki wojskowe w jednej prowincji są bezużyteczne.

Następnie zaatakuj osadę Lśniąca Wieża, jednocześnie zwiększając ilość jednostek w armii (powinieneś mieć w niej przynajmniej 4-5 jednostek Łuczników, resztę dopełniaj Włócznikami). W Lothern tymczasem wnieś budynki: Plaza (poprawi porządek publiczny w prowincji), Elfie ogrody (zwiększy dochód z Plazy oraz pozwoli ci na zwerbowanie pierwszego bohatera) oraz Elfi wyrobnik (dodatkowy zastrzyk pieniędzy).

Po zajęciu kolejnej osady wzmocnij dodatkowo swoje siły (tak by to była pełna lub prawie pełna armia) i wyrusz przeciwko osadzie Angerrial. Rozbudowuj od razu też posiadane osady. Po uzyskaniu nadwyżki żywności w pierwszej kolejności rozbuduj główny budynek w Lśniącej Wieży i wnieś w niej Gospodarstwo. Zaś kiedy uzyskasz kolejny punkt nadwyżki rozbuduj Wieżę Lyseana i wnieść w niej Pole soli (zdobędziesz tym samym surowiec do handlu). Jednocześnie nie zapominaj o rozbudowie już posiadanych budynków.

Armia Mrocznych Elfów prawdopodobnie wyjdzie ci naprzeciw ze swojej ostatniej osady i stawi ci czoła w polu. Ze względu na siłę balist i zasięg łuków będziesz miał nad nimi dużą przewagę i walka nie powinna być trudna. Jednakże jeśli pozostaną w swoim mieście to czeka cię jego oblężenie - twoje siły będą prawdopodobnie zbyt słabe by zdobyć mury.

Niestety, w czasie kiedy ty będziesz zajęty zdobywanie Angerrial inna frakcja Wysokich Elfów - najprawdopodobniej Saphery - pewnie zajmie drugą osadę w tej prowincji jaką jest Kaplica Asuryana. Co spowoduje, że będziesz miał utrudniony rozwój prowincji oraz nie będziesz mógł wydać w niej edyktu. Wypowiadanie im wojny nie ma zbytniego sensu. Zamiast tego zacznij podnosić sobie relacje z nimi za pomocą okna Intryg (klawisz "0") i dąż do szybkiego utworzenia konfederacji z tą frakcją. Uwaga, jeśli grasz na poziomie niższym niż b. trudny to jeśli się pośpiesznych, to może uda ci się zająć tą osadę przed inną frakcją.

Następnie powinieneś zająć się przez kilka tur rozwojem zajętych osad. Później możesz uzupełnić straty w armii. Tutaj najlepiej byś zastąpił część jednostek Włóczników jednostkami Straży Morskiej z Lothern - to bardzo dobrze sprawdzająca się w bitwach jednostka hybrydowa.

Szybkie zajęcie Kowadła Vaula jest kluczowe podczas kampanii Lothern. - Lothern - porady | Wysokie Elfy w Total War Warhammer II - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
Szybkie zajęcie Kowadła Vaula jest kluczowe podczas kampanii Lothern.

Gdy będziesz miał gotową armię wyrusz przeciwko frakcji Caledor. Zajęcie jego stolicy - Kowadła Vaula jest kluczowe, ponieważ jest to miejsce zasobu rytualnego. Staraj się nie atakować, kiedy jego siły będą znajdowały się w osadzie - wtedy możesz nie być wstanie jej zająć, zwłaszcza, że w garnizonie osady może znajdować się smok. Zamiast tego zaatakuj, kiedy jego armia będzie w innym miejscu, bądź postaraj się ją wywabić w pole. Kiedy osada będzie już twoja zbuduj w niej Pradawny Kamień Nawigacyjny (jeśli z jakiegoś powodu nie będzie on już zbudowany) - da ci to zastrzyk pozyskiwanych punktów potrzebnych do przeprowadzenia Rytuału.

Później skup się na szybkim pokonaniu Caledoru. Jego sytuacja może być różna, czasem błyskawicznie podbija on wszystkie terytoria na zachodnim wybrzeżu Ulthuanu, a czasem posiada tylko jedną osadę.

Następne tury

W kolejnych turach twoim celem będzie zjednoczenie całego Ulthuanu. Zacznij od podbicia frakcji znajdujących się na zachodzie - Tiranoc oraz Nagarythe, nie będą one najprawdopodobniej przyjaźnie do ciebie nastawione, więc nawiązane z nimi przyjaznych stosunków wymagałoby dużo pracy.

Później wyrusz przeciwko frakcji Bicz Khaine'a znajdującej się na północy. Jedna z posiadanych przez nich osad - Kaplica Khaine'a to kolejnie miejsce zasobu rytualnego, więc ważne jest szybkie zdobycie tej osady.

Jednocześnie podnoś swoje stosunki z pozostałymi frakcjami Wysokich Elfów i staraj się szybko je konfederować. Warto też zadbać o ich wzajemne relacje, w innym przypadku może dojść do wojny między nimi, co popsuje twoje sojusze.

Po zjednoczeniu Ulthuanu możesz przeprawić się przez ocean i zaatakować ojczyznę Mrocznych Elfów, jednak taka wyprawa będzie dosyć ciężka. Zwłaszcza, że jednocześnie będziesz musiał bronić wyspy podczas kolejnych Rytuałów. Z drugiej strony przerwie to najazdy Mrocznych Elfów na nią, więc może być to również bardzo korzystne.

Z zakonami rycerskimi Bretonni oraz Krasnoludami na północy Południowych Ziem zachowuj pokój - wymiana handlowa z nimi da ci znaczne korzyści. Dodatkowo warto w późniejszym etapie kampanii skonfederować frakcje Wysokich Elfów będące koloniami na południu mapy - uzyskasz dzięki temu przyczółki w tamtych rejonach.

Do zamorskich kontaktów warto opracować technologię Nadmorskie Imperium - odkryje to widok na wszystkich akwenach wodnych i odblokuje możliwość prowadzenia dyplomacji ze sporą częścią frakcji (w tym z frakcją Teclisa - drugiego Legendarnego Lorda Wysokich Elfów). Do opracowania tej technologii wymagane jest zbudowanie Kaplicy Asuryana (będące budynkiem z kategorii zaawansowane wojsko).