Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Witness - poradnik do gry

The Witness - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Domki na drzewach - Solucja The Witness The Witness poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 5 marca 2019

Domki na drzewach są najbardziej rozbudowaną lokacją The Witness. Poniższy rozdział zawiera dokładny opis przejścia tego etapu. Znajdziesz tutaj informacje odnośnie rozmieszczenia wszystkich łamigłówek na tym etapie oraz zasad na jakich one działają. Konkretne rozwiązania wszystkich tych zagadek znajdziesz w zależności od ich koloru - w konkretnych rozdziałach.

By dostać się do tej lokacji musisz wykorzystać łódkę - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

By dostać się do tej lokacji musisz wykorzystać łódkę. Nie ma do niej dostępu drogą lądową, przynajmniej do momentu otworzenia skrótu.

Na wyspie znajduje się nowy typ zagadek - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Na wyspie znajduje się nowy typ zagadek. Jest on dość nieintuicyjny i może sprawić ci trochę problemów. Wykorzystuje ośmioramienne gwiazdy i ma jedną podstawową regułę - łączenie w pary. Wszystkie znajdujące się na panelu elementy muszą być połączone w pary. Jeśli elementy mają więcej, niż jeden kolor, to wszystkie kolory muszą zostać zebrane w zestawy po dwie sztuki. Innymi słowy jeśli na planszy jest sześć gwiazd czerwony i sześć zielonych, to musisz tak poprowadzić promień, by stworzyć trzy obszary po dwie gwiazdy czerwone i zielone. Jeśli na planszy są cztery gwiazdy żółte, czerwone i zielone, to musisz tak poprowadzić promień, by stworzyć dwa obszary zawierające po dwie gwiazdy żółte, czerwone i zielone.

Należy jednak pamiętać o tym, że nie ma obowiązku tworzenia grup zapierających wszystkie możliwe kolory. Jeśli panel zawiera cztery gwiazdy czerwone i cztery zielone, to prowadząc promień możesz stworzyć:

  • Dwie grupy składające się z dwóch gwiazd zielonych i dwóch czerwonych;
  • Jedną grupę składającą się z dwóch gwiazd zielonych, jedną składającą się z dwóch gwiazd czerwonych i jedną składającą się z dwóch zielonych i dwóch czerwonych.

W teorii oba te rozwiązania są zgodne z regułami i powinny zostać uznane. W praktyce zależy od panelu. Czasem zaakceptuje on tworzenie kilku dużych, a innym razem wielu mniejszych grup. To głównie z tego powodu ten typ łamigłówek jest bardzo nieintuicyjny i może sprawić ci sporo problemów.

Po rozwiązaniu zagadki przed wejściem skręć w lewo - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Po rozwiązaniu zagadki przed wejściem skręć w lewo. Zobaczysz pierwszy ze złożonych mostów w tej lokacji. Mostów jest kilka i zawierają różne zagadki, ale wszystkie posiadają ośmioramienne gwiazdy. Twoim celem jest zbudować z nich przejścia do wyższych poziomów, a potem do lasera. Każdy most zawiera od pięciu do ponad dziesięciu paneli o rosnącym stopniu trudności bądź więc gotów na możliwość zablokowania się przy jednym z nich.

Po zbudowaniu pierwszego mostu skręć w lewo - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Po zbudowaniu pierwszego mostu skręć w lewo. Poza podzieleniem gwiazdek na pary będziesz musiał poprowadzić ścieżkę po wyznaczonych odgórnie punktach.

Idź przed siebie - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Idź przed siebie. Kolejny zestaw zagadek zmusi cię do łączenia w pary gwiazdek oraz oddzielania od siebie kolorowych pól. W kolejnych zagadkach będzie rosła liczba, ale nie rodzaj elementów. Innymi słowy wciąż będziesz musiał łączyć gwiazdki o jednym kolorze i oddzielać od siebie pola tylko o dwóch kolorach.

To samo czeka cię przy kolejnym moście - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

To samo czeka cię przy kolejnym moście. Ten jednak wprowadzi do gry nową regułę. Jeśli na planszy znajduje się nieparzysta liczba gwiazdek, to jedna z nich musi być połączona z polem o odpowiednim kolorze. Innymi słowy jeśli na planszy znajdują się trzy białe pola, trzy czarne pola oraz biała gwiazdka, to biała gwiazdka musi znaleźć się w tym samym obszarze, co jedno z białych pól. Tylko jedno z białych pól, gdyż wciąż obowiązuje zasada łączenia gwiazdek w pary. Na potrzeby zadania białe pole będzie traktowane jako brakująca gwiazdka.

Dziewiąty panel z tej serii jest wyjątkowy - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Dziewiąty panel z tej serii jest wyjątkowy. Zawiera jeden punkt startowy, ale trzy końcowe. Dalszy most będzie budowany w kierunku punktu końcowego. Zagadka wciąż wymaga przestrzegania standardowego zestawu reguł, ale daje ci wybór.

Kierunek budowy mostu można zmienić w każdej chwili. Jeśli to zrobisz pozostałe elementy cofną się, a potem skierują we właściwym kierunku. Przestawieniu ulegną tylko te łamigłówki, które już rozwiązałeś. Jeśli zbudowałeś most na wprost, rozwiązałeś dwie łamigłówki a potem przestawiłeś go w prawo, miejsce zmienią tylko dwa panele. Pozostałe wciąż będą wymagały rozwiązania.

Wpierw poprowadź most przed siebie - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Wpierw poprowadź most przed siebie. Na końcu natrafisz na zagadkę ze strzałkami. Po jej rozwiązaniu cofnij się.

Przestaw most tak, by skierował się na prawo - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Przestaw most tak, by skierował się na prawo. Będzie ci to potrzebne w niedalekiej przyszłości.

Cofnij się do wejścia do lokacji i tym razem wybierz przejście w prawo - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Cofnij się do wejścia do lokacji i tym razem wybierz przejście w prawo. Po dłuższym marszu dojdziesz do kolejnego rozwidlenia. Wybierz przejście po lewej. Dotrzesz do zagadek wymagających łączenia w pary gwiazdek oraz posiadających elementy, jakie odkryłeś na bagnach. Część z nich będzie prosta, część wymagająca obracania. Zwróć uwagę na kolory klocków, gdyż nie zawsze trafisz na parzystą liczbę gwiazdek.

Gdy dotrzesz do rozwidlenia, skieruj most prosto - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Gdy dotrzesz do rozwidlenia, skieruj most prosto.

Na końcu znajdziesz zagadkę ze strzałkami - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Na końcu znajdziesz zagadkę ze strzałkami.

Cofnij się do rozwidlenia - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Cofnij się do rozwidlenia. Tym razem czeka cię oddzielanie par gwiazdek o dwóch i więcej kolorach. Na szczęście to jedyne utrudnienie.

Gdy dotrzesz do pierwszego rozwidlenia, skieruj most prosto - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Gdy dotrzesz do pierwszego rozwidlenia, skieruj most prosto.

Przy drugim rozwidleniu skieruj je w prawo - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Przy drugim rozwidleniu skieruj je w prawo.

Tym sposobem dotrzesz do prostej łamigłówki otwierającej skrót lądowy - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Tym sposobem dotrzesz do prostej łamigłówki otwierającej skrót lądowy. Ta łamigłówka ma dwa rozwiązania, ale tylko drugie odblokuje most. Musisz tak ją rozwiązać, by zapalone zostały oba kable.

Po otworzeniu skrótu przestaw oba rozwidlenia w taki sposób, by most skierował się dwa razy w lewo - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Po otworzeniu skrótu przestaw oba rozwidlenia w taki sposób, by most skierował się dwa razy w lewo. Przejdź po niej do budynku z panelem.

Po przestawieniu przycisku otworzą się drzwi w budynku naprzeciw - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Po przestawieniu przycisku otworzą się drzwi w budynku naprzeciw. Drzwi będą otwarte przez krótki czas. Dlatego oba mosty przestawione zostały tak, żebyś mógł dostać się do środka tak szybko, jak to możliwe. W innym wypadku musiałbyś biec naokoło i prawdopodobnie nie zmieściłbyś się w przedziale czasowym.

W środku uruchom laser - Domki na drzewach - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

W środku uruchom laser. Jeśli drzwi się zamkną, otwórz je z pomocą przycisku po lewej. Po aktywacji lasera wróć do pierwszego przycisku. Z pomocą schodów zejdź na dół. Trafisz do wejścia.