Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Witness - poradnik do gry

The Witness - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Świątynia słońca - Solucja The Witness The Witness poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 5 marca 2019

Rozdział ten zawiera opis przejścia etapu w The Witness jakim jest świątynia słońca. Jeśli szukasz rozwiązań konkretnych zagadek, to zajrzyj do dedykowanego im rozdziałowi. Tutaj opisany został jedynie sposób jak poruszać się po danym etapie oraz na jakich mechanikach opierają się łamigłówki.

Świątynia znajduje się na lewo od wejścia na skałę - Świątynia słońca - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Świątynia znajduje się na lewo od wejścia na skałę. Znajdziesz ją w centrum niewielkiej pustyni.

W świątyni znajduje się kilka zestawów łamigłówek, podobnie jak w poprzednich lokacjach połączonych kablem - Świątynia słońca - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

W świątyni znajduje się kilka zestawów łamigłówek, podobnie jak w poprzednich lokacjach połączonych kablem. Każdy kolejny zestaw znajduje się o jeden poziom niżej od poprzedniego, jednak w celu rozwiązania wszystkich należy skorzystać ze światła oraz odpowiedniego ustawienia względem nich. Na pierwszy rzut oka pierwszy panel jest niemożliwy do rozwiązania. Wystarczy jednak, że się od niego odsuniesz, a słońce pokaże ci prawidłowe rozwiązanie. Mimo wielu punktów początkowych i końcowych oraz okrągłej budowy większość zagadek z powierzchni okaże się bardzo prosta.

Na powierzchni spotkasz się z kilkoma utrudnieniami. Pierwszym z nich będzie cień rzucany przez niektóre obiekty, który w kilku sytuacjach zmusi cię do zgadywania. Drugim będzie wysokość. Na niektóre panele będzie musiał spojrzeć z dołu, na inne z góry. Co gorsza jeden z nich będzie stale w ruchu, co zmusi cię do szybkiego wejścia na górę i spojrzenia na niego z odpowiedniej perspektywy. Na szczęście z pomocą przycisku możesz zmienić kierunek obrotu, który zresztą nie jest zbyt szybki. Obracanie paneli jest możliwe w w przypadku więcej, niż jednej łamigłówki.

Po rozwiązaniu wszystkich zagadek zejdź na dół i otwórz drzwi - Świątynia słońca - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Po rozwiązaniu wszystkich zagadek zejdź na dół i otwórz drzwi.

Na pierwszy poziomie podziemi również będziesz musiał skorzystać ze światła - Świątynia słońca - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Na pierwszy poziomie podziemi również będziesz musiał skorzystać ze światła. Tym razem łamigłówki są tylko trzy, a źródło światła stanowią trzy lampy. Możesz zapalić tylko jedną naraz, więc bądź przygotowany na szkicowanie. Notes będzie szczególnie przydatny w przypadku ostatniej zagadki, gdyż lampy będą oświetlać tylko jej małe kawałki. Bez szkicownika albo dobrej pamięci będziesz skazany na zgadywanie.

Na kolejnym poziomie perspektywa stanie się jeszcze ważniejsza - Świątynia słońca - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Na kolejnym poziomie perspektywa stanie się jeszcze ważniejsza. Zwróć uwagę na to, że każdy panel posiada swoje lustrzane odbicie. Musisz ustawić się w taki sposób, by nie tylko zobaczyć lustrzany panel, ale również kryjące się na nim rozwiązanie łamigłówki. Lustrzane odbicia pierwszych łamigłówek będą tak ustawione, że nie będziesz miał problemów z ich rozwiązaniem. Wystarczy, że odpowiednio się ustawisz. W przypadku kolejnych przygotuj się na notowanie. Przeszkadzać ci będą kolumny albo zbyt duża odległość między panelem i jego lustrzanym odbiciem, zmuszająca do ciągłej zmiany miejsca.

Na poziomie trzecim będziesz musiał wykorzystać nie tylko światło oraz ustawienie względem panelu, ale również poziom wody - Świątynia słońca - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Na poziomie trzecim będziesz musiał wykorzystać nie tylko światło oraz ustawienie względem panelu, ale również poziom wody. Po lewej i prawej znajdziesz parę kontrolek. Jedna z nich podnosi, druga obniża poziom wody.

Wraz z wodą zmieniać będziesz również wysokość lustrzanych odbić wszystkich paneli albo samych paneli - Świątynia słońca - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Wraz z wodą zmieniać będziesz również wysokość lustrzanych odbić wszystkich paneli albo samych paneli. Następnie z pomocą światła będziesz sprawdzał rozwiązania łamigłówek. Przygotuj się na to, że niektóre rozwiązania będą widoczne nie przed albo po, tylko w trakcie zmiany poziomu wody. Do tego jeden z paneli stanie się dla ciebie dostępny dopiero po jej obniżeniu. Na wszelki wypadek trzymaj notes w pogotowiu.

Na ostatnim poziomie reguły pozostają identyczne, rośnie tylko poziom trudności - Świątynia słońca - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Na ostatnim poziomie reguły pozostają identyczne, rośnie tylko poziom trudności. By poznać rozwiązanie kwadratowego panelu musisz użyć znajdującej się za nim kontrolki i zobaczyć jego lustrzane odbicie w odpowiednim momencie. Rozwiązania dla szerokich paneli odkryjesz dzięki odpowiedniemu ustawieniu się przed nimi.

Najwięcej problemów sprawi ci zagadka na szklanym panelu. Jej rozwiązanie poznasz po spojrzeniu na odbicie. Będzie wyglądało inaczej niż w poprzednich sytuacjach, ale szybko powinieneś odkryć prawidłową ścieżkę. Nie będziesz w stanie jej wprowadzić z powodu blokujących drogę desek. By rozwiązać tę łamigłówkę nie możesz stać przed panelem.

Po rozwiązaniu wszystkich zagadek skorzystaj z windy - Świątynia słońca - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Po rozwiązaniu wszystkich zagadek skorzystaj z windy. Po dotarciu na górę uruchomiony zostanie kolejny laser. Będzie skierowany w niewłaściwą stronę, ale nie martw się, wkrótce to naprawisz.

Po rozwiązaniu wszystkich łamigłówek przejdź do ruin przy plaży - Świątynia słońca - Solucja The Witness - The Witness - poradnik do gry

Po rozwiązaniu wszystkich łamigłówek przejdź do ruin przy plaży. Po prawej stronie zobaczysz schody prowadzące na plażę. Po lewej zauważysz drzwi. Blokują one dostęp do kolejnego kodu dostępu do filmu.