Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

King's Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry

King's Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne King's Quest - A Knight to Remember solucja poradnika

Ostatnia aktualizacja: 1 września 2016

Osiągnięcia, zakończenia i wybory

Napping on the Job

Pierwsze osiągnięcie. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Pierwsze osiągnięcie.

Przemierzając jaskinię pod studnią w pierwszym rozdziale gry, bardzo szybko natrafimy na łóżko stojące na ziemi. Jeżeli wejdziemy z nim w interakcję 3 razy z rzędu, to odblokujemy osiągnięcie na Steam: "Napping on the Job".

In The Mouth of Danger

Drugie osiągnięcie. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Drugie osiągnięcie.

W pierwszym rozdziale gry w czasie skradania się do legowiska smoka możemy ruszyć wprost do śpiącego potwora. Zostaniemy wtedy pożarci, a przy okazji uzyskamy osiągnięcie na Steam: "In The Mouth of Danger". Niestety taka akcja równa się także przymusowi powtarzania całej sekwencji od początku (rozpoczynamy rozgrywkę po przekroczeniu rzeki).

Co stanie się ze smokiem? - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Co stanie się ze smokiem?

Ponadto należy wspomnieć o zakończeniu 1 rozdziału rozgrywki. W momencie gdy zaatakuje nas smok, musimy wybrać jedno z trzech miejsc, w który strzelimy z łuku.

1. Jeżeli trafimy w oko potwora, ten da za wygraną z powodu odniesionych obrażeń. W końcowej scence zobaczymy go rannego.

2. Jeżeli trafimy w dzwon, smok zdezorientuje się i straci nami zainteresowanie. W końcowej scence zobaczymy go uwiązanego łańcuchem w jaskini.

3. Jeżeli trafimy w kołowrotek, uwolnimy stwora od łańcucha, który więzi go w jaskini. W ramach podzięki smok daruje nam życie. Jest to w sumie najlepsza opcja, która sprawia, że w czasie najbliższej scenki przerywnikowej pojawi się dodatkowa kwestia dialogowa. W końcowej scence zobaczymy go uwolnionego z więzów.

Unicorn Snack Food i A Secret Entrance

Trzecie i czwarte osiągnięcie. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Trzecie i czwarte osiągnięcie.

Na początku drugiego rozdziału gry spotkamy na swojej drodze zwariowanego handlarza. Jeżeli cztery razy z rzędu wybierzemy siekierę z ekwipunku, stojąc tuż przy jednorożcach kupca, zginiemy. W ten sposób uzyskamy osiągnięcie na Steam: "Unicorn Snack Food". Natomiast gdy obejdziemy zwierzęta z prawej strony, znajdziemy sekretną ścieżkę prowadzącą do jaskini. Niestety po chwili marszu zostaniemy zawróceni, gdyż ta przygoda nie ma związku z główną fabułą. W ramach nagrody dostaniemy osiągnięcie: "A Secret Entrance".

Warto wspomnieć, że w finałowej scence fabularnej ujrzymy wóz handlarza z takim kołem zapasowym, które mu przynieśliśmy, tzn.: czerstwym chlebem, tarczą albo stołem

A Prickly Situation

Piąte osiągnięcie. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Piąte osiągnięcie.

W trakcie przemierzania drogi pomiędzy miastem a wozem handlarza natrafimy na przejście zablokowane przez ostre korzenie, które prowadzi do studni. Jeżeli wejdziemy z nim w interakcję, dowiemy się, iż prawdopodobnie jest to studnia z poprzedniego rozdziału gry. Natomiast w przypadku wejścia wprost na korzenie od razu zginiemy, uzyskując przy okazji osiągnięcie na Steam: "A Prickly Situation".

Graham the Basilisk

Szóste osiągnięcie. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Szóste osiągnięcie.

W drugim rozdziale, gdy będziemy przeprawiać się przez rzekę, możemy swobodnie przejść po wodzie na drugą stronę (jest płytka). Co prawda dostaniemy się na brzeg, ale rozgrywka po chwili zawróci nas do punktu wyjścia. Ta akcja odblokowuje osiągnięcie: "Graham the Basilisk".

Horn Blower

Siódme osiągnięcie. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Siódme osiągnięcie.

W dowolnym momencie rozgrywki (ale dopiero po zaliczeniu testu rycerskości) możemy udać się do ogrodu usytuowanego przy mieście, a następnie ruszyć ścieżką w dół. W ten sposób dotrzemy do następnej lokacji i natrafimy tam na czerwony róg. Wchodzimy z nim w interakcję dokładnie 9 razy, aby odblokować osiągnięcie na Steam: "Horn Blower".

Froggy Throat

Ósme osiągnięcie. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Ósme osiągnięcie.

Jeżeli miniemy czerwony róg i ruszamy dalej ścieżką w dół, dotrzemy do stawu, przy którym rezyduje kilka żab. Jeżeli spróbujemy je złapać dokładnie 6 razy z rzędu, odblokujemy osiągnięcie na Steam: "Froggy Throat".

Misteak

Dziewiąte osiągnięcie - 1 krok. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Dziewiąte osiągnięcie - 1 krok.

Pod koniec drugiego rozdziału - gdy teren gry stanie się bardziej otwarty - będziemy mogli uzyskać tajne osiągnięcie. Musimy jednak zachować pewną kolejność, aby wszystko wyszło, jak należy. Gdy zdobędziemy mięso robiące za przynętę w ramach pułapki (lokacja na północny wschód od posągu), najpierw będziemy musieli wyjść z miasta tylnymi drzwiami, a następnie użyć steku, stojąc obok krzaków usytuowanych w lesie.

Dziewiąte osiągnięcie - 2 krok. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Dziewiąte osiągnięcie - 2 krok.

Dzięki temu zostaniemy pożarci przez wilka i przy okazji zdobędziemy osiągnięcie na Steam: "Misteak". Dopiero wtedy możemy udać się z mięsem do krzaków położonych na głównej drodze i zwabić nim borsuka (w tym momencie właśnie tracimy bezpowrotnie nasz stek i możliwość zdobycia opisywanego osiągnięcia przy wybraniu nieprawidłowej kolejności działań).

Purple Badger Don't Care

Dziesiąte osiągnięcie. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Dziesiąte osiągnięcie.

W czasie misji wykonywanej dla piekarza udamy się na pole piknikowe. Trzęsiemy stojącym tam drzewem, aby spadły z niego owoce, czyli potrzebne nam Starberries. Niestety jednocześnie naruszymy ul pełen pszczół, które natychmiast otoczą pobliski stół z jedzeniem. Używamy w tym miejscu fioletowego borsuka (włożyliśmy go wcześniej do kotła z mazią w sklepie alchemicznym), jednak nie odstraszy on agresorów. Mimo to uzyskamy osiągnięcie na Steam: "Purple Badger Don't Care".

That's The Ticket

Jedenaste osiągnięcie - 1 sposób. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Jedenaste osiągnięcie - 1 sposób.

Po ukończeniu testu rycerskości mapa rozgrywki stanowczo zmniejsza swój liniowy charakter. Wtedy też możemy zrealizować wiele zadań bez przymusu trzymania się konkretnych wytycznych. Jeżeli w pierwszej kolejności ruszymy na poszukiwania Achaki, to w finałowym momencie wątku nasz wybór będzie miał pewne znaczenie. W przypadku zaatakowania smoka uzyskamy oko, które następnie zostanie zaliczone w ramach turniejowego testu. Natomiast jeśli postanowimy uciec, zostaniemy z niczym (dopiero na powierzchni Manny podaruje nam oko w czasie scenki przerywnikowej). W obu przypadkach Achaka zginie.

Jedenaste osiągnięcie - 2 sposób. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Jedenaste osiągnięcie - 2 sposób.

Sprawa będzie wyglądać inaczej, gdy najpierw załatwimy zlecenie dla trolla Olfiego. Dzięki jego pomocy również możemy pomyślnie przejść opisywaną konkurencję. Wystarczy podejść do rogu, który stoi obok mostu przy głównej arenie, a następnie wybrać z ekwipunku Olfie's horn mouthpiece. Dzięki temu wezwiemy trolla, który pokaże organizatorom swoje oczy. Jeżeli konkurencje mamy już za sobą i dopiero idziemy na wyprawę z Achaką, wybór związany ze smokiem staje się bezsensowny, gdyż nie wiąże się z niczym, co mogłoby mieć wpływ na dalszą rozgrywkę (rycerz zginie tak czy inaczej).

Jedenaste osiągnięcie - 3 sposób. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Jedenaste osiągnięcie - 3 sposób.

Ewentualnie przed realizacją zadania dla Olfiego oraz pójściem na wyprawę z Achaką możemy przynieść dynię oraz 1 złotą monetę do alchemików w mieście, a następnie otrzymaną latarnię zanurzyć w kotle z dziwną substancją. Dzięki tej akcji przedmiot zyska fioletową barwę i upodobni się do oka bestii. W ten sposób będziemy mogli pokazać go strażnikom i pomyślnie zdać konkurencję. W przypadku wybrania tej ścieżki zostaniemy bez grosza i możliwości kupna ciasta dla trolla (ukończenie zadania odblokowuje dalszy wątek fabularny). Aby zdobyć monetę, będziemy musieli wykorzystać lampę do oświetlenia sobie drogi w jaskini położonej na północny wschód od lokacji z posągiem (etap został opisany w 5 rozdziale materiału w zakładce: "Ratowanie Triumpha").

Scenka fabularna po ukończeniu gry będzie zawierała bardzo subtelne zmiany, wynikające z tego, które oko pokazaliśmy organizatorom turnieju: oko smoka (ścieżka odwagi - Bravery), oko Olfiego (ścieżka współczucia - Compassion), latarnia przypominająca oko (ścieżka mądrości - Wisdom). Niezależnie od naszego wyboru finalnie zdobędziemy osiągnięcie: "That's the Ticket".

Dead End Dancer

Dwunaste osiągnięcie. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Dwunaste osiągnięcie.

W trakcie przemierzania jaskini wraz z Achaką natrafimy na rozwidlenie dróg. Jedna ścieżka prowadzi wprost do zagłębiania, druga natomiast przemienia się w bardzo długi korytarz. Ruszamy nim, pomimo tego że narrator będzie nas notorycznie zawracał. Jeśli dojdziemy na skraj półki skalnej i zatrzymamy się tam na chwilę, nasz bohater zatańczy. Ta akcja poskutkuje uzyskaniem osiągnięcia na Steam: "Dead End Dancer". Rozgrywka automatycznie przeniesie nas teraz do miejsca, w którym znaleźlibyśmy się po wybraniu pierwszego przejścia.

Opening Knight

Trzynaste osiągnięcie. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Trzynaste osiągnięcie.

Gdy Achaka uwolni nas z pułapki, podchodzimy do drzwi i przeciskamy się na drugą stronę przez niewielką furtkę. Teraz czeka na nas skomplikowany mechanizm, złożony z lin, tarcz oraz stojaków na broń. Jeżeli spróbujemy wrócić tą samą drogą trzy razy z rzędu, zdobędziemy osiągnięcie na Steam: "Opening Knight".

Strong Minded

Czternaste osiągnięcie. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Czternaste osiągnięcie.

Gdy wygramy z Acornem konkurencję Duel of Strength, uzyskamy osiągnięcie na Steam: "Strong Minded". Dokładny opis walki znajduje się w 4 rozdziale poradnika.

Fast Feather

Piętnaste osiągnięcie. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Piętnaste osiągnięcie.

Jeżeli wygramy z Whisperem konkurencję o nazwie Duel of Speed, to uzyskamy osiągnięcie na Steam: "Fast Feather". Dokładny opis wyścigu znajduje się w 5 rozdziale.

Helping Hat

Szesnaste osiągnięcie. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Szesnaste osiągnięcie.

W grze funkcjonuje specjalne osiągnięcie o nazwie "Helping Hat", które uzyskamy po ukończeniu finałowego etapu, jeżeli zrealizowaliśmy uprzednio konkretne zadania dla mieszkańców miasta:

1. Za każdym razem przy wychodzeniu z miasta tylnym przejściem zamykaliśmy za sobą wrota.

2. Uratowaliśmy pole piknikowe, wyrzucając w przepaść ul za pomocą kija do zbierania owoców.

3. Przynieśliśmy parze alchemików dwa składniki: A snoozing leaf oraz żabę.

W ostatniej scence fabularnej po zakończeniu rozgrywki zobaczymy mieszkańców miasta w nieco innych sytuacjach w zależności od podjętych wyborców:

1. Jeżeli spełniliśmy warunek, Maya będzie szczęśliwa, a jeśli nie - smutna.

2. Jeżeli spełniliśmy warunek, piekarz będzie szczęśliwy, a jeśli nie - użądlony przez pszczoły.

3. Jeżeli spełniliśmy warunek, alchemicy będą mieli białe zęby, a jeśli nie - żółte.

Ponadto warto zwrócić uwagę na kwestię przedmiotów, które oferowali nam przy finałowym starciu z Mannym. Ta osoba, od której kupiliśmy broń do walki, nie będzie posiadała tego przedmiotu na końcowym nagraniu.

The End?

Siedemnaste osiągniecie. - Osiągnięcia, zakończenia i wybory | Informacje wstępne - Kings Quest - A Knight to Remember - poradnik do gry
Siedemnaste osiągniecie.

Ostatni achievement uzyskamy, przechodząc cały wątek fabularny w 1 epizodzie gry. Po wygraniu finałowej walki z Mannym, uaktywni się końcowa scenka przerywnikowa. Teraz dostaniemy osiągnięcie na Steam: "The End?"