Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization: Beyond Earth - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Doktryny | Podstawy rozgrywki | Sid Meier's Civilization Beyond Earth poradnik Sid Meier's Civilization: Beyond Earth

Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019

Doktryna to zespół zasad, które wyznaje twoje społeczeństwo - Doktryny | Podstawy rozgrywki | Sid Meiers Civilization Beyond Earth - Sid Meiers Civilization: Beyond Earth - poradnik do gry

Doktryna to zespół zasad, które wyznaje twoje społeczeństwo. Zasady te dotyczą wielu podstawowych aspektów gry, takich jak nastawienie obcych, wygląd i zachowanie wojsk czy wygląd miast. Wpływa także na całe społeczeństwo, na jego kształt oraz wyznacza ogólny kierunek kolonii.

Zwykle podczas gry zdobędziesz kilkanaście-kilkadziesiąt punktów doktryny i prawie na pewno będą to punkty należące do różnych ścieżek. Warto je mieszać, gdyż początkowe bonusy każdej z doktryn są bardzo użyteczne. Jest praktycznie niemożliwie grać tak, by nie zdobyć punktu innej doktryny niż preferowana (gratuluję wytrwałości tym, którzy próbują), gdyż wiele użytecznych technologii dla rozwoju kolonii jest premiowana gratisowym punktem jakiejś doktryny, na przykład technologia Biologia Obcych daje gratisowo punkt do doktryny Harmonii i nie można go "nie przyjąć".

Punkty doktryny zdobywa się na wiele sposobów. Podstawowym jest wspomniany rozwój technologiczny - w sieci jest wiele technologii oznaczonych odpowiednimi symbolami. Na drugim miejscu plasują się zadania, dające czasem darmowe punkty określonej doktryny.

Punkty doktryny można także zdobyć podczas ekspedycji (bardzo rzadko) oraz podczas rozwoju kulturalnego, zapełniając jeden z bonusów w drugim wierszu.

Kiedy zdobędziesz 3-4 punkty w jakiejś doktrynie stanie się ona dominująca i twoje miasta zaczną nabierać odpowiedniego wyglądu. Druga w kolejności doktryna stanie się drugorzędną i także w mniejszym stopniu będzie mieć wpływ na wygląd miast.

Ścieżka Czystości

W doktrynie Czystości dominuje maksyma: Humanizm nade wszystko. Nie spotkasz tu więc żadnych mechów bojowych, a każde obce stworzenie jest natychmiast eliminowane. Jednostki będą posiadały proporce i inne oznaczenia kojarzące się z minionymi epokami na Ziemi a budownictwo zacznie przypominać standardowe budynki i wieżowce.

  • 1 punkt - Obcy nie będą atakować pól z Odkrywcami. Wartościowy bonus, pozwalający na szybką eksplorację otaczających terenów. Pozwala także chronić niektóre jednostki np. Pionierów w drodze do miejsca docelowego jeśli przemieszczamy taką jednostkę razem z Odkrywcą po tych samych polach.
  • 3 punkty - Jednostki wojskowe zyskują 20 siły i 20 obrony, kiedy walczą z Obcymi. Nie jest to jakiś imponujący bonus, lecz zawsze się przyda, gdy nawinie się coś pod lufę.
  • 6 punktów - dodatkowe 2 pola zasięgu satelitarnego we wszystkich miastach. Mało imponujący bonus, chyba że masz dużo satelitów na orbicie.
  • 8 punktów - Gratisowe 4 sztuki Szybującego Kamienia. Ten surowiec jest podstawowy przy konstruowaniu jednostek i budynków doktryny Czystości.
  • 11 punktów - Tajni agenci we wrogich miastach mogą wykonać operację Brudna Bomba. Brudna bomba wywołuje panikę i znacznie zmniejszy populacje miasta.
  • 13 punktów - Po zbadaniu odpowiedniej technologii zezwala na wybudowanie Bramy Eksodusu, umożliwiającej Zwycięstwo Ziemi obiecanej.

Ścieżka Supremacji

Supremacja to rozwój człowieka w jednym tylko celu - dominacji nad innymi gatunkami, nie ważne czy obcymi czy swoim własnym. Po jakimś czasie mechy i cyborgi zastąpią regularne wojsko a ciemne iglice zastąpią kolonialne zabudowania.

  • 1 punkt - Odkrywcy mogą przeprowadzić jedną Ekspedycję więcej. Bardzo dobry bonus na początek, gdyż wtedy znajdujesz dużo elementów otoczenia, na których możesz prowadzić ekspedycje.
  • 3 punkty - Drogi i Kolej nie potrzebują Energii do działania. Ten bonus jest najpotężniejszy ze wszystkich początkowych i polecany jest każdemu graczowi, jeśli tylko łączy swoje miasta drogami i koleją.
  • 6 punktów - Wokół odkrytych przez ciebie złóż Firaksytu pojawia się zasięg orbitalny. Dzięki temu można spróbować zaatakować wrogów z nieznaną im dotąd szybkością i precyzją.
  • 8 punktów - 4 dodatkowe jednostki Firaksytu gratis. To podstawowy surowiec Supremacji.
  • 11 punktów - Tajni agenci mogą wykonywać misję Sabotaż, która powoduje zniszczenie ulepszeń na polach okalających wrogie miasto.
  • 13 punktów - Po wykonaniu odpowiednich badań daje możliwość wybudowania cudu Bramy Wyzwolenia, pozwalającej na zwycięstwo Wyzwolenia.

Ścieżka Harmonii

Jeśli stwierdzisz, że życie na obcej planecie jest tak fascynujące, że chciałbyś zaznać jego sielskiego życia, pomoże ci w tym Harmonia. Harmonici modyfikują swoje ciała tak by coraz lepiej wtopić się w tło i po jakimś czasie twoi żołnierze będą galopować po obcych polach na Drapieżnicach jak na rumakach a miasta zaczną przypominać okoliczne lasy i góry.

  • 1 punkt - Obca fauna wraca do stanu uspokojenia dwa razy szybciej. Nie jest to jakiś potężny bonus, gdyż na początku i tak raczej nie będziesz starał się raczej nie strzelać do obcych.
  • 3 punkty - Jednostki otrzymują 5 punktów mniej obrażeń od Miazmy. Przydatny bonus nawet dla osób nie grających w stylu Harmonii.
  • 6 punktów - Jednostki leczą 5 punktów obrażeń na turę w Miazmie. Ciekawy bonus dla Harmonii, wiążący się z głębokim wejściem na tą ścieżkę.
  • 8 punktów - 4 jednostki Ksenomasy, podstawowego surowca Harmonii, gratis.
  • 11 punktów - Tajni agenci mogą wykonywać specjalną operację - Wezwanie czerwi. Operacja ta powoduje nagłe i szybkie pojawienie się dużej liczby wrogich obcych wokół miasta.
  • 13 punktów - Po wynalezieniu odpowiednich technologii umożliwia zbudowanie Kwiatu Umysłu - specjalnego budynku, który pozwala na Zwycięstwo Transcendensji.