Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Rome II - Cezar w Galii - poradnik do gry

Total War: Rome II - Cezar w Galii - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki | Frakcje - Nerwiowie poradnik Total War: Rome II - Cezar w Galii

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki

Zwycięstwo militarne

1 - Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki | Frakcje - Nerwiowie - Total War: Rome II - Cezar w Galii - poradnik do gry
  • Utrzymać kontrolę nad 6 prowincjami, w tym: Germania Inferior, Silva Nigra, Gergovia, Insubria, Liguria, Narbonensis
  • Opanować 28 osad
  • Utrzymywać 80 oddziałów

Pierwsze kroki

Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek działania militarne musimy przyjrzeć się aktualnej sytuacji - Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki | Frakcje - Nerwiowie - Total War: Rome II - Cezar w Galii - poradnik do gry

Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek działania militarne musimy przyjrzeć się aktualnej sytuacji. Jedyne przyjaźnie nastawione do nas plemię to Atrebatowie - już od samego początku gry posiadamy z nimi umowę handlową i pakt o nieagresji. Proponuję teraz skupić się na Morynach. Zaproponujmy im pakt o nieagresji oraz umowę handlową (w razie, gdyby odmówili możemy ofiarować im niewielką daninę) - w ten sposób zabezpieczymy nasze zachodnie granice. Czas ruszyć na wschód. Znajdują się tutaj Eburonowie, którzy mają traktat militarny z Trewerami. Jako, że frakcja ta jest do nas nastawiona neutralnie, lecz jest zarówno ekspansywna jak i podstępna powinniśmy ich jak najszybciej wyeliminować z gry.

Po wypowiedzeniu wojny powinniśmy jak najszybciej wyruszyć naszą armią na wschód, zrekrutować oddziały najemne i uderzyć na miasto przeciwnika. Zdobywając Atuatuca opanujemy całą Germania Inferior a tym samym będziemy mogli skorzystać z edyktu już w pierwszej turze gry! W tym przypadku możemy wykorzystać migrację, aby zwiększyć przyrost naturalny prowincji. Później zmienimy ją na chleb i igrzyska lub zbieranie trybutu.

Zdobycie Atuatuca pozwoli nam na skorzystanie z edyktów w prowincji Germania Inferior. - Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki | Frakcje - Nerwiowie - Total War: Rome II - Cezar w Galii - poradnik do gry
Zdobycie Atuatuca pozwoli nam na skorzystanie z edyktów w prowincji Germania Inferior.

Kolejnym krokiem będzie inwazja na południe, na Treverorum, aby wyłączyć Trewerów z gry. W międzyczasie przygotujmy w naszej stolicy drugą armię, która będzie tymczasowo stanowiła obronę przed ekspansywnymi zapędami Suessjonów. Po zdobyciu południowej prowincji możemy uderzyć na osamotnionych Remów - jako, że nie posiadają oni sojuszników, nie powinni stanowić oni żadnego wyzwania. Ostatnim krokiem będzie pokonanie Suessjonów oraz przygotowanie się do starcia z ich sojusznikiem. W międzyczasie nasza pierwsza armia może uderzyć na Mediomatryków (znajdujących się na południu) - jest to kolejna frakcja nie posiadająca przyjaciół. Po zdobyciu pełnej kontroli nad Arduenna Silva będziemy mogli ukierunkować tę prowincję na produkcję wojska.

Kolejnym krokiem powinno być pokonanie Germanów w Silva Nigra a następnie powolne rozciąganie naszych wpływów na zachód. Cel naszej kampanii znajduje się na południu, za linią Alp. Podbicie Helvetii zajmie nam dużo czasu; proponuję ominąć Alpy od zachodu i nie brnąć ciasnym, górskim przesmykiem - walka tam jest bardzo utrudniona a tempo przemarszu wojsk znacznie spowolnione.

W celu podboju Insubrii i Ligurii będziemy potrzebowali przynajmniej 3 doświadczone armie. Gdy współczynnik imperium osiągnie maksimum Rzym przyśle kilka legionów - wylądują one w Genui, stąd musimy być gotowi na pokonanie ich. Po zdobyciu tych dwóch prowincji nie pozostaje nam nic innego jak ruszyć na zachód do Narbonensis i Gergovii, aby ukończyć kampanię.

Północno-zachodnia Galia nie ma dla nas żadnego znaczenia, lecz jeśli lokalne plemiona zrobią się zbyt agresywne konieczna może stać się wyprawa militarna na ich ziemie.