Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Rome II - Cezar w Galii - poradnik do gry

Total War: Rome II - Cezar w Galii - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki | Frakcje - Swebowie poradnik Total War: Rome II - Cezar w Galii

Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki

Zwycięstwo militarne

1 - Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki | Frakcje - Swebowie - Total War: Rome II - Cezar w Galii - poradnik do gry
  • Utrzymać kontrolę nad 6 prowincjami, w tym: Silva Nigra, Germania Inferior, Senonia, Insubria, Liguria, Narbonensis
  • Opanować 28 osad
  • Utrzymywać 80 oddziałów

Pierwsze kroki

Początek kampanii Swebów jest znacznie trudniejszy niż w przypadku pozostałych frakcji - Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki | Frakcje - Swebowie - Total War: Rome II - Cezar w Galii - poradnik do gry

Początek kampanii Swebów jest znacznie trudniejszy niż w przypadku pozostałych frakcji. Pomimo posiadania dwóch sojuszników jesteśmy otoczeni przez nieprzyjaźnie nastawionych do nas sąsiadów, a znacznie silniejszy od nas Rzym jest oddzielony od nas zaledwie jedną prowincją (którą dosyć często przejmie on w pierwszych turach gry).

Jako, że grę rozpoczynamy w stanie wojny z Sekwanami powinniśmy skorzystać z nadarzającej się okazji i uderzyć na nich. W tym celu w regionie Rauricum tworzymy druga armię, a następnie ustawiamy ją, wraz z istniejącą, na granicy regionu Vesontio. Od razu rekrutujemy 3 oddziały piechoty a po wykonaniu pozostałych zadań (produkcja, technologia) kończymy turę. Teraz musimy nająć wojska najemne, uderzyć na stolicę Sekwanów i przejąć ją w pierwszym ataku. Nie jest to łatwe zadanie, ale wykonanie go zaowocuje pełną kontrolą nad prowincją Maxima Sequanorum a tym samym pozwoli nam skorzystać z edyktów.

W następnej turze, po zrekrutowaniu najemników obie te armie uderzą na Vesontio. - Warunki zwycięstwa i pierwsze kroki | Frakcje - Swebowie - Total War: Rome II - Cezar w Galii - poradnik do gry
W następnej turze, po zrekrutowaniu najemników obie te armie uderzą na Vesontio.

Kolejne kroki niestety zależą już od działań Celtów i od tego, jak potoczą się rozmowy dyplomatyczne w regionie. Konieczne będzie nie tylko nieustanne utrzymywanie wojska w świeżo zdobytej prowincji (jako obronę przed Helwetami), lecz również pomoc naszym sojusznikom w walce z Trewerami i Mediomatrykami. Proponuję zachować dwie armie w obrębie Maxima Sequanorum, a w Uburzis stworzyć trzecią i wyruszyć nią na północ w kierunku prowincji Arduenna Silva. Celem naszej mini-kampanii wojennej jest zdobycie prowincji Germania Inferior, lecz nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy w międzyczasie dokończyli podboju Arduenna Silva.

Armie, które pozostawiliśmy w celu obrony Maxima Sequanorum możemy wykorzystać do atakowania osad naszych zachodnich i południowych sąsiadów. Najazdy przeprowadzone w zimie są szczególnie skuteczne, gdyż śnieg zablokuje ruchy wojsk przeciwnika pozwalając nam na łatwe wybieranie celów. Nie polecam jednak zbyt szybkiego rozwoju na zachód i południe, gdyż nasze odizolowane osady staną się bardzo łatwym celem dla naszych przeciwników - najlepiej dokonywać wypraw łupieżczych w celu wzbogacenia się, zwiększenia poziomu doświadczenia naszych oddziałów oraz regularnego osłabiania naszych sąsiadów.

Gdy zdobędziemy Germania Inferior, Arduenna Silva oraz Maxima Sequanorum możemy pokusić się o założenie konfederacji z Nemetami i Wangionami - dzięki temu przejmiemy całą prowincję Silva Nigra. Teraz możemy uderzyć na Silva Carbonaria a stamtąd na Sennonię. Po zabezpieczeniu zachodniej granicy naszego państwa powinniśmy skupić się na południu: Helvetii, Insubrii i Ligurii. Teraz nie pozostaje nam nic innego jak ruszyć do Narbonensis celem zakończenia kampanii.