Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry

Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jak odnajdywać i zabijać smoki w Dragon Age Inkwizycja? | Pytania i odpowiedzi poradnik Dragon Age: Inkwizycja

Jak odnajdywać i zabijać smoki?

Walka ze smokiem do łatwych nie należy - nie zapominaj o rannych towarzyszach - Jak odnajdywać i zabijać smoki w Dragon Age Inkwizycja? | Pytania i odpowiedzi - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Walka ze smokiem do łatwych nie należy - nie zapominaj o rannych towarzyszach

Smoki to najpotężniejsi bossowie w grze. W grze zawarto w sumie 10 smoczych przeciwników. Znajdziesz ich w kilku miejscach wskazanych na mapach lokacji, najczęściej w obszarach na krawędziach map. Sugerowany minimalny poziom do rozpoczęcia walki, w której masz wysokie szanse odnieść sukces to o 2 poziomy wyższy niż poziom bestii (jednakże zależy to od umiejętności gracza, wyposażenia, składu drużyny itp.). Większość smoków można wyzwać do walki już od początku gry zbliżając się do ich siedziby, niektóre jednak są dostępne w powiązaniu z questami. Walki są trudne i mogą trwać od 5 do 20 minut, najczęściej jednak wynagrodzenie jest godziwe - każdy smok posiada przynajmniej jeden legendarny przedmiot.

Do walki ze smokami należy się dobrze przygotować. Dobrze przed prawdziwą walką przeprowadzić mały rekonesans - zobaczyć arenę i rozpoznać typ smoka. Wygląd areny (jama lub wolne powietrze) ustali, czy smok będzie latał nad ziemią oraz będziesz wiedzieć, czy znajdziesz przeszkody, za którymi możesz się schować. Typ smoka, to rodzaj jego ataków - jeśli atakuje ogniem, to wyposaż broń w runę z obrażeniami od lodu (u maga również tego typu zaklęcia) i przeciwnie, jeśli atakuje kulami lodu.

Osłony to nie wszystko - przez niektóre smok przechodzi jak przez masło - Jak odnajdywać i zabijać smoki w Dragon Age Inkwizycja? | Pytania i odpowiedzi - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Osłony to nie wszystko - przez niektóre smok przechodzi jak przez masło

W przygotowaniach należy przede wszystkim pamiętać o miksturach. Członków drużyny najlepiej dobierz tak, aby mieć jak najwięcej osób atakujących z dystansu. Dobrym wyborem są magowie, którzy atakować będą czarami o przeciwnym żywiole niż żywioł smoka, oraz jeden supporter, mag z czarami z grupy Duch: Bariera i Ocucenie.

W walce najlepiej na początek ustawić się w trybie taktycznym w jednej łukowatej linii, ponieważ większość jego ataków to ataki obszarowe, a warto nie utrzymywać dużych odległości między postaciami, by móc pospieszyć na ratunek w sytuacjach krytycznych. Smoka można atakować w dowolną kończynę lub w paszczę. Nie ma to większego znaczenia, jednak jeśli wielokrotnie zadasz silne obrażenia w jeden element smok może zatrzymać atak wijąc się z bólu.

Smoki posiadają następujące umiejętności:

  • atak łapą/gryzienie/atak w tył ogonem - tylko postacie będące w pobliżu,
  • zianie ogniem/lodem - obszarowo, tylko przy smoku,
  • ognista/lodowa kula - wystarczy unik w bok lub podskok,
  • podmuch wiatru ściągający w stronę wroga - należy schować się za obiektem, by uniknąć obrażeń,
  • wybuch ognia w miejscu przebywania - po ukazaniu się kręgu szybko zmienić miejsce,
  • aktywacja pancerza - sam nie zniknie, musisz go zniszczyć - dodatkowy pasek nałożony na pasek zdrowia
  • wzlot - smok unosi się do góry i krąży kilkukrotnie ziejąc i miotając kulami,
  • ogłuszenie i przyzwanie posiłków - podczas ogłuszenia na kilka sekund stoisz w bezruchu, a następnie przybywają średnio 3 małe Smoczęta pomagające w walce bossowi - tą zdolność aktywuje dopiero, gdy ma połowę paska zdrowia.

Lista smoków

W poniższej tabeli znajduje się zestawienie wielkich smoków, które możesz odnaleźć i zabić. Szczegółowe informacje na temat lokalizacji poszczególnych smoków odnajdziesz na mapach w poradniku atlas świata.

NAZWA SMOKA

MIEJSCE POBYTU SMOKA

Northern Hunter

Crestwood

Highland Ravager

Emprise du Lion

Hivernal

Emprise du Lion

Kaltenzahn

Emprise du Lion

Sandy Howler

Syczące Pustkowia (The Hissing Wastes)

Greater Mistral

Szmaragdowe Mogiły (Emerald Graves)

Gamoran Stormrider

Święte Równiny (Exalted Plains)

Vinsomer

Wybrzeże Sztormów (The Storm Coast)

Abyssal High Dragon

Zachodnie Podejście (The Western Approach)

Ferelden Frostback

Zaziemie (The Hinterlands)