Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry

Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Stany (Status Effects) w Dragon Age Inkwizycja | Walka poradnik Dragon Age: Inkwizycja

Stany (Status Effects)

Uaktywnianie się poszczególnych stanów może mieć znaczący wpływ na przebieg bitwy - Stany (Status Effects) w Dragon Age Inkwizycja | Walka - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Uaktywnianie się poszczególnych stanów może mieć znaczący wpływ na przebieg bitwy

Wygrywanie potyczek w Dragon Age: Inkwizycji nie polega jedynie na obserwowaniu pasków zdrowia, wytrzymałości (staminy) oraz many uczestników walk, albowiem na to jak sojusznicy oraz wrogowie zachowują się i radzą sobie na polu bitwy mają także istotny wpływ stany (Status Effects) w jakie mogą zostać wprowadzeni. Do uaktywnienia się danego stanu może na przykład dojść w wyniku skorzystania z określonej umiejętności lub czaru i może on dosięgnąć zarówno członków drużyny jak i siły wroga (w obu przypadkach działanie może mieć pozytywny lub negatywny charakter).

Poniższe zestawienie prezentuje najważniejsze stany z jakimi ma się do czynienia w trakcie gry:

  • Barrier (Bariera) oraz Guard (Obrona) - Stany te otaczają daną postać dodatkowymi barierami, które ochraniają ją przed utratą punktów życia. Jeżeli przeciwnik broni się w taki właśnie sposób to korzystaj z umiejętności oraz czarów cechujących się podwyższoną skutecznością w osłabianiu tego typu dodatkowych ochron, dzięki czemu zostaną one jak najszybciej zniszczone. Przy okazji warto dodać, że aktywny stan Guard uniemożliwia ogłuszenie oraz powalenie postaci.
  • Chilled (Wychłodzenie) oraz Slowed (Spowolnienie) - Stany te powiązane są w głównej mierze z zaklęciami lodowymi, pozwalając na spowolnienie ruchów wybranych uczestników walk. Staraj się powstrzymywać wrogów przede wszystkim przed spowalnianiem wojowników z Twojej drużyny. Jeśli zamierzasz z kolei spowalniać siły wroga to wybieraj zawsze najsilniejszych przeciwników, tak by skutecznie obniżać ich skuteczność na polu bitwy.
  • Confused (Zdezorientowanie) - Stan ten sprawia, że dana postać zaczyna atakować swoich pobratymców. Dobrze jest korzystać z powiązanych z nim umiejętności i czarów szczególnie w tych bitwach, w których do pokonania są duże grupy przeciwników. Wprowadzenie zamieszania w szeregach wroga pozwoli ci bowiem łatwiej zaplanować kolejne ataki.
  • Disabled (Wyłączenie z walk) - To grupa stanów, których działanie polega na tymczasowym "usunięciu" danej postaci z możliwości prowadzenia walk. Może się tak stać gdy dana postać zostanie np. zamrożona, uśpiona, ogłuszona czy sparaliżowana. Jeśli jest to Twój sojusznik to próbuj go z pomocą magów z drużyny oraz odpowiednich mikstur "wybudzić ze snu". Jeśli natomiast omawiany stan dosięgnął jakiegoś przeciwnika to możesz zachować się na dwa sposoby - zaataakować go i wykorzystać to, że jest bezbronny lub (gdy atak na wroga może go przywrócić do pełni sił) wykorzystać zdobytą przewagę i zacząć atakować innych wrogów.
  • Immunity (Niewrażliwość) - To grupa stanów, których działanie polega na dysponowaniu całkowitą odpornością na określone ataki. Może tu być np. mowa o odporności na powalenia na ziemię, ogłuszenia, próby uśpienia czy określone żywioły. Walcząc z przeciwnikami warto zawsze przeglądać dane na ich temat w trybie taktycznym i całkowicie unikać stosowania ataków związanych z ich odpornościami.
  • Knocked Down (Powalenie na ziemię) - Stan ten doprowadza do przewrócenia danego uczestnika walk. Postać ta jest wtedy bezbronna i potrzebuje zazwyczaj kilku sekund żeby wstać z powrotem na nogi. Jeżeli przewrócony został Twój sojusznik to ochraniaj go zanim powróci do pełni sił. Jeśli to z kolei przeciwnik padł ofiarą tego stanu to wykorzystaj oczywiście jego chwilową słabość.
  • Panicked (Panika) - Stan ten wywołuje u danej postaci panikę, sprawiając że przestaje atakować i zaczyna biegać po polu bitwy. Postaraj się anulować jak najszybciej ten efekt u zaatakowanych w ten sposób członków Twojej drużyny. Jeżeli z kolei osłabiony został w ten sposób przeciwnik to wykorzystuj to, że nie stanowi chwilowo zagrożenia i atakuj jego kolegów.
  • Resistance (Podwyższona odporność) - To grupa stanów, których działanie polega na tymczasowym podwyższeniu odporności danej postaci na określony żywioł (np. ognia). Jeśli przeciwnik dysponuje podwyższoną odpornością to korzystaj z ataków wykorzystujące inne żywioły. W przypadku sojuszników możesz wykorzystywać podwyższoną odporność na swoją korzyść i aktywować powiązane z nią umiejętności oraz czary po napotkaniu wroga władającego określonymi żywiołami (np. smoka plującego ogniem).
  • Shocked (Porażenie) - Stan ten osłabia odporność danej postaci na ataki z wykorzystaniem magii. Warto szukać okazji i gdy tylko jakiś przeciwnik zostanie wprowadzony w ten stan dążyć do atakowania go z wykorzystaniem wszystkich magów znajdujących się aktualnie w drużynie.
  • Sundered (Rozdzielenie) - Stan ten osłabia tymczasowo pancerz danej postaci. Dobrze jest szukać okazji i gdy tylko jakiś przeciwnik zostanie wprowadzony ten stan dążyć do atakowania go z wykorzystaniem ataków wyprowadzanych w walce wręcz.
  • Swarmed (Otoczenie przez rój) - Stan ten aktywuje się w momencie gdy dana postać otoczona zostanie np. przez rój os. Ma on kilka głównych cech, albowiem pozwala na zadawanie ciągłych obrażeń przez określony czas oraz może doprowadzić do uaktywnienia się innych stanów, np. do tego, że postać dodatkowo spanikuje.
  • Taking Damage Over Time (Odnoszenie obrażeń przez pewien czas) - To grupa stanów, które aktywują się w momencie gdy dana postać została np. otruta, podpalona czy zaczęła krwawić. Jeśli podobny stan dosięgnał sojusznika to w większym stopniu dbaj o jego pasek zdrowia. W przypadku przeciwników warto szukać okazji do aktywowania omawianych stanów w początkowej fazie walk, dzięki czemu będą oni stopniowo osłabiani przez cały czas trwania bitwy i w rezultacie łatwiej zostaną pokonani w jej dalszej fazie.
  • Taunted (Zachęcenie do ataku) - Stan ten zachęca daną postać do zaatakowania osoby odpowiedzialnej za wprowadzenie jej w ten stan. Najbardziej mogą oczywiście skorzystać na tym wojownicy z Twojej drużyny, albowiem dzięki nałożeniu na przeciwnika omawianego stanu mogą go niejako zmusić do zaatakowania ich i odwrócić tym samym jego uwagę od członków drużyny, którzy słabiej radzą sobie w walce wręcz.
  • Vulnerability (Obniżona odporność) - To grupa stanów, których działanie polega na tymczasowym obniżeniu odporności danej postaci na określony żywioł (np. ognia). Jeżeli ofiarą stanu z tej grupy padł członek Twojej drużyny to postaraj się przywrócić jego odporność czarami lub odpowiednimi miksturami. Jeśli z kolei osłabiony został przeciwnik to przystąp do wyprowadzania zmasowanych ataków w oparciu o żywiół, przed którym gorzej się broni.