Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry

Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Bestiariusz | Walka w Dragon Age Inkwizycja poradnik Dragon Age: Inkwizycja

Poniżej znajduje się zestawienie najważniejszych żywych istot, które możesz napotykać i eliminować w trakcie przemierzania świata gry. Znajdują się w nim:

  • Istoty obdarzone inteligencją (przedstawiciele różnych ras oraz frakcji)
  • Potwory (m.in. różne odmiany demonów z Pustki)
  • Dzika zwierzyna oraz zwierzęta domowe (w wielu przypadkach stworzenia te domyślnie nie wykazują agresji, często nawet nie odpowiadają na ataki ze strony drużyny)

RODZAJ ISTOTY

WAŻNE INFORMACJE, KOMENTARZ

Barany (Ram)

Barany nie wykazują agresji i nie odpowiadają na ataki drużyny. Stworzenia te po rozpoczęciu walk mogą łatwo uciec, w rezultacie czego warto zatrzymywać je z pomocą lodowych ataków czy np. pułapek. Pokonany baran pozostawia po sobie skórę barana (Ram Leather) lub skórę szlachetnego barana (August Ram Leather) i są one wykorzystywane w craftingu.

Bronto

Bronto to duże bestie znane doskonale z poprzednich części serii. Większość napotykanych bronto domyślnie nie jest zainteresowanych atakowaniem drużyny, ale nie oznacza to, że nie odpowiadają agresją. Unikaj przede wszystkim ich potężnych szarż, które mogą zadać ogromne obrażenia. Stosuj ponadto ataki ogniowe, które są ich słabością. Pokonany bronto pozostawia po sobie skórę bronto (Bronto Hide) wykorzystywaną w craftingu.

Bryłkowce (Nug)

Bryłkowce nie wykazują agresji w stosunku do drużyny. Zabijanie najsłabszych bryłkowców jest dziecinnie proste, ale pojawiają się także ich większe i bardziej wytrzymałe odmiany. Pokonany bryłkowiec pozostawia po sobie skórę bryłkowca (Nug Skin) wykorzystywaną w craftingu.

Cienie (Shade)

Cienie najczęściej napotyka się w lochach oraz w pobliżu zamykanych szczelin. Nie są to silne potwory. Radzę likwidować je na samym początku każdej bitwy, bo w przeciwnym wypadku będą one podejmowały próby wysysania życiodajnej energii z członków drużyny.

Czarne wilki (Black Wolf)

Wilki wykazują się agresją w stosunku do drużyny i zawsze atakują w grupach, w rezultacie czego wskazane jest korzystanie z umiejętności i zaklęć obszarowych. Warto również polegać na atakach ogniowych, które są ich słabością. Pokonany wilk pozostawia po sobie skórę ogara (Canine Leather) wykorzystywaną w craftingu.

Czerwoni templariusze (Red Templar)

Czerwoni templariusze traktowani są jako potwory, przy czym wykazują oni wiele podobieństw do przedstawicieli inteligentnych ras. Mogą oni reprezentować wiele różnych klas - uważaj w szczególności na przerośnięte behemoty (osłabiaj je atakami lodowymi), na strażników z tarczami (ich słabość to ataki elektryczne) oraz na łuczników (ustawiaj w pobliżu nich własnych wojowników żeby utrudniać im wyprowadzanie ataków).

Demony furii (Rage Demon)

Demony furii najczęściej napotyka się w lochach oraz w pobliżu zamykanych szczelin. Nie radzę zostawiać sobie ich eliminacji na sam koniec, bo potrafią skutecznie osłabiać drużynę. Do atakowania demonów furii staraj się używać ataków lodowych, bo są one na nie mniej odporne. Warto też przed każdą bitwą z ich udziałem zwiększyć odporność towarzyszy na obrażenia od ognia.

Demony pychy (Pride Demon)

Demony pychy najczęściej napotyka się w pobliżu najtrudniejszych do zamknięcia szczelin, czyli tych, które są bronione przez potwory z poziomu doświadczenia 12+. Ogromne rozmiary demonów pychy słusznie sugerują, iż ich pokonywanie nie jest łatwą sprawą i że zadają one duże obrażenia. Skupiaj na nich uwagę całej drużyny i nie korzystaj z ataków elektrycznych, bo demony pychy są na nie uodpornione.

Demony rozpaczy (Despair Demon)

Demony rozpaczy najczęściej napotyka się w lochach oraz w pobliżu zamykanych szczelin. Nie radzę zostawiać sobie ich eliminacji na sam koniec, bo potrafią skutecznie osłabiać drużynę. Do atakowania demonów rozpaczy staraj się używać ataków ogniowych, bo są one na nie mniej odporne.

Druwoły (Druffalo)

Te udomowione stworzenia domyślnie nie wykazują agresywnych tendencji, ale mogą zaatakować drużynę po tym jak otrzymają obrażenia. Jako że druwoły są bardzo wytrzymałe stosuj silne ataki i to najlepiej takie oparte o żywioł ognia, który jest ich słabością. Pokonany druwół pozostawia po sobie skórę druwołu (Druffalo Hide) wykorzystywaną w craftingu.

Feniksy (Phoenix)

Feniksy są stosunkowo rzadko napotykanymi potworami i między innymi z tego powodu starcia z wieloma z nich stanowią nieco większe wyzwanie (warto przede wszystkim zwiększyć odporność drużyny na ataki ogniowe). Do osłabiania feniksów staraj się używać ataków elektrycznych, na które są wrażliwe. Pokonany feniks pozostawia po sobie łuski feniksa (Phoenix Scales).

Fenki (Fennec)

Fenki to odmiana lisów, przy czym w przeciwieństwie do wilków nie wykazują one żadnej agresji. Co więcej, zaatakowany fenek rzuci się do ucieczki i chcąc go zatrzymać dobrze jest użyć ataków lodowych czy np. pułapek. Pokonany fenek pozostawia po sobie futro fenka (Fennec Fur) wykorzystywane w craftingu.

Ghule (Ghoul)

Ghule najczęściej spotyka się podczas przemierzania lochów i wykazują one wiele wspólnych cech ze "standardowymi" odmianami nieumarłych. Zazwyczaj zadają one na szczęście niewielkie obrażenia, aczkolwiek pozbawienie ich całego paska zdrowia może zająć ci trochę czasu.

Giganty (Giant)

Giganty są jednymi z trudniejszych do pokonania potworów. Zadają one duże obrażenia w walce wręcz (wzmocnij koniecznie obronę swoich wojowników!) i dodatkowo rzucają ogromnymi głazami (warto uciekać na boki, bo jest na to dużo czasu). Do osłabiania gigantów używaj najsilniejszych ataków, najlepiej takich opartych o elektryczność, która jest ich słabością.

Głębinowce (Deepstalker)

Głębinowce to niewielkie potwory, które pojawiały się także w poprzednich odsłonach cyklu. Napotyka się je głównie w jaskiniach, grobowcach i innych podziemnych lokacjach i bardzo często działają one w grupach. Stosuj silne ataki obszarowe żeby się ich sprawnie pozbywać, najlepiej te oparte o elektryczność, która jest ich słabością. Pokonany głębinowiec pozostawia po sobie skórę głębinowca (Deepstalker Hide) wykorzystywaną w craftingu.

Gurguty (Gurgut)

Gurguty wyglądają jak przerośnięte jaszczurki. Pozbawienie gurguta całego paska energii życiowej nie jest łatwą sprawą, ale możesz sobie ułatwić ten proces dzięki atakom elektrycznym, które są ich słabością. Pokonany gurgut pozostawia po sobie niewyprawioną skórę (Craggy Skin) wykorzystywaną w craftingu.

Gurny (Gurn)

Gurny domyślnie nie wykazują agresywnych tendencji, ale mogą zaatakować drużynę po tym jak otrzymają obrażenia. Jako że gurny są bardzo wytrzymałe stosuj silne ataki i to najlepiej takie oparte o żywioł ognia, który jest ich słabością. Pokonany gurn pozostawia po sobie skórę gurna (Gurn Hide) lub wzmocnioną skórę gurna (Hardened Gurn Hide) i są one wykorzystywane w craftingu.

Halle (Halla)

Halle nie wykazują agresji i nie odpowiadają na ataki drużyny. Stworzenia te po rozpoczęciu walk mogą łatwo uciec, w rezultacie czego warto zatrzymywać je z pomocą lodowych ataków czy np. pułapek. Pokonana halla pozostawia po sobie skórę halli (Halla Leather) wykorzystywaną w craftingu.

Hieny (Hyena)

Hieny wykazują się agresją w stosunku do drużyny. Walczy się z nimi podobnie jak z wilkami, aczkolwiek rzadziej do wyeliminowania jest cała grupa. W trakcie walk warto polegać na atakach ogniowych, które są słabością hien. Pokonana hiena pozostawia po sobie skórę ogara (Canine Leather) wykorzystywaną w craftingu.

Hurloki (Hurlock)

Hurloki to jedna z dwóch głównych odmian Mrocznych Pomiotów (Darkspawn). Potwory te możesz spotykać zarówno w lochach jak i na powierzchni. Podczas staczania z nimi walk uważaj w szczególności na wyraźnie silniejsze hurloki alfa, które najlepiej jest pozbawiać punktów życia z pomocą ataków elektrycznych.

Kolcogrzbiety (Quillback)

Kolcogrzbiety są jedną z rzadziej występujących odmian fauny. Eliminowanie ich nie jest łatwą sprawą, albowiem cechują się one dużą odpornością na ataki i mają dodatkowo długie paski zdrowia. Staraj się używać ataków ogniowych, na które kolcogrzbiety są mniej wytrzymałe. Pokonany kolcogrzbiet pozostawia po sobie skórę kolcogrzbieta (Quillback Leather) wykorzystywaną w craftingu.

Łucznicy

Łucznicy pojawiają się w grze jako reprezentanci różnych frakcji. Niezależnie od okoliczności staczania z nimi bitew staraj się ich zabijać w początkowej części każdej bitwy lub przynajmniej przeszkadzać im w oddawaniu strzałów na odległość (skorzystanie z odpowiednich umiejętności lub ustawianie przy nich swoich wojowników).

Magowie

Magowie pojawiają się w grze jako reprezentanci różnych frakcji. Niezależnie od okoliczności staczania z nimi bitew staraj się ich zabijać w początkowej części każdej bitwy lub przynajmniej przeszkadzać im w rzucaniu zaklęć (skorzystanie z odpowiednich umiejętności lub ustawianie przy nich swoich wojowników).

Niedźwiedzie (Bear)

Niedźwiedzie są jednymi z trudniejszych do pokonania odmian dzikiej zwierzyny. Najsłabsze niedźwiedzie są na 8-9 poziomie doświadczenia, ale już ich większe odmiany (Great Bear) nawet na 12-13 poziomie. Jako że niedźwiedzie są bardzo wytrzymałe i zadają niemałe obrażenia staraj się je atakować po kolei. Polegaj na atakach ogniowych, które są ich słabością i próbuj trzymać je na dystans. Pokonany niedźwiedź pozostawia po sobie skórę niedźwiedzia (Bear Hide) lub skórę wielkiego niedźwiedzia (Great Bear Hide) i są one wykorzystywane w craftingu.

Nieumarli

Nieumarli pojawiają się w grze w różnych odmianach, przy czym w zdecydowanej większości przypadków ma się do czynienia z wojownikami oraz z łucznikami. Zachowuj się w taki sam sposób jak podczas bitew z żywymi przeciwnikami. Do osłabiania żywych trupów staraj się ponadto stosować ataki duchowe i ogniowe.

Ogary mabari (Mabari Hound)

Ogary w trzeciej części Dragon Age'a pojawiają się jedynie w roli wrogich istot, nie możesz żadnego z nich sobie podporządkować. Do atakowania ogarów używaj silnych ataków, bo cechują się one dużą odpornością na obrażenia. Warto polegać na atakach ogniowych, które są ich słabością. Pokonany mabari pozostawia po sobie skórę ogara (Canine Leather) wykorzystywaną w craftingu.

Pradawne zmory (Arcane Horror)

Pradawne zmory najczęściej napotyka się w lochach oraz w pobliżu szczelin (zwłaszcza tych najtrudniejszych do zamknięcia). Pojedynek z każdą zmorą to duże wyzwanie. Staraj się podobnie jak w przypadku magów utrudniać potworowi wyprowadzanie własnych ataków i polegaj na zadawaniu obrażeń duchowych i obrażeń od ognia.

Skrytobójcy

Skrytobójcy pojawiają się w grze jako reprezentanci różnych frakcji. Ich jak najszybsze zlokalizowanie i zlikwidowanie zawsze powinno być dla Ciebie sprawą priorytetową. W przeciwnym wypadku mogą nękać Twoich łotrzyków i magów atakami z zaskoczeniami, zadając im przy tym bardzo duże obrażenia.

Smoczęcia (Dragonling)

Te małe smoczki zazwyczaj pojawiają się w tych samych lokacjach, w których odnajduje się legowiska wielkich smoków. Nie lekceważ ich z uwagi na ich mniejsze rozmiary, bo są one wytrzymałe i potrafią zadawać poważne obrażenia (m.in. od ognia). Do osłabiania tych stworów używaj głównie ataków elektrycznych, które są ich słabością. Pokonany smoczek pozostawia po sobie łuski smoczęcia (Dragonling Scales), smoczą krew (Dragon Blood) oraz smoczy ząb (Dragon's Tooth). Przedmioty te są wykorzystywane w craftingu.

Snoufleury (Snoufleur)

Snoufleury nie wykazują agresji w stosunku do drużyny. Napotyka się je stosunkowo rzadko, ale z racji na ich niską wytrzymałość na obrażenia i krótki pasek życia łatwo można je zabijać. Pokonane stworzenia pozostawia po sobie skórę snoufleura (Snoufleur Fur) wykorzystywaną w craftingu.

Vargesty (Varghest)

Vargesty to duże i wrogo nastawione stworzenia, które napotyka się w dalszych lokacjach świata gry. Jako że ich eliminacja jest prawie zawsze dużym wyzwaniem staraj się je odciągać od innych potworów i dopiero wtedy atakować. W zabijaniu vargestów mogą ci też pomóc ataki elektryczne, które są ich słabością. Pokonany vargest pozostawia po sobie łuski vargesta (Varghest Scales) wykorzystywane w craftingu.

Wielkie pająki (Giant Spider)

Pająki napotyka się głównie w jaskiniach, grobowcach i innych podziemnych lokacjach. Musisz też wiedzieć, że bardzo często ma się do czynienia z całymi grupami a nie pojedynczymi potworami. W trakcie walk staraj się unikać prób zatruwania oraz spowalniania członków drużyny i stosuj w miarę możliwości ataki elektryczne, na które pąjaki są wrażliwe. Pokonany pająk pozostawia po sobie gruczoły wielkiego pająka (Giant Spider Glands) wykorzystywane w craftingu.

Wielkie smoki (High Dragon)

Wielkie smoki to najtrudniejsze do pokonania istoty spośród wszystkich dostępnych w grze. Świat gry zamieszkuje w sumie dziesięć różnych wielkich smoków i pojedynek z każdym z nich jest ogromnym wyzwaniem. Nie przystępuj do walk dopóki nie wzmocnisz drużyny i przed każdą potyczką sprawdź danego smoka z pomocą trybu taktycznego, dzięki czemu dowiesz się jakie ma on słabe i mocne strony. Pokonany wielki smok pozostawia po sobie smocze łuski (Dragon Scales), intensywną smoczą krew (Intense Dragon Blood), smoczy ząb (Dragon's Tooth), smoczą błonę (Dragon Webbing) oraz smoczą kość (Dragon Bone). Przedmioty te są wykorzystywane w craftingu.

Wojownicy

Wojownicy pojawiają się w grze jako reprezentanci różnych frakcji i w wielu różnych "wersjach". Zabijanie zwykłych wojowników nie jest trudne i dodatkowo oni sami nie zadają większych obrażeń. Musisz natomiast uważać na bardziej elitarne odmiany wojowników, a w szczególności na wrogów skrywających się za tarczami (staraj się ich oskrzydlać lub zachodzić od tyłu) oraz na silnie opancerzonych przeciwników z broniami dwuręcznymi (unikaj ich ataków gdy wpadną w furię).

Wywerny (Wyvern)

Wywerny to duże smokopodobne kreatury, których eliminowaniem musisz zajmować się z dużą rozwagą. Staraj się przede wszystkim trzymać z dala od nich słabszych członków drużyny. Dodatkowo próbuj odciągać wywerny od innych potworów i wykorzystuj ataki elektryczne żeby szybciej je osłabiać. Pokonana wywerna pozostawia po sobie łuski wywerny (Wyvern Scales) wykorzystywane w craftingu.

Zjawy (Wraith)

Zjawy najczęściej napotyka się w lochach oraz w pobliżu zamykanych szczelin. Domyślnie zadają one obrażenia duchowe, ale jeśli w pobliżu przebywają potwory "specjalizujące" się w obrażeniach opartych o konkretne żywioły to mogą podebrać od nich tego typu ataki. Wszystko to sprawia, że nie powinieneś zbyt długo zwlekać z neutralizowaniem zjaw.

Przeciwnicy z DLC - Szczęki Hakkona

Kiełkowce (Tuskets)

Zwierzęta niemal identyczne ze Snouflerami spotykanymi wcześniej. Te posiadają jednak większą odporność (grubsza skóra) i nie zawsze da się je zabić jednym ciosem. Upuszczają Utwardzoną skórę kiełkowca (Hardened Tusket Skin) i Ząb (Teeth), która może być traktowana zamiennie ze skórą Snouflera w zamówieniach. Nie są agresywne i spotykane dość pospolicie w Krainie Mroźnego Grzbietu (Frosback Basin).

Kuny błotne (Bogfishers)

Są to mało agresywne zwierzęta, często spotykane na wybrzeżu. Przypominają Snoufleury, jednak jest to inny gatunek, przede wszystkim potrafią użyć wzmocnienia pancerza, stając się dość irytującym przeciwnikiem. Po zabiciu możesz w nich znaleźć Ząb (Teeth) oraz Chropowatą skórę (Craggy Skin).

Jadowite pająki (Poison Spiders)

Występująca w Krainie Mroźnego Grzbietu (Frosback Basin) nowa odmiana pająków to prawdziwe utrapienie. Są małe, przebywają gromadnie nad rzekami oraz potrafią pluć trucizną, gdy jesteś daleko od nich. Nic nie upuszczają, przynoszą mało doświadczenia, zdecydowanie lepiej ich unikać.

Szczęki Hakkona (Jaws of Hakkon)

To nowa frakcja pojawiająca się w Krainie Mroźnego Grzbietu (Frosback Basin), licznie do czasu ukończenia głównych zadań. Często można ich spotkać w małych obozach, gdzie występują najczęściej w liczebności 4-5 jednostek. Podobnie jak inne frakcje mają rozmaite rodzaje jednostek. Są agresywni i wytrzymali. Najczęściej znajdziesz przy nich Awarską bawełnę (Avvar Cotton) lub Awarski diagonal (Avvar Twill)