Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca

Prison Architect - poradnik do gry

Prison Architect - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Porządek dnia w Prison Architect | Struktura gry Prison Architect poradnik

Ustalenie porządku dnia (czyli reżimu) pozwala na kontrolowanie poczynań więźniów oraz porządkuje działanie ośrodka - Porządek dnia w Prison Architect | Struktura gry - Prison Architect - poradnik do gry

Ustalenie porządku dnia (czyli reżimu) pozwala na kontrolowanie poczynań więźniów oraz porządkuje działanie ośrodka. Aby otworzyć okno reżimu, należy kliknąć na ikonę raportów, znajdującą się w prawym dolnym rogu ekranu (screen powyżej). Dostęp do tej opcji można uzyskać dopiero po zatrudnieniu dyrektora [Warden] - wcześniej nie jest aktywna.

Korzystając z narzędzia reżimu możemy ustalić konkretny porządek dnia, z dokładnością co do godziny. Schemat przedstawiony na ilustracji powyżej wydaje się być optymalny, chociaż kolejne patche nieco zmieniają pokazane wyżej proporcje. Generalnie jednak warto trzymać się schematu:

  • 11pm-8am - Sen. Więźniowie budzą się automatycznie o 8 rano, więc nie ma sensu trzymać ich w łóżkach do południa. Ośmiogodzinny czas snu w większości przypadków zupełnie wystarcza do uzyskania zadowolenia u penitencjariuszy.
  • 8am-10am - Czas wolny. Pierwsze dwie godziny po przebudzeniu więźniów to prawdziwa chwila prawdy. Większość potrzeb będzie znajdowała się na czerwonym, krytycznym pasku (patrz: Potrzeby więźniów), a ich równoczesne zaspokojenie jest niemożliwe. Dlatego więźniowie zaczną się złościć z powodu niezaspokojonych potrzeb - i to nawet w chwili ich realnego zaspokajania. Z tego też powodu należy dać im trochę wolnego czasu, w którym rozwiążą wszystkie swoje problemy, a równocześnie otoczyć ich troskliwą opieką strażników (na wypadek, gdyby doszło do jakichś awantur).
  • 10am-11am - Śniadanie. Dwa posiłki dziennie są całkowicie wystarczające do zapełnienia wszystkich brzuchów i uzyskania wysokiego poziomu zadowolenia. Śniadanie o 10 to optymalna pora - więźniowie będą na tyle głodni, że wszyscy wezmą udział w posiłku, ale nie na rozzłoszczeni, aby wszcząć zamieszki. Równocześnie nowoprzyjezdni penitencjariusze będą mieli trochę czasu dla siebie i zdążą się najeść.
  • 11am-12am - Czas wolny. Ta przerwa służy zaspokojeniu potrzeb, które nie zostały "odhaczone" podczas porannych aktywności. Spóźnialscy więźniowie zwykle korzystają wówczas z pryszniców, telewizorów albo biegają po spacerniaku.
  • 12am-5pm - Praca. W ciągu pięciu godzin pracy więźniowie są w stanie wytworzyć bardzo dużą ilość tablic rejestracyjnych (przynoszących zyski) oraz wyprać i roznieść większość ubrań (patrz: Rozlokowanie). Problem stanowi ten drugi czynnik - w większych ośrodkach zaspokojenie potrzeby czystych ubrań jest praktycznie niemożliwe, ponieważ pracownicy nigdy nie zdążą zająć się wszystkimi mundurkami. Nie wynika to jednak z ram czasowych pracy, ale z błędów w grze, dotyczących przede wszystkim wyszukiwania ścieżek oraz bezczynności więźniów. Być może zostanie to wkrótce naprawione.
  • 5pm-7pm - Czas wolny. Ten okres pozwala na zaspokojenie potrzeb narastających w czasie pracy.
  • 7pm-8pm - Kolacja. Podobnie jak w przypadku śniadania, pora jest dobrana optymalnie do wymagań więźniów. Każdy zdąży się najeść i nie będzie nazbyt rozzłoszczony.
  • 8pm-11pm - Czas wolny. Ostatnie potrzeby więźniów powinny być w tym czasie zaspokojone. Wydzielanie osobnego czasu na prysznic i pobyt na spacerniaku nie jest potrzebne - penitencjariusze sami o siebie zadbają. Na chwilę przed wyznaczoną porą snu warto też przetrząsnąć więzienie w poszukiwaniu kontrabandy.
Plan dnia. - Porządek dnia w Prison Architect | Struktura gry - Prison Architect - poradnik do gry
Plan dnia.

Uwaga! W grze jest błąd, który powoduje, że po wczytaniu gry zapisanej w nocy więźniowie zostają automatycznie obudzeni. Zwykle nie są wówczas skorzy do snu i trzeba im znaleźć jakieś zajęcie. Najlepiej w takich sytuacjach ustawić dla nich czas wolny, aby nie mieli powodów do narzekania. Gdyby potem byli zmęczeni i chcieli wcześniej pójść do łóżek, to lepiej im na to pozwolić.