Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Commandos 2: Ludzie odwagi - poradnik do gry

Commandos 2: Ludzie odwagi - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Unieszkodliwianie wrogów, odwracanie ich uwagi poradnik Commandos 2: Ludzie odwagi

Sposoby unieszkodliwiania wrogów

Unieszkodliwiania wrogów, czyli głównego celu gry, można dokonywać na dwa sposoby:

SPOSÓB GŁOŚNY , czyli powodujące ogólne poruszenie w obozie wroga pozbycie się przeciwnika. Nie polecam prowadzenia tego typu działań, gdyż wystrzały są zazwyczaj jednoznaczne ze wprowadzeniem podwyższonego stopnia gotowości przeciwnika. Co za tym idzie, z wartowni wylegnie na patrole duża ilość jednostek, które ciężko będzie powstrzymać naszej skromnej grupie komandosów.

Do dyspozycji mamy jednak bardzo ciekawy arsenał i wyposażenie. Począwszy od zwykłych pistoletów, a skończywszy na miotaczu ognia, możemy do woli przemierzać obozy nieprzyjaciela i zabijać kolejnych przeciwników. Należy jednak pamiętać, że twórcy gry jak i najprawdopodobniej sami komandosi, nie życzyli by sobie, abyś właśnie w ten sposób wykonywał kolejne misje.

SPOSÓB CICHY , czyli spokojne pozbywanie się kolejnych wartowników. System ten jest znacznie trudniejszy i wymaga od nas więcej czasu na przygotowanie akcji, ale taka jest właśnie idea i główne zamierzenie gry. Metoda ta polega na dokładnym zaplanowaniu każdego działania, aby żaden z przeciwników nie miał okazji wszcząć alarmu. Trzeba więc najpierw idealnie zbadać ruchy przeciwników i zaobserwować ich promień widzenia, odwrócić uwagę wartownika, a następnie pozbyć się jego kolegi, lub jego samego.

Do dyspozycji mamy wiele metod cichego pozbywania się przeciwników. Oto one:

  • Najpopularniejszym z nich jest po prostu uderzenie przeciwnika, poprzedzone podkradnięciem się do niego. Atak taki spowoduje chwilowe stracenie przytomności przez nieprzyjaciela. W tym czasie możemy szybko uciec i zająć się "swoimi sprawami" lub związać go i zanieść w miejsce, gdzie żaden patrol go już nie znajdzie.
  • Możemy także dokładnie zbadać ruchy wrogiego jednoosobowego patrolu i w momencie gdy akurat będzie zmierzał w drugą stronę, podstawić sidła, które powodują natychmiastową śmierć przeciwnika. Musimy także zapewnić szybkie zabranie zwłok, gdyż jakiś strażnik może ujrzeć ciało i wszcząć alarm.
  • Podobnie do sideł działa wykopanie dziury saperką. Jednak przy okazji używania szpadla, nie musimy się martwić o ciało, gdyż znika ono pod powierzchnią ziemi, w wykopanej wcześniej dziurze.
  • Zadźganie nożem jest kolejnym sposobem, znanym już graczom z pierwszej części i dodatku. Jego działanie się nie zmieniło, jednak nurek do perfekcji opanował władanie tym orężem i w przeciwieństwie do Zielonego Bereta, może nim rzucać na dalekie odległości (co czyni z nurka istnego zabójcę).
  • Szpieg w swoim inwentarzu nadal posiada strzykawkę i butelkę z trucizną. Jedna dawka spowoduje oszołomienie (w tym momencie możemy uderzyć i związać przeciwnika), dwie - chwilową utratę przytomności, a trzy śmierć. Jest to bardzo dyskretny sposób pozbywania się przeciwników, ale z racji ograniczonej ilości zastrzyków, musimy bardzo oszczędnie dysponować dawkami.

Sposoby odwracania uwagi przeciwników

Commandos 2: Men of Courage oferuje nam znacznie więcej sposobów odwracania uwagi przeciwników, niż pierwsza część i dodatek. Co prawda nadal do dyspozycji mamy wabik Zielonego Bereta (który teraz może być wykorzystywany przez każdego z komandosów), jednak kilka innych przedmiotów wydają się być równie atrakcyjne, co wspomniane urządzenie Rzeźnika.

Teraz przedstawię kilka metod odwracania przeciwników za pomocą różnych przedmiotów i sztuczek. Oczywiście, Drogi Graczu, nie musisz się do nich stosować, ale przechodząc drugą część komandosów korzystałem zazwyczaj właśnie z tych sposobów i wydają mi się one być najłatwiejsze:

  • Używając paczki papierosów, można wywabić pilnującego newralgicznego punktu wartownika. Najpierw rzuć paczkę fajek w widoczne dla przeciwnika miejsce, a następnie zaatakuj go na przykład w momencie kiedy będzie zmierzał po papierosy.
  • Podobnie używaj butelki wina, po którą nie omieszka się udać przeciwnik. Po wypiciu butelki tego trunku, wartownik zasypia na chwilę i wtedy można go spokojnie unieszkodliwić. Jednak gdy dodamy środków nasennych, przeciwnik będzie spał, aż do momentu, gdy któryś z jego kolegów go nie zbudzi.
  • Przez wprowadzenie nowych przedmiotów, wabik wydaje się być już teraz bezużyteczny. Mimo to, nadal jest bardzo dobrym sposobem odwrócenia uwagi przeciwnika, który zaciekawiony odgłosem wydawanym przez te przynętę opuści swoje miejsce i uda się prosto w nasze ręce...
  • Podobnie jak wabik działa również szczekanie Whiskeya, dźwięk wydawany przez gwizdek oraz mysz Spike. Szczególnie interesujący jest ten ostatni zwierzak, gdyż złodziej może go rzucić w dowolne miejsce na mapie, a on i tak wróci do kieszeni komandosa.
  • Równie dobrze sprawdza się stary sposób odwracania uwagi, a mianowicie głośne stukanie w ścianę. Przeciwnik zaciekawiony odgłosem odwróci się na chwilę, co może wykorzystać inny z komandosów.
  • Kierowca został obdarowany drutem, który można przeciągać w ciasnych przejściach i na drodze jakiegoś patrolu. Przechodzący tamtędy żołnierz, potyka się o rozciągnięty drut i traci na kilka chwil przytomność.
  • Wcześniej wspomniana postać (kierowca) może posługiwać się bombami dymnymi. Podobnie jak wszystkie inne przedmioty opisane w tym dziale, bomby te także służą do odwracania uwagi wrogów. Kierowca rzuca po ziemi bombę dymną, z której unosi się dym tworzący gęstą zasłonę. W ten sposób żaden przeciwnik nie zobaczy co się dzieje po drugiej stronie dymu (nie zobaczy na przykład przebiegającej brygady komandosów).
  • Rzeźnik po zwabieniu przeciwnika (na przykład przy użyciu papierosów), może zakopać się w ziemi i poczekać, aż ciekawski wartownik uda się po paczkę fajek. Gdy będzie się po nią schylał lub udawał na dawne miejsce stróżowania, wyjdź szybko z ukrycia i pozbądź się ofiary.
  • Podobnie jak w pierwszej części i dodatku szpieg oraz Natasha potrafią zagadywać wartowników i patrole. Co prawda najpierw muszą wtopić się w tłum przebierając się w znalezione uniformy, jednak ten sposób odwracania uwagi jest niezwykle skuteczny i co najważniejsze - długotrwały.
  • Jak już wcześniej wspomniałem bardzo dobrym sposobem odwracania uwagi przeciwników (i pozbywania się ich) jest strzykawka i butelka z trucizną. Szpieg stosując jedną lub dwie dawki na ofierze, spowoduje oszołomienie lub chwilową utratę przytomności.
  • Butelka wina działa bardzo podobnie do pięści - uderzenie nią powoduje chwilowe stracenie przytomności.

W wyniku dodania tylu licznych sposobów odwracania uwagi przeciwnika, wiele misji można wykonywać nie wszczynając alarmów, a nawet pozostając niezauważonym przez wroga. Autorzy gry wręcz sugerują, żeby nie za często zabijać przeciwników, lecz po prostu ich omijać wykorzystując wiele podanych wyżej metod.