Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Commandos 2: Ludzie odwagi - poradnik do gry

Commandos 2: Ludzie odwagi - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 02 | Commandos 2 Ludzie odwagi poradnik Commandos 2: Ludzie odwagi

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Druga misja jest kontynuacją nocnych działań złodzieja z pierwszej misji. Wtedy to, złodziej pod osłoną nocy, przy pomocy Natashy, wykradł z sejfu generała Enigmę. Dowiedział się także o przetrzymywaniu przez Niemców alianckich marynarzy, których musisz uwolnić, a następnie ewakuować z terenu bazy.

Oto kilka porad dotyczących tej misji:

  • Do bazy można dostać się na wiele sposobów.

Mapa - fragmenty układanki

1 - Budynek, w którym spotkałeś Natashę w pierwszej misji (1 fragment) - Misja 02 | Commandos 2 Ludzie odwagi - Commandos 2: Ludzie odwagi - poradnik do gry

Opis mapy

1 - Budynek, w którym spotkałeś Natashę w pierwszej misji (1 fragment).

2 - Sypialnia i jeden z najważniejszych budynków w bazie (1 fragment).

3 - Budynek, w którym znajduje się sejf (2 fragmenty).

4 - Pomieszczenie z natryskami (1 fragment).

5 - Budynek przyległy do muru, znajdujący się obok działa (1 fragment).

6 - Jedna z wartowni przy tylnym wjeździe do bazy (1 fragment).

7 - Największy budynek w grze, w którym znajdują się łodzie podwodne (2 fragmenty w budynku, w którym przetrzymywany jest kapitan oraz 2 fragmenty w łodzi ewakuacyjnej).

Zadania główne, poboczne oraz podpowiedzi:

Zadanie główne: Rozbrój podwodne miny.

Zadanie główne: Znajdź klucz do więzienia.

Zadanie główne: Uwolnij wszystkich sprzymierzonych żeglarzy.

Zadanie główne: Uratuj kapitana.

Zadanie poboczne: Zniszcz torpedę.

Zadanie poboczne: Zniszcz działa przeciwlotnicze.

Zadania poboczne: Zniszcz zbiorniki z paliwem.

Zadanie główne: Przywołaj Green Bereta używając radia.

Zadanie główne: Otwórz drzwi hangarowe.

Zadanie główne: Ewakuuj się przy pomocy łodzi podwodnej.

Podpowiedź: Przetnij druk kolczasty i rozbrój miny.

Podpowiedź: Przekaż security papers szpiegowi przy użyciu psa.

Podpowiedź: Zdobądź samochód.

Podpowiedź: Wjedź do bazy, przebrany za oficjałów wojskowych.

Kolejność i wykonanie poszczególnych zadań:

Twoim celem w drugiej misji jest uwolnienie sprzymierzonych marynarzy oraz ewakuacja przy pomocy łodzi podwodnej. Zadanie co prawda z początku wydaje się proste, jest jednak niezwykle trudne i mimo, że jest dopiero drugą misją, należy do najtrudniejszych zadań w grze...

Jak się okazuje, nie zaczynasz misji w bazie, lecz poza bazą, na drewnianej motorówce. Pierwszym celem jest dostanie się do wnętrza, co można wykonać na co najmniej kilka sposobów. Zanim jednak to zrobisz, już teraz musisz poczynić przygotowania do ewakuacji.

Rozbrój podwodne miny: Przebierz się nurkiem w stój do nurkowania, wskocz do wody i zacznij rozbrajać podwodne miny, które mogłyby przeszkodzić Ci w ewakuacji.

Po wykonaniu tego zadania, możesz rozpocząć akcję polegającą na dostaniu się do bazy. Jednym z najlepszych sposobów infiltracji obozu przeciwnika, jest wjazd do niego pod przebraniem za niemieckich oficjałów wojskowych. W związku z tym, wyskocz z łódki wszystkimi komandosami, popłyń na południe i uważając na wartowników w okolicach pseudo-latarni, wyjdź na brzeg w pobliżu drutu kolczastego.

Przetnij druk kolczasty i rozbrój miny: Przetnij nożycami drut i rozbrój miny, które ułożone są zaraz za drutem.

Następnie pozbądź się wszystkich przeciwników w okolicy bramy, którzy mają oko na malutki samochód stojący za drzewami. Do unieszkodliwiania wrogów możesz użyć nurka, który do perfekcji opanował umiejętność rzucania nożem oraz szpiega, który przebrany w niemiecki mundur jest nierozpoznawalny (najlepiej już teraz przebrać się w mundur jakiegoś oficera). Tak więc też postąp i wykonaj następną część zadania, czyli przekaż szpiegowi przy użyciu psa security papers.

Przekaż security papers szpiegowi przy pomocy psa: W poprzedniej misji, złodziej z sejfu generała prócz Enigmy wykradł także security papers. Służą one do tego, aby Twoi podopieczni, będący jeszcze poza bazą, mogli jako oficjałowie wojskowi wjechać do obozu. Przekaż więc security papers psu, który powinien szybko i sprawnie przerzucić je do szpiega (aby pies pobiegł do szpiega, użyj do tego specjalnego gwizdka).

Wjedź do bazy, przebrany za oficjałów wojskowych: Mając już ochronę przed przeciwnikiem, możesz wszystkimi (za wyjątkiem złodzieja oczywiście) komandosami wsiąść do samochodu (przebrany w mundur oficerski szpieg musi wsiąść pierwszy), podjechać do bramy (którą niemiecki żołnierz otworzy), a następnie wjechać do obozu.

Będąc już w bazie, masz wolny wybór, gdzie wysiądziesz z samochodu. Wiedz jednak, że tylko szpieg jest niewykrywalny dla przeciwników, więc musisz uważać na sapera, nurka i złodzieja zostawionego, jeszcze w poprzedniej misji, w sypialni.

Po wyjściu z samochodu, możesz przejść do następnej części zadania, czyli przywołania Green Bereta.

Przywołaj Green Bereta używając radia: Wybierz szpiega i spokojnie przejdź do budynku w którym trzymane jest radio, za pomocą którego skontaktujesz się z Green Beretem. Po krótkiej konwersacji, w prawym dolnym rogu ekranu pojawi się ikona spadochronu, która po kliknięciu, pozwoli Ci na wybranie miejsca zrzutu Rzeźnika.

Green Bereta możesz zrzucić praktycznie wszędzie, jednak najlepiej rozkaż mu, aby wylądował gdzieś na dachu największego budynku (na tym, w którym ukryte są łodzie podwodne).

Znajdź klucz do więzienia: Stąd, przy pomocy szpiega możesz pozbyć się kolejnych wartowników na budynku i unieszkodliwić wysokiego rangą oficera (wyróżniający się żołnierz w szarym mundurze), który posiada klucz do celi z marynarzami. Do tej akcji przyłączyć się może także nurek, który potrafi na dalekie odległości rzucać nożami.

Następnie, ponownie szpiegiem, wejdź do wielkiego budynku z łodziami podwodnymi i przy pomocy na przykład nurka, wybij wszystkich przeciwników. Tutaj należy zwrócić uwagę, że idealnie sprawdzają się uwagi i porady wystosowane na początku poradnika. Szpieg zagaduje patrolującego dany odcinek wroga, a nurek rzuca w niego nożem i szybko gdzieś za róg zabiera ciało. Sam szpieg także daje sobie radę, chociaż musi wywabiać przeciwników przy pomocy choćby paczki papierosów.

Przeciwnicy w tym budynku są bardzo prosto rozstawieni i wybadanie ich ruchów nie powinno stanowić żadnego problemu. Po wykonaniu tego zadania, możesz udać się do miejsca przetrzymywania sprzymierzonych marynarzy.

Po uwolnieniu marynarzy, dowiesz się o kapitanie statku, który jest przetrzymywany w innym pomieszczeniu (oczywiście musisz go uratować), a także o torpedzie, którą możesz (ale nie musisz) zniszczyć.

Jako, że kapitan jest przetrzymywany niedaleko, udaj się, aby go uratować.

Uratuj kapitana: Budynek w którym Niemcy przetrzymują kapitana jest niedaleko więzienia dla marynarzy. Wnętrza pilnuje kilku przeciwników, jednak ponownie duet szpieg z Green Beretem sprawdza się idealnie. Klucz do pomieszczenia z kapitanem już masz, więc formalnością powinno być dla Ciebie uwolnienie go, oraz (przy okazji) otwarcie hangaru - przełącznik znajduje się w pokoju obok kapitana.

Jak się okazało, kapitan powierzył Ci kilka dodatkowych zadań do wykonania. W pomieszczeniu, w którym znajdował się przełącznik, w skrzynce leżą kody Enigmy, które teraz weź, żeby potem o nich nie zapomnieć.

To jest w zasadzie koniec tej misji, gdyż wystarczy, że opanujesz łódź podwodną, a następnie wejdziesz do niej wszystkimi komandosami, kapitanem i marynarzami. Misja się wtedy zakończy i będziesz mógł przejść do kolejnego zadania.

Jednak kapitan i marynarze wspomnieli o zbiornikach z paliwem, torpedzie i działach przeciwlotniczych, które możesz zniszczyć. Zadanie to należy do celów drugoplanowych i wykonanie ich nie jest konieczne do ukończenia misji. Od Ciebie tylko zależy, czy zechcesz utorować sobie drogę do tych trzech celów, a następnie podłożyć ładunki wybuchowe. O ile zbiorniki z paliwem i torpeda jest łatwa do zniszczenia, to jednak działa przeciwlotnicze (a jest ich trzy), które ustawione są na obrzeżach bazy, wydają się być bardzo trudno dostępne.

Jeżeli jednak postanowisz je zniszczyć, postaraj się wprawić w szybkie zyskiwanie terenu przy pomocy szpiega i nurka bądź Green Bereta. Pamiętaj o sposobach odwracania uwagi przeciwników oraz ich unieszkodliwiania, a nie powinieneś mieć żadnego problemu z wykonaniem tych dodatkowych zadań.

Poza tym, możesz także użyć siły, stosując dostępny na terenie bazy miotacz płomieni i bazookę. Nie możesz jednak zapomnieć o tym, że w bazie jest strasznie dużo przeciwników i metoda siłowa może okazać się dla Ciebie bardzo zgubna.

Ewakuuj się przy pomocy łodzi podwodnej: Nie mniej jednak, na samym końcu musisz wejść wszystkimi komandosami do łodzi podwodnej. Pamiętaj o tym, aby każdy z członków załogi (tj. kapitan i marynarze) znalazł się w jednej części, wskazanej przez strzałkę, pomagającą przy dokładnym wykonywaniu zadań.