Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Might & Magic: Heroes VII Przed premierą

Przed premierą 13 sierpnia 2014, 16:45

Widzieliśmy Might & Magic: Heroes VII – czy kultowa seria zmierza w dobrym kierunku?

Nieoczekiwana zapowiedź Might & Magic: Heroes VII zapewne zaskoczyła niejednego fana serii. Choć prezentacja na targach gamescom nie była długa, to udało nam się z niej wyłowić trochę informacji

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Might & Magic: Heroes VII - krajobraz po becie

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Ubisoft nie rozpieszczał ostatnio fanów serii Heroes of Might and Magic. Owszem, dostaliśmy trzy duże dodatki do „szóstki” oraz online’ową wersję hitu (aktualnie intensywnie eksploatowaną przez beta-testerów), jednak brak informacji o kolejnej, pełnoprawnej odsłonie był mocno niepokojący. Tymczasem okazało się, że niemieckie studio Limbic Entertainment (twórcy Might & Magic X: Legacy) po cichu przygotowuje nową wersję Heroesów. Gra opracowywana jest już od dobrych kilkunastu miesięcy i zadebiutuje na rynku nie wcześniej niż w 2015 roku. „Siódemka” została po raz pierwszy zaprezentowana dziś na targach Gamescom, mogliśmy więc jako jedni z pierwszych na świecie zobaczyć ów produkt w akcji.

Fabuła kampanii osadzonej pomiędzy piątą a szóstą odsłoną cyklu skoncentruje się na postaci Ivana, młodego księcia z rodu Gryfów, który pragnie przywrócić pokój w targanym wewnętrznymi konfliktami królestwie. W trudnej walce o tron mają pomóc mu radni, czyli przedstawiciele sześciu różnych frakcji. Jakich? Tego jeszcze powiedzieć nie możemy. Potwierdzone na starcie „zamki” to Przystań, Akademia, Twierdza i Nekropolia. Pozostałe dwa wybiorą sobie sami fani, głosując na swoich ulubieńców za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej.

Widzieliśmy Might & Magic: Heroes VII – czy kultowa seria zmierza w dobrym kierunku? - ilustracja #2

Sformułowanie „współpraca z fanami” to bez wątpienia najczęściej powtarzany slogan podczas krótkiego pokazu nowych Heroesów na Gamescomie. Widać ewidentnie, że Niemcom zależy na przychylnym spojrzeniu najbardziej oddanych miłośników serii, czego dowodem są także inne ukłony skierowane w ich stronę. Ten pierwszy zobaczyliśmy już podczas wizyty w Przystani. „Siódemka” nie będzie zawierać malutkich ekraników miast, ale piękne, dwuwymiarowe panoramy metropolii, rozciągające się na całą szerokość monitora. W pełni rozbudowany zamek z przyległymi włościami wygląda naprawdę ślicznie, cieszą zwłaszcza liczne delikatne animacje, ożywiające statyczne tło.

Większość czasu w Heroes VII spędzimy oczywiście na zwiedzaniu świata. Gra mocno przypomina pod tym względem swojego poprzednika, choć nie da się ukryć, że „tryb przygodowy”, jak nazywają go Niemcy, doczekał się kilku mniej lub bardziej interesujących usprawnień. Największą uwagę zwracają oskryptowane zdarzenia, które pozwalają autorom w dowolny sposób manipulować przebiegiem kolejnych misji w kampanii. Dotychczas przejezdny trakt może zostać nieoczekiwanie zasypany przez schodzącą z gór lawinę śnieżną, a niedostępne dla bohatera jeziorko zlikwidowane, jeśli uda mu się znaleźć sposób na spuszczenie zalegającej na powierzchni wody do podziemi.

Widzieliśmy Might & Magic: Heroes VII – czy kultowa seria zmierza w dobrym kierunku? - ilustracja #3

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.