Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 czerwca 2014, 22:00

autor: Amadeusz Cyganek

FIFA 15 - już graliśmy! Nowa generacja w stagnacji - Strona 3

Premiera FIFA 15 zbliża się wielkimi krokami. Na kilka miesięcy przed premierą mieliśmy okazję zagrać w próbną wersję i przekonać się, czy piłka na pewno leci prosto w światło bramki.

Osobny akapit należy się ponadto wersji pecetowej, która – jak twierdzą twórcy – będzie oferować ten sam poziom zaawansowania technologicznego co edycje przeznaczone na Xbox One i PlayStation 4. Wykorzystany w niej zostanie silnik EA Sports Ignite. Pozostaje cieszyć się, że posiadacze komputerowej odsłony serii nareszcie nie są poszkodowani i dostaną identyczną wersję co gracze konsolowi.

Reakcje trybun teraz będą jeszcze bardziej wierne rzeczywistości. - 2014-06-09
Reakcje trybun teraz będą jeszcze bardziej wierne rzeczywistości.

Niestety, twórcom przy okazji udało się także solidnie ogłupić wirtualnego arbitra, sprawiając, że po niektórych jego decyzjach nie pozostaje nic innego, jak złapać się za głowę i głośno zakląć. Faule odgwizdywane są czasami w zupełnie kuriozalnych sytuacjach. Tak, zdaję sobie sprawę z tego, że mieliśmy do czynienia tylko z próbną wersją gry, ale hurtowo odgwizdywane jedenastki i wiele zupełnie niepoważnych decyzji sędziowskich dość mocno odbijały się na komforcie rozgrywki.

FIFA 15 - już graliśmy! Nowa generacja w stagnacji - ilustracja #2

Jak się okazuje, czasami narzekania graczy i prośby fanów potrafią zdziałać wiele: w FIF-ie 15 do łask ponownie powrócą turnieje, które ku niezadowoleniu fanatyków wirtualnego futbolu nie znalazły się w poprzedniej edycji.

Szczerze powiedziawszy po zapowiedzi FIF-y, która po raz pierwszy powinna w pełni korzystać z możliwości oferowanych przez Xbox One i PlayStation 4, oczekiwałem zdecydowanie więcej. Tymczasem mamy do czynienia z zestawem niezbyt znaczących zmian, które można określić kosmetycznymi, aniżeli ulepszeń mających istotny wpływ na mechanikę rozgrywki. Niektóre aspekty zabawy udało się trochę popsuć (mowa tu głównie o silniku fizycznym czy pracy sędziego), niektóre solidnie poprawiono (słowa uznania należą się usprawnionej oprawie wizualnej oraz zestawowi animacji wyrażających emocje zawodników), a jeszcze inne (w większości) pozostawiono bez zmian, dodatkowo ujmując całej rozgrywce nieco głębi taktycznej. Pozostaje mieć nadzieję, że EA Sports w ciągu kilku kolejnych miesięcy ogłosi szereg zdecydowanie ciekawszych nowości, a finalny kod będzie bardziej dopracowany niż zaprezentowana dziennikarzom wersja testowa.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.