Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 czerwca 2002, 10:18

autor: Jacek Hałas

SWAT: Urban Justice - zapowiedź - Strona 3

SWAT: Urban Justice to kolejna odsłona znanej serii firmy Sierra opowiadającej o działaniach jednostek SWAT. Jednak już na wstępie należy zaznaczyć, że nie należy nazywać tej gry SWAT 4, ponieważ jak twierdzi firma Sierra, jest to coś więcej.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Autorzy obiecują zwiększoną interaktywność ze światem ale jak daleko się to posunie jeszcze nie wiadomo. Ujawniono natomiast, iż będzie można strzelać przez drzwi, okna a nawet niektóre ściany! Pojawi się również możliwość korzystania z broni naszych przeciwników (oczywiście jeśli wcześniej ich wyeliminujemy). Być może także niektóre elementy otoczenia będą interaktywne ale o tym na razie niezbyt wiele się mówi. Znacznie ulepszone ma zostać AI, które i tak stało przecież na bardzo wysokim poziomie. Autorzy obiecują nawet oddzielne skrypty dla każdej napotkanej postaci ale podszedłbym do tego raczej sceptycznie. Prawdopodobnie to rozróżnienie będzie dotyczyło przeciwników oraz cywili. Kolejna ciekawostka to losowe „rozrzucanie” postaci po planszy co ma zagwarantować unikalne wrażenia podczas każdej rozgrywki. W grze pojawi się również możliwość kucania oraz padania na ziemię co z pewnością ułatwi zabawę, szczególnie na wyższych poziomach trudności. Podobnie jak miało to miejsce chociażby w „Soldier of Fortune” ciało zostanie podzielone na strefy. Pozwoli to w znacznie prostszy sposób np. na odstrzelenie przeciwnikowi trzymanej w ręce broni. I wreszcie to na co czekało wielu graczy: w grze pojawi się możliwość włączenia kobiet do wybranych oddziałów! (do dwóch pań w jednym teamie).

Dodatkowym atutem „Urban Justice” ma być także wbudowany edytor poziomów oraz całych scenariuszy. Jest to miły krok w stosunku do fanów serii, z pewnością tuż po premierze zaczną pojawiać się pierwsze nieoficjalne mapki.

„SWAT: Urban Justice” ukaże się najprawdopodobniej dopiero w okolicach Gwiazdki 2002. Na szczęście już teraz pierwsze opublikowane screeny wskazują na ogromną szczegółowość świata. Miejmy nadzieję, że uproszczenie gry (tryb Jumpstart) nie popsuje zabawy hardcore’owym graczom a gra spodoba się także tym, którzy do tej pory z serią „SWAT” nie mieli do czynienia. Dodatkowym atutem gry mają być rozsądne wymagania w momencie premiery. W tej chwili mówi się, że gra spokojnie ruszyłaby na Pentiumie III 600 a więc nie jest źle (oczywiście będą to wymagania minimalne). Za grę odpowiedzialny będzie ten sam team developerski, który stworzył „SWAT 3” a więc o jej jakość możemy być raczej spokojni. Jeśli autorzy dotrzymają obietnic to mamy szanse liczyć na grę, która zapewni co najmniej kilka wieczorów świetnej zabawy. A w międzyczasie polecam wszystkim, którzy nie grali w „SWAT 3” aby go jak najszybciej skończyli, wtedy radość z premiery „Urban Justice” będzie znacznie większa :-)

Jacek „Stranger” Hałas

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.