Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 18 czerwca 2013, 13:01

Gra Tom Clancy's The Division - największa niespodzianka targów E3 2013 - Strona 2

Ubisoft na fali wznoszącej. The Division, czyli RPG z otwartym światem przeznaczony do zabawy w sieci, to największa niespodzianka tegorocznych targów E3.

W The Division, jak w każdym dobrym RPG, nasza postać będzie zdobywać doświadczenie, a po zebraniu jego odpowiedniej ilości otrzyma punkty pozwalające rozwinąć jedną z kilkudziesięciu zdolności. Zyskane w ten sposób bonusy w różny sposób ułatwią zmagania. Umiejętności pozwolą m.in. leczyć kompanów, skanować okolicę i ujawniać pozycję wrogów w promieniu kilkudziesięciu metrów, rozstawiać stanowiska karabinów maszynowych lub wysyłać miny samobieżne, samodzielnie szukające przeciwników i eksplodujące w ich pobliżu. Talenty zostaną podzielone na grupy, im bardziej będą zaawansowane, tym większa liczba punktów okaże się potrzebna do ich odblokowania.

Mapa Nowego Jorku. - 2013-06-18
Mapa Nowego Jorku.

Podobnie jak w przypadku Assassin’s Creed IV: Black Flag z myślą o The Division zostanie przygotowana dodatkowa aplikacja, którą odpalimy na urządzeniach mobilnych. Programik ten został szerzej zaprezentowany na pokazie i trzeba przyznać, że zrobił na zebranych duże wrażenie. Dzięki niemu dołączymy do gry w dowolnym momencie i na równych prawach weźmiemy udział w walce.

Aby zademonstrować jego działanie w akcji, twórcy rozpoczęli dodatkowe, nieuwzględnione w filmiku starcie na dachach budynków. Jeden z użytkowników grał na konsoli nowej generacji, drugi natomiast na tablecie i mógł likwidować oponentów, a także zapewniać towarzyszowi rozmaite ułatwienia wynikające ze stosowania konkretnych umiejętności, np. wspomniane już leczenie czy zwiększenie obrażeń. Mobilna wersja nie była w żaden sposób ograniczona, jedyną różnicę stanowiła inna forma wizualizacji gry – na tablecie zastosowano bowiem rzut izometryczny. O tym, jak daleko posunięta jest integracja obu platform, najlepiej świadczy widowiskowa scena końcowa. Drugi z graczy zniszczył ogromny bilbord, grzebiąc stojących pod nim rywali. To samo, już w pełnym wymiarze, mogliśmy równocześnie oglądać na ekranie użytkownika konsoli.

Aplikacja będzie czymś więcej niż tylko zwykłym dodatkiem. - 2013-06-18
Aplikacja będzie czymś więcej niż tylko zwykłym dodatkiem.

Gra korzysta z usług autorskiego silnika Snowdrop i wygląda nader imponująco. Ujęła mnie zarówno dbałość o szczegóły, np. zamykanie drzwi radiowozu podczas jego obchodzenia, jak i kapitalne wodotryski – efekty dziurawienia innych wozów kulami do dziś śnią mi się po nocach. Wizualny orgazm będzie mieć jednak swoją cenę, grę odpalą wyłącznie posiadacze konsol nowej generacji. Edycja na PC nie została wykluczona, choć to PlayStation 4 i Xbox One są w tym momencie dla Massive Entertainment priorytetem.

Chyba nikt nie ma wątpliwości, że The Division to największa niespodzianka tegorocznych targów E3. Tytuł uderzył równie mocno co Watch_Dogs dwanaście miesięcy temu i już teraz wpisał się na listę zakupów obowiązkowych wielu osób planujących nabycie nowych konsol. Co prawda o powstającej w Szwecji grze nadal wiadomo stosunkowo niewiele (intryguje zwłaszcza kwestia online), ale Ubisoft ma jeszcze mnóstwo czasu, by stopniowo uchylać rąbka tajemnicy. Premierę zapowiedziano na 2014 rok i już teraz mocno trzymamy kciuki.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.